Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën představil malý vůz s velkým prostorem

  10:34aktualizováno  10:34
Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën zveřejnila snímky nového modelu nižší střední třídy Citroën C3. Vůz o délce 3,85 metru se bude vyrábět se třemi benzínovými a dvěma dieselovými motory. Oficiální premiéru bude mít na zářijovém autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde se dozvíme další podrobnosti i cenu.

Na francouzský trh přijde na jaře příštího roku. Koncept pod stejným názvem výrobce předvedl už na pařížském salónu v roce 1998. Prosklenná střecha volně přecházela do zadního skla. Dveře se otvíraly atypicky od sebe (podobně jako u některých historických vozidel), chyběl středový sloupek.

Současný model C 3 je 1,67 m široký, 1,52 m vysoký a 3,85 m dlouhý. Účelné a efektivní využití vnitřního prostoru, zároveň však nebývalá míra luxusu na tuto třídu. Designéři se pokoušeli o maximální využití prostoru zkonstruováním mnoha úložných prostorů a schránek.

Ve standardní výbavě je systém ABS s elektronickým rozložením brzdné. Šestice airbagů je už samozřejmostí. Automobilka uvádí, že "trojka" je vybavena bezpečnostním komplexem, který se automaticky zapíná při vstupu dítěte do vozu. Stejně jako u C5 se zákazníci dočkají automatického zapínání stěračů, stejně fungujícího vnějšího osvětlení vozu, alarmu upozorňujícímu na překážku za autem při couvání apod.

Citroën pro vůz připravil i diesely nové generace - 1.4 HDi a 1.4 HDi 16V. Celkem budou na výběr tyto pohonné jednotky:  diesely 1.4 HDi 50 kW (70 k), 1.4 HDi 16V 66 kW (92 k), benzínové 1.1i 44 kW (61 k), 1.4i 55 kW (75 k) a 1.6i 16V 80 kW (110 k). Pro modely od objemu 1.4 bude k dispozici také automatická převodovka.  

 

Citroën C3

Citroën C3

Původní koncept Citroën C3 z roku 1998

Citroën C3

Citroën C3

Citroën C3

Citroën C3

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.