CLS Vision: snílek s hvězdou na klopě

  • 24
Stánek stuttgardské automobilky na letošním autosalonu ve Frankfurtu překvapil pohlednými a dynamickými novinkami, které zaujaly nejen díky třícípé hvězdě na kapotě, ale i díky převratným technickým řešením. Kromě vyvedené reminiscence legendárního Gullwingu v podobě Mercedesu SLR McLaren.

Nebo revoluce na poli techniky, v podání Mercedesu A-třídy, požírajícího namísto fosilních paliv vodík, by rozhodně neměla zůstat opomenuta studie dynamického sedanu velikosti stávající C-třídy pojmenovaná vision.

Kromě, na Mercedes až nečekaně dynamických a mladistvých linií poskytne pohodlí a luxus, který je pro značku více než samozřejmý. Za pozornost stojí i vznětový motor pod kapotou. Dá se  říci, že kdo letos do Frankfurtu nepřivezl studii s dieselem pod kapotou, jako by snad ani nebyl.

Mercedes CLS Vision je povedenou syntézou elegance a dynamiky velkorysého kupé a komfurtu a praktičnosti sedanu. Za pozornost stojí nekonvenční řešení, ať už jde o "rychlé" linie boků, naznačené výraznými prolisy, či bezrámová okna dveří.

Pod kapotou se ukrývá šestiválcový dieselový agregát biturbo poskytující řidiči výkon 195 kW (262 koní). Maximální kroutící moment pak činí 560 Nm už při 2000 otáčkách za minutu.

S tímto motorem zvládne Vision CLS sprint z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (zrychlit z 60 na 120 km/h umí za 5,7 sekundy). Maximální rychlost je, jak je u Mercedesů obvyklé, omezena na 250 kilometrů v hodině. Motor splňuje emisní normy Euro 4 a kombinovaná spotřeba činí 7,5 litru na 100 kilometrů. Pohonná jednotka spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC. Stojí za zmínku, že jde o vůbec první automatickou sedmistupňovou převodovku na světě v osobním automobilu.

V průběhu autosalonu zástupci automobilky bedlivě sledovali reakce veřejnosti na studii Vision. Na základě výsledku pak pánové z vedení automobilky rozhodnou o osudu tohoto bezesporu velmi zajímavého a povedeného stylistického cvičení.

Vůz však nenabízí pouze moderní kabátek, ale poskytne též dostatek prostoru zhýčkaným cestujícím vpředu i vzadu. Nezanetbatelný je i objem zavazadelníku 470 litrů. Ostatní základní míry automobilu jsou: délka 4910 mm, šířka 1851 mm, výška 1391 mm a rozvor 2854 mm. Devatenáctipalcová kola mají rozměry: 255/35 R19 vpředu a 285/30 R19 vzadu.

Postaráno je i o bezpečnost: přehršel airbagů - přední adaptivní, boční, hlavové; adaptivní systém světel který umožňuje řidiči "vidět za roh"; adaptivní posilovač řízení, jehož ovládací síly se mění v závislosti na rychlosti jízdy apod.

Pří výčtu zajímavých technických řešení musíme zamínit i podvozek. Elektrohydraulický systém brzd (SBC - Sensotronic Brake System) se postará o bezpečnost, zatímco vzduchové odpružení AIRMATIC DC o pohodlí. 

Automobilky poslední dobou stále hledají kategorii, do které by vůz tohoto formátu zařadily. Pojmenování sedan, se totiž jeví jako příliš usedlé. I proto Mercedes prezentuje CLS Vision jako čtyřdveřové kupé (stejně jako kupříkladu Jaguar v případě své studie R-D6). Výrobci se v tomto případě orientují spíše podle základní linie karoserie, než podle počtu dveří, případně míst.

Mercedes CLS Vision je povedenou syntézou elegance a dynamiky.

Za pozornost stojí nekonvenční řešení, ať už jde o "rychlé" linie boků, naznačené výraznými prolisy, či bezrámová okna dveří.

Vision CLS poskytne kromě, na Mercedes až nečekaně dynamických a mladistvých linií, pohodlí a luxus, který je pro značku více než samozřejmý.

Nezanetbatelný je i objem zavazadelníku 470 litrů.

Vůz nenabízí pouze moderní kabátek, ale poskytne též dostatek prostoru zhýčkaným cestujícím vpředu i vzadu.

Pod kapotou se ukrývá šestiválcový dieselový agregát biturbo poskytující řidiči výkon 195 kW (262 koní).

Mercedes prezentuje Vision CLS jako čtyřdveřové kupé (stejně jako kupříkladu Jaguar v případě své studie R-D6).

Mezi zajímavá řešení patří i podvozek: elektrohydraulický systém brzd (SBC - Sensotronic Brake System) se postará o bezpečnost, zatímco vzduchové odpružení AIRMATIC DC o pohodlí.

Uprostřed středového panelu trůní navigační systém.

Uspořádání interiéru zajišťuje dostatek prostoru i pro cestující na zadních sedadlech.