Diskuze
Auta na zemní plyn mají pozitivní vliv na emise
Děkujeme za pochopení.
M25a26r73t34i91n 54H75o73r93á10k
Jak se CNG či LPG dostatečně rozšíří, stát je pořádně zdaní. Stát potřebuje peníze a spotřební daň slušně vynáší.
P90e68t98r 67N93e46s67v54a79d14b45a
LPG jako ekologické palivo je úlet. Asi jako elektromobily. Už jen proto že se LPG na místo tankování musí dovézt... CNG stanici stačí jednoduše připojit na veřejnou síť. LPG by se mělo zdanit stejně jako benzín, nafta a CNG.
J44a35k95u96b 71S29e58k88e76r55a
Zjistete si podstatu ekologie. Neni to o preprave paliva, ale o spalovani paliva.
J47a94n 54D85l60o58u61h65ý
To jsem se fakt pobavil, jak dlouho ne. Srovnavejte srovnatelne. To je jako tvrdit, ze dieselova lokomotiva ma pozitivni vliv na emise, protoze cmoudi min nez parni lokomotiva . Daleko vice by me zajimalo, jak to je v porovnani v LPG? To bylo kecu pred 20 lety, jak LPG je "ciste" palivo a jak je eko atd. a jak vsichni ti LPGckari budou mit ty vyhody (HLAVNE V PRAZE) a jak to vypada dneska?! Radsi nez plnit sliby, tak se meni "akcni plan" a budujou se famy o CNG. Dopadne to uplne stejne jako s LPG. Jenom snuzka slibu...
T70o68m57á88š 52J72a75n55í86r51e87k
Vzhledem k tomu, ze na CNG vlastne v CR nikdo nejezdi, je to irelevantni clanek. Kdyz se mluvi o alternativnim palivu, tak je v CR LPG ..... pak dlouho dlouho nic ...... pak zase nic ... nic ..... nic .... nic .... a pak az nekde nejake CNG.
Takze proc tu neni tabulka, jake hnoje jdou z traktoru, benzinu, LPG a klidne i onoho CNG???
Nebo je to placeny clanek nejakym dovozcem prestaveb na CNG? Pak uz mi tam chybi jen jeho reklama .....
K57a44r45e66l 70F79i89l76i37p
V důsledku to máte úplně jedno. Peníze za palivo stejně skončí v některé z nadnárodních firem které plyn nebo ropu a ropné výrobky transportují, distribují. Co se týká aut tak je to to samé peníze za zařízení které pomáhá LPG a CNG spalovat skončí nejpravděpodobněji někde v Itálii kde se to v většině případů vyrábí nebo aspoň balí a posílá dál. Jinak jsem se podíval na statistiky evidence aut a zaujala mne jedna věc počet aut s "přestavbou LPG" odpovídá celkovému počtu aut jezdících na LPG. Proč je to zajímavé dle policejní statistiky zde opravdu nejezdí žádné auto na LPG v originální zástavbě od výrobce. U té statistiky je důležitá tato větička: "Uvedeno je palivo, na které bylo vozidlo továrně vyrobeno". Pak se tedy nabízí otázka proč je pro výrobce aut nezajímavé LPG a je zajímavější CNG.
K30a34r26e84l 27F54i53l72i54p
Pro ty co tu píší o LPG a nadávají na CNG. Měl jsem možnost jezdit s auty na LPG a jezdím s auty na CNG. LPG katastrofa. Za prvé po přepnutí na CNG naprosto nic nepoznáte, že jedete na CNG. U LPG to bylo poznat vždy. Nicméně než něco odsoudím zajímám se proč. Takže za prvé u LPG sakra moc záleží odkud čerpadlář LPG odebírá. Rozdíl může být na jízdních vlastnostech a také tomu odpovídající spotřebě opravdu znatelný. U CNG rozdíl není, zemní plyn prostě v distribuční soustavě musí splňovat nějaké hodnoty. Další věc je účinnost LPG a CNG. Jak to porovnat? Vycházejme z toho, že auta jsou konstruována a jezdí na Natural 95. Ten má nějakou výhřevnost, i LPG a CNG mají nějakou výhřevnost. Když tyto výhřevnosti spočítáme a porovnáme tak už chápu proč to na CNG jede a na LPG to nejede. Výhřevnost Naturalu 95 je rovna 95 oktanům, výhřevnost LPG se pohybuje pod 85 oktanů naopak výhřevnost CNG se pohybuje od 100 oktanů výše. Další rozdíl mezi CNG a LPG u LPG jsem nezaznamenal originální zástavbu LPG od prodejce. CNG má v většině případů originální zástavby a mohu je jedině doporučit. Dodatečná přestavba na CNG není už tak ono jako ta originální zástvba CNG, ale oproti LPG je to pořád dobré. LPG považuji za nebezpečnější než benzín v nádrži. U CNG ten plyn uteče, rozptýlí se a nečeká zrádně na sirku, vajgl jako LPG. CNG považuji tedy za bezpečnější dokonce než benzínová nádrž a kultivovanější v chodu motoru. Měl jsem možnost srovnat a po vyzkoušení LPG nebo nafťák do baráku nechci. JInak jsem jen uživatel auta na CNG ždáné PR.
