Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citrónový Citroën C-SportLounge: Kupé nebo MPV?

  8:12aktualizováno  8:12
Zářivě žlutý Citroën C-SportLounge zastínil vše ostatní na stánku francouzské automobilky v pavilonu 8 frankfurtského výstaviště. Velké čtyřmístné kupé bachratých MPV tvarů využívá designérské prvky známé ze stávajících citroënů.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Oblé, hranprosté tvary a členité plochy doplňují výrazné doplňky.

Velký čumák tvarují výřezy přivádějící vzduch k motoru a brzdám, hlavní dominantou přídě jsou výrazná protáhlá světla. Ta budou hypnotizovat pozorovatele i kdyby stál za rohem: jsou totiž natáčecí.

Od očí světel ubíhá lišta z ušlechtilého kovu až ke zpětným zrcátkům. Okna dveří se samozřejmě musela obejít bez rámů. Vysoko položená spodní linie oken a nízké prosklené plochy přidávají autu na agresivitě a rychlosti.

Nechybí detaily vyvedené v hliníku: velké logo automobilky, prahy, lišty, koncovky výfuků a samozřejmě dvacetipalcová kola (pneumatiky 255/40 R20). Jasný původ studie prozradí bumerangy zadních světel, které jako by z oka vypadly Citroënu C5.

Už na první pohled je jasné, že designéři chtěli dát c-sportloungi co nejaerodynamičtější tvary. Výsledný koeficient odporu vzduchu je tak Cx=0,26.

Aerodynamika Citroënu C-SportLounge vládne. Auto má hladký podvozek, optimalizováno je proudění v podbězích, na zádi je pak vysouvací spojler, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění v zadní části auta a zlepšuje stabilitu.

4,51 metru dlouhá, 1,83 metru široká a 1,52 metru vysoká studie s rozvorem 2,72 metru možná napovídá, jak by mohl vypadat nástupce Citroënu Xsara Picasso. Karoserie s tvary kupé má totiž totiž lehce nakročeno také do světa velkoprostorových aut. 

Zadní úzké dveře, které pustí cestující na zadní sedadla pouze když se otevře pár velkých předních dveří, se otvírají proti směru jízdy. Efektní řešení bez středového sloupku ale zůstane pravděpodobně spíše autosalonovou teorií, uplatnitelnou nejvýše na malých sportovních autech. Inženýři zabývající se bezpečností karoserie budou dozajista hlasovat pro řešení s klasickou architekturou se sloupkem mezi dveřmi, který zvyšuje tuhost.

Do velkého kufru skáčou zavazadla pátými výklopnými dveřmi. Ty spojuje s čelním sklem velká plocha prosklené střechy.

Interiér vypadá na první pohled notně futuristicky, po bližším ohledání je ale ostych pryč. Posádka se uvelebí do výrazně tvarovaných jakoby svalnatých sedaček. Řidič popadne volant, který má, jak je u citroënu nově zvykem, pevný střed. Kokpit je plný žlutě podsvícených budíků a displejů. Vnitřku auta vládne kůže a kov. Každý z členů posádky má své vlastní sedadlo, prostředkem auta probíhá výrazný středový tunel, který tvoří s předním párem sedadel jeden celek.

Inženýři Citroënu by pod kapotou žlutého konceptu rádi viděli benzinové a samozřejmě i dieselové motory s výkony 140 - 200 koní, spřažené s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení tlačítky na volantu. "Žluťák" vystavený ve Frankfurtu pohání dvoulitrové 140 koňové HDičko.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.