Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co pofrčí mezi motorkáři: třeba šestiválcové BMW, které ohřeje zadek

aktualizováno 
Po roční pauze způsobené krizí se opět otevřely brány kolínského výstaviště a přivítaly desetitisíce návštěvníků čekajících na motocyklové novinky pro sezonu 2011. Ohlášeno bylo mnoho nových modelů a výrobci rozhodně neudělali ostudu. V Kolíně nad Rýnem byly k vidění novinky pro zelenáče i závodníky.

Triumph Speed Triple | foto: Triumph

Kawasaki ZX-10R

Po letech půstu se chtějí zelení vrátit na pódium superbikového šampionátu a pomoci jim k tomu má nová litrová ninja. Na první pohled je vidět, že nezůstalo nic při starém. Přední maska dostala o něco méně extravagantní tvary. Vzhled ale není to, co sbírá vavříny na závodních tratích. ZX 10 R prošla celou řadou změn, tou první je přepracovaný rám, který posunul hmotnost co nejblíže těžišti.

Kawasaki ZX-10R

Zkrátila se kyvná vidlice a nové jsou i tlumiče. U poslední generace Kawasaki Ninja byl udáván výkon 200 koní, což udělalo ve světě sportovních motocyklů velký rozruch. Hodnota 207 koňských sil u nového modelu pak mnohým vyrazila dech. S dobou jde i elektronika, Kawasaki je nově možné pořídit s ABS a kontrolou trakce. Podle zástupců výrobce je ninja sestrojená nejen na závodní okruh, ale měla by být vhodná i pro běžný provoz.

Kawasaki Z-1000SX

Kategorie litrových naháčů je u nás poslední dobou velice populární, stejně jako kapotované verze těchto motorek. V modelové řadě Kawasaki dlouho podobný stroj chyběl. Po úspěchu menšího modelu ER-6 se dal logicky očekávat příchod litrové kolegyně. Z1000SX je stroj pro cestovatele se sportovními choutkami a měl by být univerzálem pro každý den. Sportovní duch stroje umocňuje ostrý design a motor nastavený do vyšších otáček. Stejně jako u ZX-10R se myslelo na centralizaci hmoty, pro lepší ovladatelnost za všech podmínek. Ve volitelném příslušenství najdete i sadu kufrů na delší cesty.

Kawasaki Z-1000SX

KTM Duke 125

Doby, kdy mladí motorkáři museli svou "kariéru" začít na Jawě 50, jsou už dávno pryč. Na trhu je řada více či méně povedených strojů kategorie A1 ze všech koutů světa. Mezi ty nejlepší se rozhodně řadí nový model, jehož koncept KTM představila před rokem v Miláně. Rok uběhl a je tu nový model špičkového stroje pro začátečníky vybavený těmi nejlepšími komponenty.

KTM Duke 125

Srdcem stroje je kapalinou chlazený jednoválec plněný vstřikováním. Výkon je limitován řidičským průkazem skupiny A1, který je 11 kW. I na nejmenším dukovi najdete jen ty nejlepší komponenty. Rám je prostorový svařenec z ocelových trubek s maximální tuhostí. Na brzdách najdeme značku Brembo a na tlumičích tradičně WP. KTM postavila špičkový stroj, který na trhu "malorážek" rozhodně zamíchá kartami. Otázkou zůstává, jaká na něm bude viset cenovka.

Triumph Speed Triple

Speed Triple je jedním z modelů, který stál u návratu Triumphu na výsluní. Vždy k němu neodmyslitelně patřily dva kulaté světlomety vepředu, podle kterých jste Speed Triple vždy bezpečně poznali. S tím je od letoška konec. Facelift udělal ze Speed Triplu úplně jiný stroj. Na první pohled motorka vypadá jako by na ní jen chyběla kapota. Vše je ale kompletní a kultovní streetfighter jen změnil svou tvář.

Triumph Speed Triple

Světla ale samozřejmě nejsou jedinou změnou. Nová generace má nižší sedlo, které by mělo přispět k lepší ovladatelnosti motorky. Motor je usazen v trubkovém rámu se zcela novým podvozkem. Speed Triple bude také v nabídce s ABS. O pohon se tradičně stará řadový tříválec o objemu 1050 ccm, který má výkon 135 koní a točivý moment 111 Nm. Motor je usazen v trubkovém rámu se zcela novým podvozkem. Speed Triple bude také v nabídce s ABS.

Aprilia Dorsoduro 1200

Před pár lety se Aprilia trefila s modelem Dorsoduro do mezery na trhu, který do té doby okupovala KTM a Ducati se svými dvouválcovými supermoty. Zatímco původní Dorsoduro bylo osazené dvouválcovou sedmsetpadesátkou, nový model, který se bude prodávat paralelně se svým slabším bratrem pohání rovnou dvanáctistovka. Na první pohled jsou motorky k nerozeznání.

Aprilia Dorsoduro 1200

Ostrý design nezapře italskou školu a sportovního ducha stroje. Je dotažený v každém detailu a nechává vyniknout technickým řešením motorky. Motor má objem 1197 ccm a pravý úhel sevření válců. Výkon 130 koní pomůže přenést na silnici kontrola trakce a jezdec má také možnost volby několika palivových map pro konkrétní podmínky. Přepínat je může za jízdy tlačítkem na řidítku.

