Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co obout octavii na léto

aktualizováno 
Máte doma Škodu Octavia, Volkswagen Golf nebo novou Kiu c’eed a nevíte, jaké letní pneumatiky koupit? S výběrem plášťů o rozměru 195/65 R 15 může pomoci test, který provedl Autoklub ČR na speciálních testovacích drahách v Německu. Podle výsledků se jako nejlepší ukázal plášť Continental Premium Contact 2, který se v akční nabídce internetového prodejce dá nyní koupit za 1 600 korun.

Ilustrační foto | foto: Michelin

"Testovali jsme celkem jedenáct plášťů. Osm bylo nových a tři ojeté s výškou vzorku od dvou do tří milimetrů. Jedny ojeté gumy byly navíc zimní," říká Václav Špička z autoklubu ČR.

"Chceme se tak co nejvíc přiblížit možnému chování českého motoristy, který se na pneumatikách často snaží ušetřit. I tak se dá nejdražší testovaná pneumatika sehnat za cenu pod dva tisíce korun."

Výsledky testu

Tabulka s výsledky všech testovaných prneumatik

Ovládání vozidla na suchu, na mokru, náchylnost k takzvanému akvaplaningu, kdy kolo na mokru ztrácí kontakt s vozovkou, schopnost zabrzdit, komfort jízdy nebo i vydávaná hlučnost. To všechno se měřilo při testech, kdy za volant testovacího Volkswagenu Golf Plus 2.0 FSI při teplotě osmnáct až dvacet stupňů Celsia usedali speciálně vyškolení řidiči s minimálně dvouletou praxí při posuzování kvalit zimních i letních pneumatik.

Ti během několika dnů za pomoci počítačů i svých dojmů hodnotili všechny dodané pláště; Autoklub ČR koupil vždy deset kusů od jednoho modelu.

"Zajímavé je, že předtím, než se začne testovat, se musí všechny gumy ojezdit stejným počtem kilometrů. Tím se z nich odstraní konzervační vrstva, a teprve poté jsou připraveny dosáhnout plného výkonu," vysvětluje Špička. Takzvaně odborně ojeté byly i tři použité pláště.

Nové pneumatiky
V absolutním souboji všech plášťů vyhrály continentaly, které kralovaly i při hodnocení pouze nových gum. To však neznamená, že Continentaly Premium Contact 2 byly nejlepší ve všech zkoumaných disciplínách.

Třeba při měření hlučnosti v rychlosti 50 a 80 kilometrů za hodinu byly ze všech nových gum nejhorší.
Celkově druhá pneumatika Kleber Dynaxer HP2 vítěze mírně předstihla v hodnocení ovládání vozidla na suchu, které v celkovém hodnocení hraje velkou roli. Jak tento test probíhá? Jezdci absolvují úsek s přesně stanovenými parametry zatáček a své dojmy bez toho, aby zjišťovali, na jakých gumách jeli, po jízdě ihned zaznamenávají do počítače.

Na celkovém třetím místě testu skončila domácí značka Barum s modelem Bravuris 2, která byla oproti vítězi horší (o deset procent) jen při hodnocení schopnosti zastavit na mokru v osmdesátikilometrové rychlosti. Ostatní zkoumané hodnoty se lišily jen minimálně.

Doježdění zimních gum
Hodně motoristů se snaží ušetřit tak, že si po zimě na autě nechává starší zimní pneumatiky s tím, že je takzvaně dojezdí. Jak se takové pláště chovají? "V testu dopadly nejhůř," komentuje výsledek Václav Špička.

Například při různých testech na suchu výsledky měření nijak strašlivé nebyly. Ve srovnání s vítězem testu byly tak o dvacet procent horší. Nepříjemné zjištění však přišlo ve chvíli, kdy se testovalo na mokru.

Při brzdění s ABS v rychlosti 80 kilometrů za hodinu ojeté zimní pláště Goodyear Ultra Grip 6 se vzorkem ve výši 2,7 až 3 milimetry měly o šedesát procent delší brzdnou dráhu než vítězné gumy. To v praxi může znamenat i několik desítek metrů navíc. O něco horší to bylo ještě při posuzování akvaplaningu při rychlosti mezi 65 a 95 kilometrů za hodinu.

Tabulka s výsledky je ZDE.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.