Diskuze
Auta na zemní plyn mají pozitivní vliv na emise
Děkujeme za pochopení.
M42a93r83t81i21n 67H51o11r45á89k
Jak se CNG či LPG dostatečně rozšíří, stát je pořádně zdaní. Stát potřebuje peníze a spotřební daň slušně vynáší.
P77e78t73r 52N98e54s25v58a61d31b31a
LPG jako ekologické palivo je úlet. Asi jako elektromobily. Už jen proto že se LPG na místo tankování musí dovézt... CNG stanici stačí jednoduše připojit na veřejnou síť. LPG by se mělo zdanit stejně jako benzín, nafta a CNG.
J67a92k54u31b 19S58e35k32e85r71a
Zjistete si podstatu ekologie. Neni to o preprave paliva, ale o spalovani paliva.
J91a95n 67D41l17o96u21h52ý
To jsem se fakt pobavil, jak dlouho ne. Srovnavejte srovnatelne. To je jako tvrdit, ze dieselova lokomotiva ma pozitivni vliv na emise, protoze cmoudi min nez parni lokomotiva . Daleko vice by me zajimalo, jak to je v porovnani v LPG? To bylo kecu pred 20 lety, jak LPG je "ciste" palivo a jak je eko atd. a jak vsichni ti LPGckari budou mit ty vyhody (HLAVNE V PRAZE) a jak to vypada dneska?! Radsi nez plnit sliby, tak se meni "akcni plan" a budujou se famy o CNG. Dopadne to uplne stejne jako s LPG. Jenom snuzka slibu...
T84o17m66á27š 22J26a15n18í68r67e96k
Vzhledem k tomu, ze na CNG vlastne v CR nikdo nejezdi, je to irelevantni clanek. Kdyz se mluvi o alternativnim palivu, tak je v CR LPG ..... pak dlouho dlouho nic ...... pak zase nic ... nic ..... nic .... nic .... a pak az nekde nejake CNG.
Takze proc tu neni tabulka, jake hnoje jdou z traktoru, benzinu, LPG a klidne i onoho CNG???
Nebo je to placeny clanek nejakym dovozcem prestaveb na CNG? Pak uz mi tam chybi jen jeho reklama .....
K85a85r37e33l 81F79i80l42i76p
V důsledku to máte úplně jedno. Peníze za palivo stejně skončí v některé z nadnárodních firem které plyn nebo ropu a ropné výrobky transportují, distribují. Co se týká aut tak je to to samé peníze za zařízení které pomáhá LPG a CNG spalovat skončí nejpravděpodobněji někde v Itálii kde se to v většině případů vyrábí nebo aspoň balí a posílá dál. Jinak jsem se podíval na statistiky evidence aut a zaujala mne jedna věc počet aut s "přestavbou LPG" odpovídá celkovému počtu aut jezdících na LPG. Proč je to zajímavé dle policejní statistiky zde opravdu nejezdí žádné auto na LPG v originální zástavbě od výrobce. U té statistiky je důležitá tato větička: "Uvedeno je palivo, na které bylo vozidlo továrně vyrobeno". Pak se tedy nabízí otázka proč je pro výrobce aut nezajímavé LPG a je zajímavější CNG.
K53a77r20e28l 40F83i10l59i67p
Pro ty co tu píší o LPG a nadávají na CNG. Měl jsem možnost jezdit s auty na LPG a jezdím s auty na CNG. LPG katastrofa. Za prvé po přepnutí na CNG naprosto nic nepoznáte, že jedete na CNG. U LPG to bylo poznat vždy. Nicméně než něco odsoudím zajímám se proč. Takže za prvé u LPG sakra moc záleží odkud čerpadlář LPG odebírá. Rozdíl může být na jízdních vlastnostech a také tomu odpovídající spotřebě opravdu znatelný. U CNG rozdíl není, zemní plyn prostě v distribuční soustavě musí splňovat nějaké hodnoty. Další věc je účinnost LPG a CNG. Jak to porovnat? Vycházejme z toho, že auta jsou konstruována a jezdí na Natural 95. Ten má nějakou výhřevnost, i LPG a CNG mají nějakou výhřevnost. Když tyto výhřevnosti spočítáme a porovnáme tak už chápu proč to na CNG jede a na LPG to nejede. Výhřevnost Naturalu 95 je rovna 95 oktanům, výhřevnost LPG se pohybuje pod 85 oktanů naopak výhřevnost CNG se pohybuje od 100 oktanů výše. Další rozdíl mezi CNG a LPG u LPG jsem nezaznamenal originální zástavbu LPG od prodejce. CNG má v většině případů originální zástavby a mohu je jedině doporučit. Dodatečná přestavba na CNG není už tak ono jako ta originální zástvba CNG, ale oproti LPG je to pořád dobré. LPG považuji za nebezpečnější než benzín v nádrži. U CNG ten plyn uteče, rozptýlí se a nečeká zrádně na sirku, vajgl jako LPG. CNG považuji tedy za bezpečnější dokonce než benzínová nádrž a kultivovanější v chodu motoru. Měl jsem možnost srovnat a po vyzkoušení LPG nebo nafťák do baráku nechci. JInak jsem jen uživatel auta na CNG ždáné PR.
