Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hlas nového Clia RS nastavíte jako zvonění mobilu

  18:06aktualizováno  18:06
Hrát si s nastavováním vyzváněcích tónů v mobilu nás baví tak první týden, když telefon ještě voní novotou. Uvidíme, jak často to bude bavit řidiče nového ostrého renaultu. Náturu drsňáka Clio RS doufejme neztratilo.

Renault Clio RS | foto: Renault

Renault Clio RS je pojem. Vždy to bylo jedno z nejostřejších aut své kategorie. Syrové, chuligánské, pekelně rychlé a v rukou znalého řidiče opravdové sportovní náčiní.

S novou generací clia, které se prodává pár měsíců, dorazí také jeho verze RS. A všechno je jinak. Namísto atmosférického dvoulitru dostane přeplňovanou jedna-šestku a manuálně řazenou šestistupňovou skříň nahradí dvouspojkový automat. Ta přenáší na přední kola 200 koní a 240 newtonmetrů točivého momentu. Manuál k mání nebude.

Renault Clio RS
Renault Clio RS

Zato bude opět možno zvolit mezi dvěma provedeními podvozku. Okreskového Sportu, který má tužší pružiny, elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu a posílené brzdy, pro okruhové dovádění je snížená a ještě přitvrzenější verze CUP. Toto provedení dostane také strmější řízení a větší kola. Z nuly na stovku vystřelí nové Clio RS za 6,7 sekundy a pelášit umí až dvěstětřicítkou.

Šofér bude díky systému RS Drive Control moci volit mezi jízdními režimy, které budou upravovat rychlost řazení a odezvu plynu. Pro závodníky je pak systém R.S. Monitor 2.0, což je jakási jednoduchá telemetrie, podle které budou moci analyzovat svou jízdu.

Renault Clio RS
Renault Clio RS

Vyber hlas

A k tomu všemu má tohle závodní náčiní legrační zbytečnost jménem R-Sound Effect. Ta umožní volit mezi různými zvukovými projevy nabroušeného clia. Moderní malé turbomotory sice jedou zostra, ale nemají hlas. A tak to v Dieppe napravili pomocí elektroniky. Když v sobotu ráno budete vyrážet brousit svou oblíbenou okresku, můžete si vybrat, jestli vaše clio bude zvučet jako některé z ikonických aut Renaultu.

Malé čtyřválcové clio tak může hřmět jako Nissan GT-R, nebo třeba nakřáple drnčet jako legendární Alpinka A110. Na výběr je ještě hlas Renaultu R8 Gordini a nechybí zvuk jedné z největších šíleností z dílen Renaultu: šestiválcové Clio 3,0 V6, které svými specifickými jízdními vlastnostmi kvůli uprostřed (v kabině!) uloženému motoru umělo vystrašit i rallyové drsňáky.

Renault není sám, kdo se uchýlil k ladění reproduktoru na místo hlasu. Nové BMW M5 tvrdí muziku svého osmiválce biturbo "Active Sound Systemem".

Fotogalerie

Rafinovaně používají konstruktéři reproduktory v interiéru k potlačování rušivých frekvencí. Čidlo snímá vibrace (sinusovka) a membrány ovládané cívkou posílají opačné impulsy (sinusovku s opačnou fází), které je odruší.

Systém používala třeba už neprodávaná Honda Legend a dnes se jím chlubí třeba Audi S8.

Volkswagen Golf GTI zase posiluje zážitky posádky takzvaným Soundaktorem, který zesiluje hlas motoru v kabině.

Naopak ven hlučí speciální vyvíječe zvuku u elektromobilů, které jsou nebezpečné tím, jak jsou tiché. Chodci se totiž orientují hodně i sluchem a neslyšný elektromobil svištící ulicí je může ohrozit.

Supersport za tisícovku

Kdo chce poslouchat osmiválec i v tříválcové fabii, může zkusit zabrousit na internetu. Věcička tvaru řadicí páky od švédské firmy jménem Soundracer se zastrčí do obyčejné zapalovačové dvanáctivoltové zásuvky, speciální FM transmitter snímá frekvence vašeho motoru a přehrává zvuk sportovního auta v rádiu. Sehnat se dá za tisícovku.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.