Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co obout passatu? Test letních pneumatik 225/45 R17

  16:38aktualizováno  20. března 14:12
Test ADACu vybíral nejlepší letní pneumatiky pro nadcházející sezonu. Zvítězily pláště značek Bridgestone a Pirelli. Jaké pneumatiky pořídit pro VW Passat, Mercedes C, nebo BMW řady 3? Testem prošly pláště rozměru 225/45 R17. Zkoušky německého autoklubu také odhalily, že pláště vyvinuté autu na míru nemusí být nejlepší volbou.
Škoda Auto, automobil, pneumatika

Škoda Auto, automobil, pneumatika - Škoda Auto - ilustrační foto | foto: Škoda AutoiDNES.cz

TEST PNEUMATIK

Druhá část testu letních pneumatik německého autoklubu ADAC patřila sedmnáctipalcovým pneumatikám určeným pro vozy vyšších a luxusních tříd. Budou je potřebovat například majitelé výkonných Volkswagenů Passat.

Řidiči větších aut si mohou zapamatovat jako dobré značky pro letošní sezonu dvojici Bridgestone a Pirelli.

První příčky v testu rozměru 225/45 R 17 W/Y připadly plášťům Bridgestone Potenza RE050A a Pirelli Pzero Nero. ADAC je označuje jako velice vyvážené a řidičům je obzvláště doporučuje.

Za těmito nejlepšími následuje deset výrobků, které od autoklubu dostaly doporučení k použití a na konci žebříčku je trojlístek pneumatik s určitými výhradami.

Pláště na míru zklamaly
Vedle 15 testovaných typů plášťů, které ADAC nakoupil a obšírně vyzkoušel, přiřadil autoklub k testům i dvě pneumatiky ušité na míru vozům Mercedes-Benz. Snad všechny velké automobilky dnes jako první sadu plášťů montují kola přizpůsobená určitému modelu.

Pláště na Mercedes třídy C, dodané automobilkou s novým vozem, v testu zklamaly, ačkoliv pneumatika se stejným názvem pořízená v běžném prodeji a určená vozům všech značek zkoušky vyhrála.

Předpoklady totiž byly opačné. Autoklub před testem odhadoval, že pneumatiky vyvinuté autu na míru budou lepší než ty, které jsou určené k použití u různých typů, značek a modelů.


U vozů Mercedes se originální pneumatiky vyvinuté společně automobilkou a výrobcem kol poznají podle zkratky MO, která je vyražena na bočnici. Vozy BMW mají na stejném místě jako důkaz originální pneumatiky malou hvězdu, Porsche používá písmeno N. Ostatní automobilky podle německého autoklubu pneumatiky ze společného vývoje s gumárenskou firmou nijak neoznačují.

A v testu tak došlo k velkému paradoxu. Zatímco Bridgestone Potenza koupená v běžném prodeji a určená na vozy různých značek se ve zkouškách zaskvěla a dostala nejlepší vysvědčení, stejně označená pneumatika jen se zkratkou MO určená pouze vozům Mercedes třídy C jezdila na mokré vozovce tak špatně, že jí autoklub označil za nedoporučeníhodnou.

Hůře dopadla i druhá Mercedesem dodávaná pneumatika Michelin Pilot Sport. Její verzi pro vozy všech značek ADAC doporučuje, kusy se zkratkou od Mercedesu však jen částečně.

Testy německého autoklubu platí především pro ty rozměry pneumatik, na něž se zkoušky přímo zaměřily. Jen pokud majitel vozu potřebuje pláště právě o centimetr užší nebo širší, může se na výsledky zkoušek autoklubu ADAC také spolehnout.


ADAC testuje pneumatiky na dvou površích. Vlastnosti plášťů se srovnávají při jízdách na suchu a za mokra. Kromě toho se sleduje hluk přicházející od kol, valivý odpor a doba, za jakou se pneumatika opotřebuje.

Motto z dílny ADAC na závěr: "Pláště, které v testu obstály, by podle zkušeností ani v jiném rozměru totálně nepropadly."

***

TEST LETNÍCH PNEUMATIK 225/45 R17 (LÉTO 2006)
zdroj: ADAC

*** zvláště doporučené, ** doporučené, * doporučené s výhradami
Nejlepší známka je 1, nejhorší 5

Pneumatika

doporučení autoklubu ADAC

sucho

mokro

hluk

valivý odpor

opotřebení

Bridgestone Potenza RE050A

***

1,1

1,8

2,2

3,3

2,0

Pirelli Pzero Nero

***

1,3

1,9

2,1

3,3

2,2

Michelin Pilot Sport PS2

**

1,0

2,2

2,3

2,7

1,5

Continental SportContact 3

**

1,1

2,2

2,4

2,7

2,0

BFGoodrich
G-Force Profiler

**

1,2

2,4

2,8

3,0

1,9

Goodyear eagle F1

**

1,3

2,3

2,2

3,3

2,3

Dunlop Sport Maxx

**

1,5

2,3

2,2

3,0

2,4

Vredestein Ultrac

**

2,0

1,9

3,3

3,0

2,5

Uniroyal Rainsposrt

**

1,7

2,3

2,7

2,7

2,7

Kumho Ecsta KU19

**

1,7

2,4

2,1

3,0

2,9

Hankook Ventus Prime K105

**

1,6

2,4

2,5

3,0

3,1

Fulda Carat Exelero

**

2,4

2,4

2,0

3,3

2,7

Semperit Direction Sport

*

2,1

2,6

2,8

2,7

1,6

Maloya Futura Sport W

*

2,8

2,2

2,9

3,3

2,5

Nokian Z

*

1,8

2,8

2,9

2,7

2,7

 

 

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz