Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Civic Sport sedí na silnici jako motokára!

  18:34aktualizováno  18:34

hodnocení iDNES 5/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Přestože je podvozek obou zmiňovaných vozů nastaven stejně, Civic Sport nabízí větší pohodlí. Zásluhu na tom mají pneumatiky o rozměru 195/60 R15 - ostrá varianta Type-R je obuta do nízkoprofilových pneumatik 205/45 R17.

Hlavní rozdíl mezi těmito automobily je však v pohonných jednotkách VTEC. Agregát o objemu 1,6 litru, který se jako jediný montuje do verze Sport, má rozvod SOHC, zatímco motor o objemu 2 litry známý z provedení Type-R využívá rozvod DOHC.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda Civic můžete koupit na www.automodul.cz

Motory VTEC disponují systémem elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů. SOHC VTEC řídí pouze sací ventily a kombinuje dobrý výkon s vysokým kroutícím momentem a nízkou spotřebou, zatímco DOHC VTEC řídí sací i výfukové ventily. Výsledkem je extrémní zátah motoru a opravdu dynamická jízda.

VNĚJŠÍ VZHLEDCivic Sport se liší od běžného provedení nejen podvozkem a jízdními vlastnostmi, ale i provedením interiéru a karoserie, která má blíže k verzi Type-R. Sportovní dojem umocňují prahové lišty, přední a zadní nárazník s integrovaným spoilerem a disky kol z lehkých slitin.

Dynamicky působící karoserie zaujme především rozměrnými světlomety a již zmiňovanými spoilery, které dělají automobil opticky širší. Zásluhu na tom mají i lišty dveří vyvedené v barvě karoserie, stejně jako zpětná zrcátka nebo kliky dveří.







Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.