BMW K1600 GT/GTL

Dlouho avizovaný hi-tech cestovní stroj ukázalo BMW tradičně na domovské půdě. Cestovní stroj pohání řadový šestiválec o objemu 1600 ccm s výkonem 160 koní a točivým momentem 175 Nm. Celá motorka váží 319 Kg, resp. 349 u luxusnějšího modelu GTL. GT se od GTL liší na první pohled pouze kapotami.

BMW K1600 GT/GTL

Zatímco GT by mělo v duchu této řady sloužit k ostřejšímu cestování, model GTL je zaměřený na dlouhé cesty s maximálním pohodlím pro řidiče i spolujezdce. Ve výbavě stroje nechybí velká palubní deska s počítačem, který zobrazuje všechny údaje, na které si vzpomenete. Samozřejmostí jsou už dnes vyhřívané rukojeti, méně samozřejmé už je vyhřívané sedlo, nebo třeba audiosystém. I podvozek motorky je prošpikován elektronikou, nechybí ABS, kontrola trakce nebo elektronické nastavení tuhosti podvozku ESA.

Moto Guzzi V 75 Racer

Před rokem představila italská značka s orlem ve znaku retro Café racer V7, elegantní stroj, který netrhal výkonové rekordy, nebyl z hi-tech materiálů, ani nebyl extrémně exkluzivní. Jízda na něm byl ale opravdový zážitek. Do Kolína Italové přivezli sportovnější verzi tohoto stroje. Na první pohled zaujme leštěná hliníková nádrž a hromada chromu všude, kam se podíváte. Nad klasickým kulatým světlem je štítek se startovním číslem, který za sebou ukrývá dvojici analogových budíků.

Moto Guzzi V 75 Racer

Na správném Café raceru nemá spolujezdec co dělat, takže i v Guzzi vybavily sedlo spolujezdce elegantním plastovým krytem. Sportovní dojem ale není jen na oko. Motorka je vybavena brzdami od Bremba a kvalitními komponenty podvozku. Motor o objemu necelých 750 ccm dává slušných 48,8 k, což je na 182 Kg lehký stroj slušná hodnota. Výkon motoru je k zadnímu kolu přenášen kardanem.

Mini EV

Značku Mini není třeba dlouho představovat. Výrobou legendárních aut se zabývá už nějaký ten pátek. Nyní se stejně jako konkurenční Smart v Mini rozhodli vstoupit do jedné stopy. Na první pohled je mini především designovou záležitostí. Pod jeho kapotami není ukrytý spalovací motor, ale baterie a elektromotor. Skútr lze nabíjet z klasické sítě na 230 V a na plné baterie ujedete 60 km. Zajímavé je řešení palubní desky, kde je namísto klasických "budíků" pouze konektor pro smartphone, který slouží jako klíč, palubní deska, MP3 přehrávač a v případě zakoupení přilby z příslušenství i jako handsfree. Samozřejmostí je i GPS navigace, na které navíc můžete vidět ostatní majitele skútrů Mini.

Mini EV

Suzuki GSR 750

Střední cesta mezi slabou a točivou šestistovkou a na silnici zbytečně silným litrem je objem mezi 700 – 800 ccm. Prodejním hitem je Ducati Monster a Yamaha FZ8. Suzuki samozřejmě nechtěla zůstat pozadu, a protože měla k dispozici motor ze superbiku GSX-R 750 a rám z naháče GSR 600, dala obojí dohromady a vznikl moc povedený moderní naháč střední třídy. Motor bude pravděpodobně z původních 150 k seškrcen a výkon bude posunut do nižších a středních otáček.

Suzuki GSR 750

Husqvarna

Poté, co se tato továrna dostala pod křídla BMW jsme očekávali velké změny, které ale dlouho nepřicházely. Až na modelech pro rok 2011 přišla revoluce. U endur i motokrosových strojů je nově použitý motor, který doteď poháněl BMW G450. Jedná se o jednoválec o objemu 449 ccm s nezvykle sklopeným válcem, který by měl snižovat těžiště stroje a zlepšovat ovladatelnost. Nádrž se přesunula ze svého tradičního umístění pod sedlo.

Husqvarna

Z BMW si husqvarny přivlastnily i primární řetězové kolečko v ose kyvné vidlice. To znamená, že není třeba mít průvěs řetězu, který má díky tomuto systému ve všech polohách kyvné vidlice stejnou délku. Endura se od motokrosových strojů liší kromě světel a silniční homologací i naladěním motoru a převodovky. Ta má u motokrosu jen 5 rychlostí, zatímco enduro jich má 6. Motor je osazen vstřikováním paliva a plní emisní normu Euro III.

Motoveletrh Intermot v Kolíně nad Rýnem

Motoveletrh Intermot v Kolíně nad Rýnem

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Ducati Monster 821 2015
Ducati Monster 821 2015

r.v. 2015, naj. 4 600 km
234 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.