Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co přiveze Peugeot do Ženevy?

  10:57aktualizováno  10:57
Stejně jako všechny velké světové automobilky i Peugeot doufá, že právě jeho studie se stane opravdovou hvězdou nadcházejícího 73. ženevského autosalonu. Automobilovou veřejnost chce protentokrát oslovit konečnou podobou modelů 206 RC, 307 CC a především pak studiemi. Zlatým hřebem celé expozice by měl být vítězný projekt designérské soutěže Peugeotu.Peugeoty s výraznou slevou - ZDE Nezapomeňte na obsáhlou fotogalerii!!!

206 RC

"Nejostřejší" verze nejprodávanějšího evropského automobilu byla k vidění už na podzimním pařížském autosalonu. V Ženevě si však odbude svou premiéru před uvedením do prodeje.

Automobilka doufá, že "er-céčko" oživí zašlou slávu legendárního Peugeotu 205 GTI. Pod kapotou ukrývá dvoulitrový čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem 2,0 16V , schopný vyvinout maximální výkon 130kW (180koní) při 7000 ot/min.

Maximální kroutící moment 202Nm pak motor poskytne při 4750 ot/min. Dá se předpokládat, že výkonný motor bude s malým vozem pořádně "cvičit".

 Pro zvýšení atraktivity Peugeot 206 RC stylisté doplnili nezbytnými spojlery a atraktivními koly. Sportovních úprav se dočkal samozřejmě také interiér.

307 CC

Definitivní podoby se v Ženevě dočká také coupé-cabrio odvozené od modelu 307. Oproti základnímu modelu doznal design 307 CC několika změn. Největší a technicky pravděpodobně nejnáročnější úpravou bylo zvětšení sklonu předního skla, za účelem lepších aerodynamických vlastností vozu při jízdě "nahoře bez".

 Dalších úprav doznala též zadní část vozu a to především díky tuhé skládací střeše, která se po stisknutí jediného tlačítka během 25 sekund ukryje do zavazadlového prostoru.

O něco málo narostla celková délka na konečných 4,34 m, coupé-cabrio pak působí vyrovnanějším dojmem než menší bratříček 206 CC. Kabriolet je koncipován jako čtyřmístný, přední část interiéru zůstala nezměněna, zadní sedadla naopak doznala mnoha změn.

 Nejdůležitějším novým prvkem, pečujícím též o bezpečí cestujících, jsou dva ochranné oblouky ukryté za hlavovými opěrkami zadních sedadel, které mají ochránit cestující v případě nehody.

 V "coupé" poloze střechy je objem zavazadlového prostoru 350 litrů, budete-li chtít cestovat s větrem ve vlasech zbude vám na zavazadla pouze 204 litrů. Obě pohonné jednotky, které budou pro 307 CC v nabídce, mají shodný objem 2,0 litru.

Slabší z nich nabízí výkon 100kW a 190Nm, silnější pak 130kW a 202Nm. Mimo obligátní pětistupňové manuální převodovky, bude pro slabší z pohonných jednotek v nabídce též šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním ovládáním Tiptronic systém Porsche.

Pro každou z verzí budou na přední nápravě montovány jiné brzdové kotouče . V případě slabší varianty o průměru 283mm, u silnější pak 302mm, lišit se budou také tloušťkou. V základní výbavě Peugeotu 307 CC zhýčkaný zákazník nalezne vše nezbytné pro svou bezpečnost i pohodlí.

 Od snímače deště a venkovního světla, klimatizace, přes čelní a boční airbagy (optimalizovaných také pro situace se staženou střechou), až po systémy ABS,ESP,ASR a AFU ( - rozdělovač brzdné síly mezi zadní a přední nápravu a na zadní nápravě mezi pravé a levé kolo).

Cena Peugeotu 307 CC, o jehož datu uvedení do prodeje ještě nebylo rozhodnuto, by měla dle dostupných informací začínat na částce okolo 22 tisíc Euro (cca 700 tisíc Kč).

