Diskuze

Auta na zemní plyn mají pozitivní vliv na emise

Vozy na stlačený zemní plyn (CNG) mají pozitivní vliv na snižování emisí oxidů dusíku v ovzduší. Vyplývá to ze studie, kterou pro Český plynárenský svaz (ČPS) zpracovalo České vysoké učení technické (ČVUT) v Praze ve spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou a společností SEVEn Energy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak se CNG či LPG dostatečně rozšíří, stát je pořádně zdaní. Stát potřebuje peníze a spotřební daň slušně vynáší.

0 0
možnosti

LPG jako ekologické palivo je úlet. Asi jako elektromobily. Už jen proto že se LPG na místo tankování musí dovézt... CNG stanici stačí jednoduše připojit na veřejnou síť. LPG by se mělo zdanit stejně jako benzín, nafta a CNG.

1 0
možnosti

Zjistete si podstatu ekologie. Neni to o preprave paliva, ale o spalovani paliva.

0 0
možnosti

J91a95n 67D41l17o96u21h52ý

14. 7. 2017 10:48

To jsem se fakt pobavil, jak dlouho ne;-D. Srovnavejte srovnatelne. To je jako tvrdit, ze dieselova lokomotiva ma pozitivni vliv na emise, protoze cmoudi min nez parni lokomotiva ;-D. Daleko vice by me zajimalo, jak to je v porovnani v LPG? To bylo kecu pred 20 lety, jak LPG je "ciste" palivo a jak je eko atd. a jak vsichni ti LPGckari budou mit ty vyhody (HLAVNE V PRAZE) a jak to vypada dneska?! Radsi nez plnit sliby, tak se meni "akcni plan" a budujou se famy o CNG. Dopadne to uplne stejne jako s LPG. Jenom snuzka slibu...Rv

1 0
možnosti

Vzhledem k tomu, ze na CNG vlastne v CR nikdo nejezdi, je to irelevantni clanek. Kdyz se mluvi o alternativnim palivu, tak je v CR LPG ..... pak dlouho dlouho nic ...... pak zase nic ... nic ..... nic .... nic .... a pak az nekde nejake CNG.

Takze proc tu neni tabulka, jake hnoje jdou z traktoru, benzinu, LPG a klidne i onoho CNG???

Nebo je to placeny clanek nejakym dovozcem prestaveb na CNG? Pak uz mi tam chybi jen jeho reklama .....

0 0
možnosti

V důsledku to máte úplně jedno. Peníze za palivo stejně skončí v některé z nadnárodních firem které plyn nebo ropu a ropné výrobky transportují, distribují. Co se týká aut tak je to to samé peníze za zařízení které pomáhá LPG a CNG spalovat skončí nejpravděpodobněji někde v Itálii kde se to v většině případů vyrábí nebo aspoň balí a posílá dál. Jinak jsem se podíval na statistiky evidence aut a zaujala mne jedna věc počet aut s "přestavbou LPG" odpovídá celkovému počtu aut jezdících na LPG. Proč je to zajímavé dle policejní statistiky zde opravdu nejezdí žádné auto na LPG v originální zástavbě od výrobce. U té statistiky je důležitá tato větička: "Uvedeno je palivo, na které bylo vozidlo továrně vyrobeno". Pak se tedy nabízí otázka proč je pro výrobce aut nezajímavé LPG a je zajímavější CNG.

0 0
možnosti

Pro ty co tu píší o LPG a nadávají na CNG. Měl jsem možnost jezdit s auty na LPG a jezdím s auty na CNG. LPG katastrofa. Za prvé po přepnutí na CNG naprosto nic nepoznáte, že jedete na CNG. U LPG to bylo poznat vždy. Nicméně než něco odsoudím zajímám se proč. Takže za prvé u LPG sakra moc záleží odkud čerpadlář LPG odebírá. Rozdíl může být na jízdních vlastnostech a také tomu odpovídající spotřebě opravdu znatelný. U CNG rozdíl není, zemní plyn prostě v distribuční soustavě musí splňovat nějaké hodnoty. Další věc je účinnost LPG a CNG. Jak to porovnat? Vycházejme z toho, že auta jsou konstruována a jezdí na Natural 95. Ten má nějakou výhřevnost, i LPG a CNG mají nějakou výhřevnost. Když tyto výhřevnosti spočítáme a porovnáme tak už chápu proč to na CNG jede a na LPG to nejede. Výhřevnost Naturalu 95 je rovna 95 oktanům, výhřevnost LPG se pohybuje pod 85 oktanů naopak výhřevnost CNG se pohybuje od 100 oktanů výše. Další rozdíl mezi CNG a LPG u LPG jsem nezaznamenal originální zástavbu LPG od prodejce. CNG má v většině případů originální zástavby a mohu je jedině doporučit. Dodatečná přestavba na CNG není už tak ono jako ta originální zástvba CNG, ale oproti LPG je to pořád dobré. LPG považuji za nebezpečnější než benzín v nádrži. U CNG ten plyn uteče, rozptýlí se a nečeká zrádně na sirku, vajgl jako LPG. CNG považuji tedy za bezpečnější dokonce než benzínová nádrž a kultivovanější v chodu motoru. Měl jsem možnost srovnat a po vyzkoušení LPG nebo nafťák do baráku nechci. JInak jsem jen uživatel auta na CNG ždáné PR.

