Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Civic s hybridním pohonem na české silnice?

  10:19aktualizováno  10:19
Poté, co Honda uspěla s kombinací klasického benzínového motoru a elektromotoru v Japonsku i USA, přichází její trumf i na Starý kontinent. První zemí, kde se "hybridní" civic začne prodávat, bude Velká Británie. Další země EU by měly následovat. Český dovozce zatím možnost prodeje nepotvrdil.

"Zatím se rozmýšlíme. Zavedení takového vozu na trh závisí na velkém množství faktorů," říká zástupce Hondy Česká republika.

Časem lze ale určitě uvedení podobných vozů i do Česka očekávat. Hybridní pohon přináší nesporné výhody. Jeho provoz je úspornější, tišší i ekologičtější. Dokonce není ani potřeba dobíjet baterie z elektrické sítě, ty se totiž automaticky doplňují sami za jízdy.

Tento princip platí i pro v Japonsku vyráběný hybridní civic. Je vybaven klasickým benzínovým motorem o obsahu 1339 s výkonem 83 koní, který je známý z menšího modelu Honda Jazz, a také třináctikilowattovým elektromotorem. Elektrický agregát je využíván při pomalých přesunech ve městech, čímž se omezují nejen splodiny, ale i hlučnost provozu. "Elektrika" je totiž výrazně tišší.

Naopak při nutnosti akcelerace či vyšší rychlosti se zapojuje zážehový motor, jenž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za solidních 13 vteřin a na dálnici dovolí jet až rychlostí 160 km/h. Navíc je provoz vozu s hybridním pohonem podstatně úspornější. Nižší spotřeba je ale vykoupena vyšší pořizovací cenou. U civicu prodávaného v USA tvoří například cenový rozdíl téměř 7 tisíc dolarů.

Kvůli nutnosti umístit do zavazadlového prostoru baterie je hybridní pohon dodáván výhradně ve verzi civic sedan. Po kolmém zabudování niklových článků mezi zadní sedadla a zavazadlový prostor zbývá ještě dostatek místa i pro bagáž.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.