Civic s hybridním pohonem na české silnice?

  • 10
Poté, co Honda uspěla s kombinací klasického benzínového motoru a elektromotoru v Japonsku i USA, přichází její trumf i na Starý kontinent. První zemí, kde se "hybridní" civic začne prodávat, bude Velká Británie. Další země EU by měly následovat. Český dovozce zatím možnost prodeje nepotvrdil.

"Zatím se rozmýšlíme. Zavedení takového vozu na trh závisí na velkém množství faktorů," říká zástupce Hondy Česká republika.

Časem lze ale určitě uvedení podobných vozů i do Česka očekávat. Hybridní pohon přináší nesporné výhody. Jeho provoz je úspornější, tišší i ekologičtější. Dokonce není ani potřeba dobíjet baterie z elektrické sítě, ty se totiž automaticky doplňují sami za jízdy.

Tento princip platí i pro v Japonsku vyráběný hybridní civic. Je vybaven klasickým benzínovým motorem o obsahu 1339 s výkonem 83 koní, který je známý z menšího modelu Honda Jazz, a také třináctikilowattovým elektromotorem. Elektrický agregát je využíván při pomalých přesunech ve městech, čímž se omezují nejen splodiny, ale i hlučnost provozu. "Elektrika" je totiž výrazně tišší.

Naopak při nutnosti akcelerace či vyšší rychlosti se zapojuje zážehový motor, jenž dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za solidních 13 vteřin a na dálnici dovolí jet až rychlostí 160 km/h. Navíc je provoz vozu s hybridním pohonem podstatně úspornější. Nižší spotřeba je ale vykoupena vyšší pořizovací cenou. U civicu prodávaného v USA tvoří například cenový rozdíl téměř 7 tisíc dolarů.

Kvůli nutnosti umístit do zavazadlového prostoru baterie je hybridní pohon dodáván výhradně ve verzi civic sedan. Po kolmém zabudování niklových článků mezi zadní sedadla a zavazadlový prostor zbývá ještě dostatek místa i pro bagáž.