1 4
možnosti

Ještě doplním v vlastní spotřebě je to úplně jedno co se spotřebovává. CNG je nákladově jednodušší. LPG se bere buď při krakování ropy nebo přeměnou z zemního plynu, takže náročnější. Vše jsou neobnovitelné zdroje jen to CNG je při spalování opravdu šetrnější. A ani elektřina na tom není lépe pokud si auto nedobíjíte ze svého solárního panelu, vodní elektrárny nebo větrníku. Elektromobil má totiž svůj komín s čoudem a smradem někde v severních čechách nebo prostě jinde kde jej alibisticky nevidíme. Pokud by jsme chtěli být 100% ekologičtí tak pak jedině elektřina z obnovitelných zdrojů tedy ten solár, větrník nebo vodní elektrárna u domu a když není tak mne napadá jedině jezdit jak za 2 světové války na dřevoplyn 8-o.

0 0
možnosti

Bodejtˇby průzkum zadaný plynárenskou lobby nevyšel pro plynový auta pozitivně.... dyk to už by bylo proti zdravému rozumu.

0 0
možnosti

Je jistě jen náhodou, že se tu tento "pozitivní" článek objevuje v době, když se chystá dohoda mezi Američany a Poláky o dovozu zkapalněného plynu, že? ;-)

0 0
možnosti

Z logiky článku mi vychází, že vozidla poháněná CNG pohlcují okolní škodlivé emise. Nebo se mýlím?

0 0
možnosti

J12a76n 54D94l34o27u76h89ý

14. 7. 2017 12:04

coz je uplny fyzikalni nesmysl ;-D

0 0
možnosti

J19i63ř58í 27M46y84š72k45a

13. 7. 2017 22:24

Souhlasím se všemi, kteří se vyjadřují také k LPG. Proč není LPG tak propagované jako CNG. Jasná výhoda. S nádrží na LPG dojedete dále než se stejnou nádrží na LPG (hustota energie!!!!!!) a emise jsou úplně stejné. Je to jedině tím, že CNG podporuje plynárenská loby. LPG je totiž přívažek k ZP, který se musí oddělit od ZP. V podstatě za nulové náklady přináší plynárenské loby zisk a přesto ho nepodporuje. Plynárenská loby, podporuj vývoj raketových motorů na zkapalněný zemní plyn a budeš mít spotřebu, kterou na autech nedokážeš.

0 1
možnosti

Emise nejsou stejné. Je zde o něco větší spotřeba než u CNG a Benzínu. Tedy tím pádem více emisí. Jenže pokud je cena LPG jaká je tak je to pořád výhodnější než jet na Benzín. S stejnou nádrží na LPG jako na CNG nedojedete dále. Zkusil jsem kolik ujedu na nádrž CNG s Oktávkou G-Tec a pak se popídil u LPG čerpačky lidí kolik ujedou oni. Ptal jsem se lidí s stejným nebo podobným autem a motorizací a nikdo to nedal. G-Tec ujede na plnou CNG nádrž což je cca 12 kg zemního plynu dle teploty při plnění 320 km. Spotřeba je tedy 3,75 kg / 100 km to je při ceně okolo 24,4 Kč/1kg to je 91,5 Kč na 100 ujetých km. Při slevě 5 nebo 10% u Plynárenské karty od Pražské plynárenské se dostáváme ještě níže. Ještě níže se pak lze dostat pokud použijete vlastní domácí plničku. Vstupní náklady sice první 2-4 roky dle ceny plničky převyšují o několik haléřů běžnou cenu u plniček CNG. Ovšem po zaplacení plničky jde cena opravdu razantně dolů a to díky ceně plynu u Vás doma. To s LPG neuděláte. Také nutno podotknout, že při počítání ceny benzin vs CNG je nutné použít koeficient 1,4, protože 1 litr Benzinu není 1 kg plynu. takže cena se vypočte 24,4 Kč / 1 kg : 1,4 = 17,42 Kč pro srovnání s 1 litrem benzinu.

1 0
možnosti

Jak dlouho to lidem na ČVUT trvalo? Tohle je studie co udělali za týden? 20km slovy DVACET kilometrů není opravdu o ničem vypovídající... Kdyby s tím najeli aspoň 2-3 tisíce tak se dá mluvit o nějakých vypovídajících číslech...

Věc proč se lidem vyplatí CNG/LPG se může sakra rychle změnit... Stát napálí spotřební dan na tyto paliva a bude po srandě...

Třeba nyní lze tankovat benzin cca za 29 Kč, ale 12,80 Kč je spotřební dan...

0 0
možnosti

a za naftu se platí jen 10,95 Kč, k spotřební dani musíte přičíst ještě DPH ze spotřební daně, u benzínu to dělá celkem 15,5364 Kč i kdyby byl benzín za 0 Kč :-(.Když stojí nafta 25,35 Kč, tak rafinerie a čerpačka dostane po odpočtu daní 10 Kč :-(

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...