Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co je nutné započítat do celkové ceny výletu do Alp

  9:50aktualizováno  9:50
Cena benzinu v Rakousku se v listopadu pohybovala kolem 12 šilinků za litr naturalu 95 (v Rakousku označený Super 95).
Cena benzinu v Rakousku se v listopadu pohybovala kolem 12 šilinků za litr naturalu 95 (v Rakousku označený Super 95). Dvoutýdenní dálniční známka 105 ATS. (Při jízdě bez známky ukládá policie na místě pokutu až do 3000 ATS nebo "ve správním řízení" až do 30 tisíc ATS). Cena občerstvení při průjezdu Německem: např. minerálka, malé pivo, polévka, houska a zákusek přišly na 19 DM. Samotná káva capuccino stála 4,50 DM.

Ubytování:

Jednoduché rodinné penziony, ze kterých je nezbytné za lyžováním dojíždět třeba dalších až 25 kilometrů, nabízejí nocleh pro jednu osobu se snídaní za 250 ATS. Jídlo: Mnoho penzionů nebo privátů nabízí možnost vlastní přípravy jídla. Jinak běžná restaurační cena celého menu večeře se pohybuje mezi 110 až 145 ATS. Nezahrnuje nápoje. Občerstvení na svahu během lyžování se nijak extrémně nevymyká cenám v údolí, například třetinka piva ve výšce 3000 metrů přijde na 40 ATS, vídeňský řízek s oblohou v samoobslužné restauraci na 130 ATS, špagety na 85 šilinků.

Lyžování:

Jednodenní skipas pro Hintertux 455 ATS, dvoudenní dvakrát více. Půjčení samotných lyží nižší kategorie přímo uvleku: denní 195 ATS, dvoudenní dvojnásobek.

Karty, nebo hotovost?

V rakouských střediscích jsou naprosto běžné platby kreditními kartami. Navíc lze poměrně snadno v každé větší obci údolí nalézt bankomat. Při úmyslu platit na místě bezhotovostně i větší částky, například v hotelu nebo u kasy lanovky, je vždy lepší se předem z domova telefonicky ujistit, že příslušná pokladna akceptuje správný druh karet. Při té příležitosti se doporučuje položit i dotaz na možné slevy například děti do deseti let mají v leckterém středisku vleky a lanovky zdarma. Někde zase vlekaři nabízejí podstatně snížené jízdné při nástupu na svah až v 11 hodin.


Autor:


Témata: jízdné, Káva, Pivo, Skipas


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.