Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co obout passatu? Test letních pneumatik 225/45 R17

  16:38aktualizováno  20. března 14:12
Test ADACu vybíral nejlepší letní pneumatiky pro nadcházející sezonu. Zvítězily pláště značek Bridgestone a Pirelli. Jaké pneumatiky pořídit pro VW Passat, Mercedes C, nebo BMW řady 3? Testem prošly pláště rozměru 225/45 R17. Zkoušky německého autoklubu také odhalily, že pláště vyvinuté autu na míru nemusí být nejlepší volbou.
Škoda Auto, automobil, pneumatika

Škoda Auto, automobil, pneumatika - Škoda Auto - ilustrační foto | foto: Škoda AutoiDNES.cz

TEST PNEUMATIK

Druhá část testu letních pneumatik německého autoklubu ADAC patřila sedmnáctipalcovým pneumatikám určeným pro vozy vyšších a luxusních tříd. Budou je potřebovat například majitelé výkonných Volkswagenů Passat.

Řidiči větších aut si mohou zapamatovat jako dobré značky pro letošní sezonu dvojici Bridgestone a Pirelli.

První příčky v testu rozměru 225/45 R 17 W/Y připadly plášťům Bridgestone Potenza RE050A a Pirelli Pzero Nero. ADAC je označuje jako velice vyvážené a řidičům je obzvláště doporučuje.

Za těmito nejlepšími následuje deset výrobků, které od autoklubu dostaly doporučení k použití a na konci žebříčku je trojlístek pneumatik s určitými výhradami.

Pláště na míru zklamaly
Vedle 15 testovaných typů plášťů, které ADAC nakoupil a obšírně vyzkoušel, přiřadil autoklub k testům i dvě pneumatiky ušité na míru vozům Mercedes-Benz. Snad všechny velké automobilky dnes jako první sadu plášťů montují kola přizpůsobená určitému modelu.

Pláště na Mercedes třídy C, dodané automobilkou s novým vozem, v testu zklamaly, ačkoliv pneumatika se stejným názvem pořízená v běžném prodeji a určená vozům všech značek zkoušky vyhrála.

Předpoklady totiž byly opačné. Autoklub před testem odhadoval, že pneumatiky vyvinuté autu na míru budou lepší než ty, které jsou určené k použití u různých typů, značek a modelů.


U vozů Mercedes se originální pneumatiky vyvinuté společně automobilkou a výrobcem kol poznají podle zkratky MO, která je vyražena na bočnici. Vozy BMW mají na stejném místě jako důkaz originální pneumatiky malou hvězdu, Porsche používá písmeno N. Ostatní automobilky podle německého autoklubu pneumatiky ze společného vývoje s gumárenskou firmou nijak neoznačují.

A v testu tak došlo k velkému paradoxu. Zatímco Bridgestone Potenza koupená v běžném prodeji a určená na vozy různých značek se ve zkouškách zaskvěla a dostala nejlepší vysvědčení, stejně označená pneumatika jen se zkratkou MO určená pouze vozům Mercedes třídy C jezdila na mokré vozovce tak špatně, že jí autoklub označil za nedoporučeníhodnou.

Hůře dopadla i druhá Mercedesem dodávaná pneumatika Michelin Pilot Sport. Její verzi pro vozy všech značek ADAC doporučuje, kusy se zkratkou od Mercedesu však jen částečně.

Testy německého autoklubu platí především pro ty rozměry pneumatik, na něž se zkoušky přímo zaměřily. Jen pokud majitel vozu potřebuje pláště právě o centimetr užší nebo širší, může se na výsledky zkoušek autoklubu ADAC také spolehnout.


ADAC testuje pneumatiky na dvou površích. Vlastnosti plášťů se srovnávají při jízdách na suchu a za mokra. Kromě toho se sleduje hluk přicházející od kol, valivý odpor a doba, za jakou se pneumatika opotřebuje.

Motto z dílny ADAC na závěr: "Pláště, které v testu obstály, by podle zkušeností ani v jiném rozměru totálně nepropadly."

***

TEST LETNÍCH PNEUMATIK 225/45 R17 (LÉTO 2006)
zdroj: ADAC

*** zvláště doporučené, ** doporučené, * doporučené s výhradami
Nejlepší známka je 1, nejhorší 5

Pneumatika

doporučení autoklubu ADAC

sucho

mokro

hluk

valivý odpor

opotřebení

Bridgestone Potenza RE050A

***

1,1

1,8

2,2

3,3

2,0

Pirelli Pzero Nero

***

1,3

1,9

2,1

3,3

2,2

Michelin Pilot Sport PS2

**

1,0

2,2

2,3

2,7

1,5

Continental SportContact 3

**

1,1

2,2

2,4

2,7

2,0

BFGoodrich
G-Force Profiler

**

1,2

2,4

2,8

3,0

1,9

Goodyear eagle F1

**

1,3

2,3

2,2

3,3

2,3

Dunlop Sport Maxx

**

1,5

2,3

2,2

3,0

2,4

Vredestein Ultrac

**

2,0

1,9

3,3

3,0

2,5

Uniroyal Rainsposrt

**

1,7

2,3

2,7

2,7

2,7

Kumho Ecsta KU19

**

1,7

2,4

2,1

3,0

2,9

Hankook Ventus Prime K105

**

1,6

2,4

2,5

3,0

3,1

Fulda Carat Exelero

**

2,4

2,4

2,0

3,3

2,7

Semperit Direction Sport

*

2,1

2,6

2,8

2,7

1,6

Maloya Futura Sport W

*

2,8

2,2

2,9

3,3

2,5

Nokian Z

*

1,8

2,8

2,9

2,7

2,7

 

 

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.