Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën vrací do Česka šrotovné, je to jinak pojmenovaná sleva

  12:00aktualizováno  12:00
České zastoupení automobilky Citroën se chytilo nové vlny šrotovného, která se začíná šířit po Evropě. Přichází se speciální slevovou kampaní, při které chce dostat ze silnic stará auta. Vozy nesplňující alespoň ekonormu Euro 4 bude šrotovat, nabízí za to slevu na nákup nového vozu.

Berlingo je nejdůležitějším modelem Citroënu v ČR, letos se jich prodalo přes 1500, 40 % prodejů tvoří diesely ve vyšších výbavách. | foto: Citroën

Nová vlna šrotovného, která má pobídnout majitele starších aut, se šíří Evropou od srpnového „dieselového summitu“ německých automobilek. Značky postupně dobrovolně vyhlašují programy šrotovného, tentokrát tedy nejde o aktivitu jednotlivých zemí, ale výrobců aut.

Jde vlastně o nový způsob nabízení slev při nákupu vozu. František Neuman, šéf českého zastoupení Citroënu, který se šrotovným v Česku tentokrát přišel jako první, přiznává, že se inspiroval právě v Německu a Velké Británii.

Průměrný věk aut jezdících po českých silnicích je patnáct let, automobilky a vlády dlouhodobě tlačí na to, aby se vozový park omlazoval. „V Česku je nyní registrováno 202 tisíc citroënů, jejich průměrné stáří je 13 let, 80 tisíc z nich je starších patnácti let,“ cituje ze statistik Neuman.

„Různá zvýhodnění při odevzdání dosluhujícího či ojetého vozu jsou u českých prodejců poměrně běžná, ale výhoda pro zákazníka se pohybuje v řádech nižších desítek korun,“ popisuje František Neuman. Citroën od prvního září spustil program vlastního šrotovného, který nabízí na většinu modelové řady osobních aut slevu v rozmezí od 30 tisíc (u modelu C1, C3 a C-elyseé) až po 120 tisíc korun (berlingo).

Neumann předpokládá, že největší úspěch bude mít akce u těch, kteří by si jinak koupili ojeté auto a nebo šli pro nové v ceně do 250 tisíc korun. Šrotovné prozatím vyhlásila automobilka do konce roku, podle Neumanna se ovšem může prodloužit. Na rozdíl od Německa, kde je aktuální šrotovné zaměřené jen na dieselová auta, platí akce v Česku na benzinové i naftové vozy všech značek, podmínkou je, že musí mít platnou STK a majitel musí auto vlastnit alespoň půl roku.

Auta splňující emisní normu Euro 3 ( přibližně do roku 2004) a nižší budou dealeři značky odevzdávat certifikovaným střediskům, která šrotují auta. „Takové vozy necháme ekologicky zlikvidovat, aby byla garance, že se již znovu nedostanou do provozu,“ popisuje Neuman.

Nutno upřesnit, že nová akce je vlastně jinak strukturovaná nabídka slev, na kterých Citroën standardně staví své ceníky. Značka tedy aktuálně zrušila akční ceníky a místo toho má ty se „šrotovným“. Pro ty, kteří auto nemají, nabízí ovšem slevu i nadále ve výši 80 procent „šrotovného“.

František Neumann čeká, že do konce roku v rámci šrotovného prodá Citroën v Česku přibližně 1000 aut (za prvních osm měsíců letoška prodala automobilka 5 468 aut, nejdůležitějším modelem značky v ČR je Berlingo). „Celá akce nás bude stát asi sto milionů korun,“ uvádí Neuman. Dealeři se na „šrotovací“ pobídce pro zákazníky podle něj podílí asi jedním procentem z ceny auta.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.