K81a42r87e15l 88F18i45l86i55p
Ještě doplním v vlastní spotřebě je to úplně jedno co se spotřebovává. CNG je nákladově jednodušší. LPG se bere buď při krakování ropy nebo přeměnou z zemního plynu, takže náročnější. Vše jsou neobnovitelné zdroje jen to CNG je při spalování opravdu šetrnější. A ani elektřina na tom není lépe pokud si auto nedobíjíte ze svého solárního panelu, vodní elektrárny nebo větrníku. Elektromobil má totiž svůj komín s čoudem a smradem někde v severních čechách nebo prostě jinde kde jej alibisticky nevidíme. Pokud by jsme chtěli být 100% ekologičtí tak pak jedině elektřina z obnovitelných zdrojů tedy ten solár, větrník nebo vodní elektrárna u domu a když není tak mne napadá jedině jezdit jak za 2 světové války na dřevoplyn .
M82a33r30t25i42n 17V11a28n20ě12k
Bodejtˇby průzkum zadaný plynárenskou lobby nevyšel pro plynový auta pozitivně.... dyk to už by bylo proti zdravému rozumu.
J38a82r15o70s80l34a45v 46V51y72c70h97o28d13i11l
Je jistě jen náhodou, že se tu tento "pozitivní" článek objevuje v době, když se chystá dohoda mezi Američany a Poláky o dovozu zkapalněného plynu, že?
R15o18b98e51r55t 36F31e83j34e17r
Z logiky článku mi vychází, že vozidla poháněná CNG pohlcují okolní škodlivé emise. Nebo se mýlím?
J50i44ř70í 75M71y17š79k53a
Souhlasím se všemi, kteří se vyjadřují také k LPG. Proč není LPG tak propagované jako CNG. Jasná výhoda. S nádrží na LPG dojedete dále než se stejnou nádrží na LPG (hustota energie!!!!!!) a emise jsou úplně stejné. Je to jedině tím, že CNG podporuje plynárenská loby. LPG je totiž přívažek k ZP, který se musí oddělit od ZP. V podstatě za nulové náklady přináší plynárenské loby zisk a přesto ho nepodporuje. Plynárenská loby, podporuj vývoj raketových motorů na zkapalněný zemní plyn a budeš mít spotřebu, kterou na autech nedokážeš.
K71a93r23e84l 83F14i27l24i36p
Emise nejsou stejné. Je zde o něco větší spotřeba než u CNG a Benzínu. Tedy tím pádem více emisí. Jenže pokud je cena LPG jaká je tak je to pořád výhodnější než jet na Benzín. S stejnou nádrží na LPG jako na CNG nedojedete dále. Zkusil jsem kolik ujedu na nádrž CNG s Oktávkou G-Tec a pak se popídil u LPG čerpačky lidí kolik ujedou oni. Ptal jsem se lidí s stejným nebo podobným autem a motorizací a nikdo to nedal. G-Tec ujede na plnou CNG nádrž což je cca 12 kg zemního plynu dle teploty při plnění 320 km. Spotřeba je tedy 3,75 kg / 100 km to je při ceně okolo 24,4 Kč/1kg to je 91,5 Kč na 100 ujetých km. Při slevě 5 nebo 10% u Plynárenské karty od Pražské plynárenské se dostáváme ještě níže. Ještě níže se pak lze dostat pokud použijete vlastní domácí plničku. Vstupní náklady sice první 2-4 roky dle ceny plničky převyšují o několik haléřů běžnou cenu u plniček CNG. Ovšem po zaplacení plničky jde cena opravdu razantně dolů a to díky ceně plynu u Vás doma. To s LPG neuděláte. Také nutno podotknout, že při počítání ceny benzin vs CNG je nutné použít koeficient 1,4, protože 1 litr Benzinu není 1 kg plynu. takže cena se vypočte 24,4 Kč / 1 kg : 1,4 = 17,42 Kč pro srovnání s 1 litrem benzinu.
R64o75m16a97n 80P62o36l28á41č54e41k
Jak dlouho to lidem na ČVUT trvalo? Tohle je studie co udělali za týden? 20km slovy DVACET kilometrů není opravdu o ničem vypovídající... Kdyby s tím najeli aspoň 2-3 tisíce tak se dá mluvit o nějakých vypovídajících číslech...
Věc proč se lidem vyplatí CNG/LPG se může sakra rychle změnit... Stát napálí spotřební dan na tyto paliva a bude po srandě...
Třeba nyní lze tankovat benzin cca za 29 Kč, ale 12,80 Kč je spotřební dan...
A71n64t77o68n39í38n 45S90v71o12b64o37d69a
a za naftu se platí jen 10,95 Kč, k spotřební dani musíte přičíst ještě DPH ze spotřební daně, u benzínu to dělá celkem 15,5364 Kč i kdyby byl benzín za 0 Kč :-(.Když stojí nafta 25,35 Kč, tak rafinerie a čerpačka dostane po odpočtu daní 10 Kč :-(
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.