Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.
Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“
To murciélago skutečně dokáže. Proto jsou za něj bohatí zájemci, jimž sahá jen lehce nad pas (výška 1135 mm), ochotni vydat v přepočtu na koruny od osmi téměř do deseti milionů, podle provedení a výbavy. Je zajímavé, že podobně jako některé další originály se Lamborghini Murciélago vydává nyní v několikakusové sérii do světa dokonce jako otevřený roadster.
Stáhněte si tapetu Lamborghini Murciélago
Pohnuté osudy značky
Značka Lamborghini má pohnutý osud. Založena byla před čtyřiceti lety v Itálii, jeden čas patřila dokonce americkému koncernu Chrysler, chvíli malé společnosti s kanceláří na Bermudách, přes ni se dokonce stala sourozencem s korejskou značkou Kia, až nakonec skončila ve velké náruči koncernu Volkswagen.
A tak na současných vozech Lamborghini lze celkem pochopitelně vysledovat řadu prvků a detailů, které nesou podpis konstruktérů značky Audi.
Značku Lamborghini lze opravdu nalézt také na traktorech, ovšem jde o zcela jinou divizi. A souvislost s Mladou Boleslaví? Autor karoserie a současný šéfdesignér značky Luc Donckerwolke je typický kosmopolita: Belgičan narozený v Peru pracoval jistý čas pro německý koncern i v mladoboleslavské automobilce, kde se podílel na konstrukci současných škodovek.
Murciélago je býk i netopýr
I velký koncern ví, že u tak mimořádných aut je dobré zachovávat tradice. A tak i u většího a silnějšího ze dvou vyráběných modelů Lamborghini zachoval španělskou větev jmen: Murciélago je název netopýra stejně jako jméno legendárního býka z 19. století, který si pro své statečné výkony při koridě zasloužil milost od neméně legendárního toreadora Lagatria...
Je to mimořádné auto. Jak říká jeden z jeho majitelů v Česku, Patrik Tkáč, spolumajitel finanční skupiny J&T: „To je adrenalinové auto. Stále ještě za jeho volantem z něj mám respekt. Nemluvě o tom, že kam přijedete, jste středem zájmu. Ať je vám to příjemné či nikoliv.“
Tabulka vypovídá o parametrech, které mohou motoristického labužníka přesvědčit, aby se stal kupcem. Dodejme, jaká spotřeba je udávána: město/mimo město/kombinace - 30/20/25 litrů na 100 kilometrů.
Lamborghini Murciélago v číslech
délka/šířka/výška | 4580/2045/1135 mm |
váha |
1650 kg |
motor |
dvanáctiválec do V, |
objem |
6192 cm3 |
maximální výkon |
580 koní (426 kW) |
maximální kroutící moment |
650 Nm |
objem nádrže |
100 l |
maximální rychlost |
přes 330 km/h |
zrychlení 0-100 km/h |
3,85 s |
*** |
"Chci auto, ze kterého něco vyzařuje. Musí mě zaujmout na první pohled. A lamborghini, to je soulad síly a vzhledu." S vozem jezdí: Tomáš Řepka, fotbalista Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů ...ZDE |
Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo. |
Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky. |
Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“ |
Takový pohled se vám naskytne, když vás lamborghini předjede |
I když jméno vozu je odvozováno od španělského pojmenování netopýra, spíš přece jen připomíná divokého býka |