Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën na Měsíci: Terénní C-Buggy

  14:11aktualizováno  14:11
Miniaturní terénní citroën hraje na letní notu. Studie C-Buggy by ale svým futuristicko-technicistním zjevem neudělala ostudu ani před návštěvou z dalekých galaxií.

Citroën C-Buggy | foto: Citroën

Tento pátek se na autosalonu v Madridu představí nejnovější koncept francouzské automobilky, patřící do koncernu PSA. Na základech malého C2 vzniklo dvoumístné trpasličí c-buggy.

Konstruktéři sundali z lehkonohého konceptu vše, co letní výletníci mohou postrádat. Chybí střecha, boční, ale dokonce i čelní okno. Boky chrání namísto dveří úzké panely, za hlavami posádky jsou mohutné oblouky pro případ převrácení.

Specialitou je barva karoserie. Tvůrci Citroënova konceptu se rozhodli dát šedému povrchu patinu zoxidovaného kovu.

popisek Bráška z Bologni
Citroën C-Airplay

Dvě anatomické sedačky se čtyřbodovými pásy zvou do kysele zeleného interiéru. Řidič má vše důležité na dohled díky přístrojové kapličce uchycené na sloupku řízení. Nechybí kvalitní audio, schopné komunikovat přes bluetooth.

C-Buggy se do terénu nechystá jen naoko. S vizáží cestovatele koresponduje pohon všech kol, doplněný zadním samosvorným diferenciálem.

Sedmnáctipalcová kola, přetékající z velkorysých podběhů, pohání benzinový motor s objemem 1,6 litru. Pouhých 850 kilogramů Citroënu C-Buggy tahá 155 koní pod dozorem pětistupňové převodovky.

Citroën C-Buggy v číslech

délka

3,45 m

šířka

1,91 m

výška

1,34 m

rozvor

2,24 m

hmotnost

850 kg

Autoři: ,




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.