Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co mají společného Škoda a Lamborghini?

  10:11aktualizováno  10:11
Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo. Ovšem opravdoví znalci speciálních aut už asi vědí své - tohle vše spojuje pod svá křídla nejrychlejší býk na světě, křížený s netopýrem - supersportovní vůz Lamborghini Murciélago.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

To murciélago skutečně dokáže. Proto jsou za něj bohatí zájemci, jimž sahá jen lehce nad pas (výška 1135 mm), ochotni vydat v přepočtu na koruny od osmi téměř do deseti milionů, podle provedení a výbavy. Je zajímavé, že podobně jako některé další originály se Lamborghini Murciélago vydává nyní v několikakusové sérii do světa dokonce jako otevřený roadster.

Stáhněte si tapetu Lamborghini Murciélago


800x600
1024x768

Pohnuté osudy značky
Značka Lamborghini má pohnutý osud. Založena byla před čtyřiceti lety v Itálii, jeden čas patřila dokonce americkému koncernu Chrysler, chvíli malé společnosti s kanceláří na Bermudách, přes ni se dokonce stala sourozencem s korejskou značkou Kia, až nakonec skončila ve velké náruči koncernu Volkswagen.

A tak na současných vozech Lamborghini lze celkem pochopitelně vysledovat řadu prvků a detailů, které nesou podpis konstruktérů značky Audi.

Značku Lamborghini lze opravdu nalézt také na traktorech, ovšem jde o zcela jinou divizi. A souvislost s Mladou Boleslaví? Autor karoserie a současný šéfdesignér značky Luc Donckerwolke je typický kosmopolita: Belgičan narozený v Peru pracoval jistý čas pro německý koncern i v mladoboleslavské automobilce, kde se podílel na konstrukci současných škodovek.

Murciélago je býk i netopýr
I velký koncern ví, že u tak mimořádných aut je dobré zachovávat tradice. A tak i u většího a silnějšího ze dvou vyráběných modelů Lamborghini zachoval španělskou větev jmen: Murciélago je název netopýra stejně jako jméno legendárního býka z 19. století, který si pro své statečné výkony při koridě zasloužil milost od neméně legendárního toreadora Lagatria...

Je to mimořádné auto. Jak říká jeden z jeho majitelů v Česku, Patrik Tkáč, spolumajitel finanční skupiny J&T: „To je adrenalinové auto. Stále ještě za jeho volantem z něj mám respekt. Nemluvě o tom, že kam přijedete, jste středem zájmu. Ať je vám to příjemné či nikoliv.“

Tabulka vypovídá o parametrech, které mohou motoristického labužníka přesvědčit, aby se stal kupcem. Dodejme, jaká spotřeba je udávána: město/mimo město/kombinace - 30/20/25 litrů na 100 kilometrů. 

Lamborghini Murciélago v číslech

délka/šířka/výška 4580/2045/1135 mm 
váha

1650 kg

motor

dvanáctiválec do V,
pohon všech kol

objem

6192 cm3

maximální výkon

580 koní (426 kW)

maximální kroutící moment

650 Nm

objem nádrže

100 l

maximální rychlost

přes 330 km/h

zrychlení 0-100 km/h

3,85 s

***

"Chci auto, ze kterého něco vyzařuje. Musí mě zaujmout na první pohled. A lamborghini, to je soulad síly a vzhledu."

S vozem jezdí: Tomáš Řepka, fotbalista

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů  ...ZDE

Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

Takový pohled se vám naskytne, když vás lamborghini předjede

I když jméno vozu je odvozováno od španělského pojmenování netopýra, spíš přece jen připomíná divokého býka

Autoři:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

Najdete na iDNES.cz