K49a28r87e45l 29F54i16l67i43p
Ještě doplním v vlastní spotřebě je to úplně jedno co se spotřebovává. CNG je nákladově jednodušší. LPG se bere buď při krakování ropy nebo přeměnou z zemního plynu, takže náročnější. Vše jsou neobnovitelné zdroje jen to CNG je při spalování opravdu šetrnější. A ani elektřina na tom není lépe pokud si auto nedobíjíte ze svého solárního panelu, vodní elektrárny nebo větrníku. Elektromobil má totiž svůj komín s čoudem a smradem někde v severních čechách nebo prostě jinde kde jej alibisticky nevidíme. Pokud by jsme chtěli být 100% ekologičtí tak pak jedině elektřina z obnovitelných zdrojů tedy ten solár, větrník nebo vodní elektrárna u domu a když není tak mne napadá jedině jezdit jak za 2 světové války na dřevoplyn .
M66a48r20t26i41n 79V67a54n59ě21k
Bodejtˇby průzkum zadaný plynárenskou lobby nevyšel pro plynový auta pozitivně.... dyk to už by bylo proti zdravému rozumu.
J40a81r34o85s79l27a24v 47V69y20c29h89o96d84i13l
Je jistě jen náhodou, že se tu tento "pozitivní" článek objevuje v době, když se chystá dohoda mezi Američany a Poláky o dovozu zkapalněného plynu, že?
R43o62b89e40r56t 86F76e41j69e49r
Z logiky článku mi vychází, že vozidla poháněná CNG pohlcují okolní škodlivé emise. Nebo se mýlím?
J19i63ř58í 27M46y84š72k45a
Souhlasím se všemi, kteří se vyjadřují také k LPG. Proč není LPG tak propagované jako CNG. Jasná výhoda. S nádrží na LPG dojedete dále než se stejnou nádrží na LPG (hustota energie!!!!!!) a emise jsou úplně stejné. Je to jedině tím, že CNG podporuje plynárenská loby. LPG je totiž přívažek k ZP, který se musí oddělit od ZP. V podstatě za nulové náklady přináší plynárenské loby zisk a přesto ho nepodporuje. Plynárenská loby, podporuj vývoj raketových motorů na zkapalněný zemní plyn a budeš mít spotřebu, kterou na autech nedokážeš.
K25a91r76e65l 78F90i93l17i25p
Emise nejsou stejné. Je zde o něco větší spotřeba než u CNG a Benzínu. Tedy tím pádem více emisí. Jenže pokud je cena LPG jaká je tak je to pořád výhodnější než jet na Benzín. S stejnou nádrží na LPG jako na CNG nedojedete dále. Zkusil jsem kolik ujedu na nádrž CNG s Oktávkou G-Tec a pak se popídil u LPG čerpačky lidí kolik ujedou oni. Ptal jsem se lidí s stejným nebo podobným autem a motorizací a nikdo to nedal. G-Tec ujede na plnou CNG nádrž což je cca 12 kg zemního plynu dle teploty při plnění 320 km. Spotřeba je tedy 3,75 kg / 100 km to je při ceně okolo 24,4 Kč/1kg to je 91,5 Kč na 100 ujetých km. Při slevě 5 nebo 10% u Plynárenské karty od Pražské plynárenské se dostáváme ještě níže. Ještě níže se pak lze dostat pokud použijete vlastní domácí plničku. Vstupní náklady sice první 2-4 roky dle ceny plničky převyšují o několik haléřů běžnou cenu u plniček CNG. Ovšem po zaplacení plničky jde cena opravdu razantně dolů a to díky ceně plynu u Vás doma. To s LPG neuděláte. Také nutno podotknout, že při počítání ceny benzin vs CNG je nutné použít koeficient 1,4, protože 1 litr Benzinu není 1 kg plynu. takže cena se vypočte 24,4 Kč / 1 kg : 1,4 = 17,42 Kč pro srovnání s 1 litrem benzinu.
R12o47m64a68n 32P89o24l26á98č92e27k
Jak dlouho to lidem na ČVUT trvalo? Tohle je studie co udělali za týden? 20km slovy DVACET kilometrů není opravdu o ničem vypovídající... Kdyby s tím najeli aspoň 2-3 tisíce tak se dá mluvit o nějakých vypovídajících číslech...
Věc proč se lidem vyplatí CNG/LPG se může sakra rychle změnit... Stát napálí spotřební dan na tyto paliva a bude po srandě...
Třeba nyní lze tankovat benzin cca za 29 Kč, ale 12,80 Kč je spotřební dan...
A14n92t98o46n34í52n 50S38v44o24b95o36d94a
a za naftu se platí jen 10,95 Kč, k spotřební dani musíte přičíst ještě DPH ze spotřební daně, u benzínu to dělá celkem 15,5364 Kč i kdyby byl benzín za 0 Kč :-(.Když stojí nafta 25,35 Kč, tak rafinerie a čerpačka dostane po odpočtu daní 10 Kč :-(
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...