Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět se za tu dobu hodně změnil, řekl Clarkson o vyhazovu z BBC

  13:31aktualizováno  13:31
Nejsledovanější osoba současného motoristického showbyznysu veřejně promluvila o svých pocitech z odchodu. Rebel a bývalý hlavní moderátor motoristické továrny na peníze, jež se dvěma kolegy přinesl za minulý rok do kapes BBC přes 50 milionů liber, byl hostem Chrise Evanse v BBC Radio 2.

Fotografie Jeremyho Clarksona z roku 1991 se objevila také v televizní show Friday Night With Jonathan Ross. | foto: Profimedia.cz

Jeremy Clarkson v rozhovoru zalitoval incidentu ze 4. března, kdy napadl produkčního Oisina Tymona, a rozpovídal se také o svých pocitech z následného vyhazovu. Odchod z populárního pořadu ho prý těžce zasáhl a Top Gear přirovnával ke svému potomkovi: „Bylo to moje dítě, zbožňoval jsem ho do každého detailu. A když ze dne na den zmizí, je to velice smutné a bolestivé.“

Podle jeho slov ho potom dostihla i realita dnešního života, se kterou si předtím příliš nelámal hlavu: „Byl jsem na BBC 27 let, a když se najednou vynoříte ven, zjistíte, že svět se hodně změnil. Teprve poté, co pochopíte, jak funguje, můžete začít pracovat na tom, co bude dále,“ dodal jindy všeznalý Clarkson.

Odchod v něm zanechal velkou díru, která však potřebuje být podle jeho slov nějak zaplněna. S 350 miliony fanoušky za zády si může být Clarkson jistý, že osamocený nezůstane. Společně s parťáky Jamesem Mayem a Richardem Hammondem jsou velice horkým zbožím a jako supi kolem nich krouží celá řada televizních stanic, které správně větří obrovský příliv nových diváků a finančních prostředků.

Kdo vyhraje?

Podle aktuálních informací jsou nejdále v jednáních britská komerční stanice ITV a americký poskytovatel streamovaných médií Netflix. Odborníci favorizují spíše druhou variantu, jelikož na ITV může dojít k problémům kvůli komerčnímu charakteru televize. Co by se například stalo, když Volvo nebo Jaguar budou mít s televizí sponzorskou smlouvu a parta kolem Clarksona ve svém pořadu nové auto těchto značek odsoudí? Hodně. Clarkson z duše nenávidí, když mu někdo diktuje, co by měl dělat nebo říkat. To by mohlo vést k velkým rozbrojům a dalším průšvihům.

HVĚZDA V POTÍŽÍCH. Jeremy Clarkson, moderátor pořadu Top Gear (uprostřed), si...

Společnost Netflix stejně jako předchozí Clarksonův zaměstnavatel BBC není na reklamách závislá. Hlavní příjmy plynou z měsíčního předplatného, kterým si diváci televizní stanici zpřístupní. Skupinka odpadlíků z BBC už je údajně s dohodou poměrně daleko. Spekuluje se i o názvu pořadu, jenž by měl nést název House of Cars. Ten šikovně naráží na současný seriálový hit a vlajkovou loď tamní stanice House of Cards, pojednávající o nejvyšších patrech politické mašinérie v USA. V hlavní roli tam exceluje známé herecké eso Kevin Spacey, jenž byl k vidění například v hitech Americká krása, Svět podle Prota nebo L.A. – přísně tajné.

Trojice moderátorů se tak o nedostatek práce rozhodně bát nemusí a fanoušci se pravděpodobně brzy dočkají jejich nových eskapád. Co bude s Top Gearem, se postupně také vyjasňuje, mezi moderátory by se měla objevit i žena - více čtěte zde.

Clarksonův kolega James May se koncem března krátce vyjádřil k celé kauze:


Autoři:




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.