Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co mají společného Škoda a Lamborghini?

  10:11aktualizováno  10:11
Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo. Ovšem opravdoví znalci speciálních aut už asi vědí své - tohle vše spojuje pod svá křídla nejrychlejší býk na světě, křížený s netopýrem - supersportovní vůz Lamborghini Murciélago.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

To murciélago skutečně dokáže. Proto jsou za něj bohatí zájemci, jimž sahá jen lehce nad pas (výška 1135 mm), ochotni vydat v přepočtu na koruny od osmi téměř do deseti milionů, podle provedení a výbavy. Je zajímavé, že podobně jako některé další originály se Lamborghini Murciélago vydává nyní v několikakusové sérii do světa dokonce jako otevřený roadster.

Stáhněte si tapetu Lamborghini Murciélago


800x600
1024x768

Pohnuté osudy značky
Značka Lamborghini má pohnutý osud. Založena byla před čtyřiceti lety v Itálii, jeden čas patřila dokonce americkému koncernu Chrysler, chvíli malé společnosti s kanceláří na Bermudách, přes ni se dokonce stala sourozencem s korejskou značkou Kia, až nakonec skončila ve velké náruči koncernu Volkswagen.

A tak na současných vozech Lamborghini lze celkem pochopitelně vysledovat řadu prvků a detailů, které nesou podpis konstruktérů značky Audi.

Značku Lamborghini lze opravdu nalézt také na traktorech, ovšem jde o zcela jinou divizi. A souvislost s Mladou Boleslaví? Autor karoserie a současný šéfdesignér značky Luc Donckerwolke je typický kosmopolita: Belgičan narozený v Peru pracoval jistý čas pro německý koncern i v mladoboleslavské automobilce, kde se podílel na konstrukci současných škodovek.

Murciélago je býk i netopýr
I velký koncern ví, že u tak mimořádných aut je dobré zachovávat tradice. A tak i u většího a silnějšího ze dvou vyráběných modelů Lamborghini zachoval španělskou větev jmen: Murciélago je název netopýra stejně jako jméno legendárního býka z 19. století, který si pro své statečné výkony při koridě zasloužil milost od neméně legendárního toreadora Lagatria...

Je to mimořádné auto. Jak říká jeden z jeho majitelů v Česku, Patrik Tkáč, spolumajitel finanční skupiny J&T: „To je adrenalinové auto. Stále ještě za jeho volantem z něj mám respekt. Nemluvě o tom, že kam přijedete, jste středem zájmu. Ať je vám to příjemné či nikoliv.“

Tabulka vypovídá o parametrech, které mohou motoristického labužníka přesvědčit, aby se stal kupcem. Dodejme, jaká spotřeba je udávána: město/mimo město/kombinace - 30/20/25 litrů na 100 kilometrů. 

Lamborghini Murciélago v číslech

délka/šířka/výška 4580/2045/1135 mm 
váha

1650 kg

motor

dvanáctiválec do V,
pohon všech kol

objem

6192 cm3

maximální výkon

580 koní (426 kW)

maximální kroutící moment

650 Nm

objem nádrže

100 l

maximální rychlost

přes 330 km/h

zrychlení 0-100 km/h

3,85 s

***

"Chci auto, ze kterého něco vyzařuje. Musí mě zaujmout na první pohled. A lamborghini, to je soulad síly a vzhledu."

S vozem jezdí: Tomáš Řepka, fotbalista

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů  ...ZDE

Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

Takový pohled se vám naskytne, když vás lamborghini předjede

I když jméno vozu je odvozováno od španělského pojmenování netopýra, spíš přece jen připomíná divokého býka

Autoři:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.