Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clio Grandtour se pouští do boje s kombíkem fabie

  21:08aktualizováno  21:08
Škoda Fabia se začne prodávat druhého ledna a už o měsíc později jí přibude konkurent. Od začátku února se rozběhne prodej Renaultu Clio Grandtour.

Renault Clio Grandtour | foto: Renault

Jakékoliv auto, které je přímým konkurentem škodovky to má v Česku nesmírně těžké. Když má navíc za soupeře kombík nejprodávanějšího modelu, lehká cesta k zákazníkovi ho nečeká.

Co se týká designu, kromě čelní masky se clio grandtour a fabia combi příliš neliší. Clio vyráběné v Turecku v nás nechalo o něco elegantnější dojem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Clio můžete koupit na www.automodul.cz

Takže po stránce designu téměř remíza. Clio vede jen o fous. Pak už na řadu přichází čistě praktický pohled.

 U kombíku je tou nejdůležitější velikost zavazadlového prostoru. Jestliže jsou v této kategorii tři přímí konkurenti - Peugeot 207 SW, Škoda Fabia Combi a Renault Clio Grandtour, pak renault v poměřování kufrů na stupni vítězů obsazuje druhou příčku.

Na pomyslné světelné tabuli výsledků u jeho názvu svítí údaj 439 litrů. U fabie je to 480 litrů a u Peugeotu 207 SW je to 428 litrů.

Oproti fabii má clio níž umístěnou nákladovou hranu zavazadlového prostoru, takže těžké věci není při nakládání do kufru potřeba zvedat tak vysoko.

Dalším plusem je dvojitá podlaha, jež umožňuje ukrýt menší věci, které tak často nepoužíváte. Jejím negativem je ale fakt, že snižuje celkovou velikost kufru na pouhých 403 litrů.

Majitelé nového renaultu tak spíš ocení vychytávku v podobě možnosti umístit krycí roletku kufru do speciální schránky v zadní části zavazadlového prostotou. Když tedy vezete něco vyššího, co se pod roletku nevejde, není potřeba řešit, kam ji vlastně dáte.

A když vezete něco, co si vyžádá sklopení zadních sedadel, je na tom clio grandtour ve srovnání s fabií combi také lépe. U clia se totiž nemusí z opěradel zadních sedadel v takovém případě vyndavat opěrky hlavy. Stačí jen sklopit sedák, opěradla a je to.

Za předními sedly tak vznikne prakticky rovná plocha. Dnes už samozřejmostí je možnost si do kufru přikoupit vybavení v podobě sítí nebo popruhů na uchycení různých věcí či sítě, která se hodí hlavně majitelům psů - síť oddělí zavazadlový prostor od prostoru pro cestující.
 
Na základ bude stačit 300 tisíc
Oficiální ceník clia grandtour českého zastoupení automobilky Renault zatím nezveřejnilo.

Podle neoficiálních informací zaměstnance, který se na tvorbě českých cen podílí, bude kombík oproti hatchbacku dražší o patnáct tisíc korun.

To by v praxi znamenalo, že základní verze s motorem 1.2 16 s výkonem 55 kW by mohla stát přibližně 300 tisíc korun.

Sedmdesátikoňová fabia combi se prodává od 302 900 korun. Peugeot s výkonem 75 koní se prodává od 329 900 korun.

Otázkou však zůstává, jak bude vypadat základní výbava nového renaultu. Pokud se nebude lišit od hatchbacku, můžeme počítat se čtyřmi airbagy, centrální zamykáním s dálkovým ovládáním nebo palubním počítačem.

Další prvky výbavy jako třeba autorádio, stabilizační systém ESP, skleněná panoramatická střecha, tempomat či parkovací čidla v zadním nárazníku už budou za příplatek, nebo ve vyšší a logicky i dražší verzi.
 
S dieslem pod kapotou
Renault Clio Grandtour bude mít k dispozici celkem čtyři motory - dva benzinové a dva naftové. Základní motor má už zmíněných 75 koní.

Silnější verze s vestavěným turbokompresorem pak z motoru 1.2 16V dokáže získat výkon 100 koní. Průměrná spotřeba by se podle tabulek výrobce neměla přehoupnout přes šest litrů na sto kilometrů.

Podobná situace panuje i v nabídce naftových motorů. I když i ten je vlastně také jen jeden - 1.5 dCi. Liší se jen v nastavení výkonu. Slabší verzi žene 70, silnější pak 85 koní.

V tiskové zprávě Renaultu pro Českou republiku se zatím mlčí o naftové verzi s výkonem 105 koní, která má i šestistupňovou převodovku.

S jejím prodejem se u nás zřejmě vůbec nepočítá. Bohužel právě pouze auto s tímto motorem jsme mohli vyzkoušet během sto třiceti kilometrů, které jsme na jihu Francie najezdili při evropské premiéře.

Ve srovnání s naftovou fabií má clio mnohem lépe vyřešené utlumení naftového zvuku motoru.

Zatímco ve fabii nás při prvních jízdních testech vyloženě obtěžoval, o cliu se to říct nedalo. Samozřejmostí u moderních naftových motorů je dnes nízká spotřeba.

Výrobce sice udává průměrnou spotřebu 4,6 litru na sto kilometrů, my jsme však jezdili za pět a půl. Prakticky stejně jsou na tom i slabší naftové verze.
 
Uvnitř klasika
Palubní deska ani další detaily v interiéru se od krátkého clia, které v roce 2006 vyhrálo prestižní anketu Evropské auto roku, v ničem neliší.

Zůstávají krátké, to však neznamená špatné, páčky pod volantem, kde je i ovládání autorádia, odkládacích ploch na drobné věci a kelímky nebo lahve s vodou je v renaultu také dost.

Na zadních sedadlech je prostor pro kolena srovnatelný s konkurencí. Až na opravdové dlouhány s výškou přes 185 centimetrů se dozadu dva lidé pohodlně usadí.

Renault je značkou, která se ráda chlubí výsledky nárazových testů. Faktem ale je, že většinou má proč.

Platí to i o výsledcích crash-testů Renaultu Clio, který v roce 2005 za ochranu posádky získal maximální počet bodů. Vzhledem k tomu, že model Grandtour je postaven na stejné platformě, nemľl by se lišit ani v otázce bezpečnosti.

Zda třeba i to cliu grandtour k rovnocennému boji s fabií combi pomůže se teprve ukáže. Vzhledem ke konzervativnosti českých motoristů a nepříliš dobré pověsti technické kvality renaultů to ale není moc pravděpodobné.

Clio Grandtour a konkurence
velikost kufru (l) délka (mm) rozvor (mm)
Renalut Clio Grandtour 439 4202 2575
Peugeot 207 SW 428 4156 2540
Škoda Fabia Combi 480 4239 2462

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.