Na závěr ještě malou poznámku: Uvidíme, jak se konstruktéři u Peugeotu 307 CC vypořádali s hlučností zadní nápravy, která sužuje její standardní provedení.

807 Grand Tourisme

"Snobská" verze velkoprostorového modelu automobilky chce podpořit především model 807 s šestiválcovým motorem, nově uváděným na trh. Snížení o 50mm, osmnáctipalcová kola, výraznější reflektory a hliníkové střešní nosiče mají za úkol zatraktivnit vůz v očích potencionálních zájemců.

Ve standardním provedení nalezne dostatek pohodlí v interiéru až 7 osob. Provedení Grand Tourisme jde však v pohodlí ještě dále. Ve voze tak nalezneme čtyři křesla potažená kůží. Kůže vévodí i přístrojové desce i výplním dveří. V interiéru se uplatnilo také ušlechtilé dřevo.

Samozřejmostí Hi-tech studií jsou přehrávač disků rozličných formátů, klimatizované schránky na nápoje, nebo elektricky výklopné podnožky. Asi nejzajímavějšími prvky jsou posuvné dveře poháněné servomotorky a především panoramatická střecha, jejíž úspěch u modelu 307SW inspiroval mnohé konkurenční automobilky.

Pod kapotou se nic převratného se neděje, nalezneme zde stopadesátikilowattový šestiválec spojený se sekvenčně ovládanou automatickou převodovkou.

HOGGAR

O poznání zajímavější a pro automobilové fanoušky atraktivnější je druhá studie z dílny francouzského výrobce - Peugeot Hoggar. Svalnaté dvoumístné buggy už na první pohled připomíná speciál, který jakoby se vrátil z jedné z etap nedávno skončené dakarské rallye.

Vozítko s karoserií vyrobenou z uhlíkových vláken je čtyři metry dlouhé, dva metry široké a 1,48 metru vysoké, hmotnost činí 1300kg. Rám je vyroben z trubek z ušlechtilé oceli o průměru 76 mm . Pouštní, případně plážové, zaměření zdůrazňují spíše symbolické dveře otvírané vzhůru.

Terénní charakteristiky jsou zvýrazněny koly o průměru 21 palců, pod nimiž nalezneme kotouče brzd o průměru 380mm s šestipístkovými třmeny. "Přiznané" nezávislé zavěšení kol na trojúhelníkových ramenech prozrazuje impozantní zdvih, který činí 500mm. O pohodlí a bezpečí posádky se starají dvojité pružící jednotky vybavené vzduchovými tlumiči (každý tlumič disponuje vlastním zásobníkem vzduchu).

Interiéru vládnou kůže a hliník. Čtyřbodové bezpečnostní pásy udrží pilota se spolujezdcem v jednodílných sedačkách z lehké slitiny a potažených kůží. O výjimečnosti této "buginy" napovídají dva budíky na přístrojové desce. Oba dva ukazují otáčky motoru.

Čtyřkolku hoggar totiž pohání hned DVA přeplňované motory HDI o objemu 2168ccm. Jedna z pohonných jednotek o výkonu 133kW je umístěna vpředu druhá vzadu. Peugeot Hoggar tedy disponuje výkonem 266kW a 800 Nm. Hoggar mohou pohánět oba motory najednou, nebo každý zvlášť. Jejich spolupráci koordinuje centrální řídící jednotka.

Každý z motorů má vlastní řídící jednotku a především také vlastní palivovou nádrž o objemu 80 litrů, každý má také vlastní elektrohydraulickou převodovku, která je schopná pracovat též v plně automatickém režimu.

 Na začátku zmíněné nerezové trubky rámu slouží zároveň jako přívody sání k oběma motorům - levá trubka k přednímu a pravá k zadnímu motoru. Každý z motorů je samozřejmě vybaven katalyzátorem a filtrem pevných částic (FAP).

Šestistupňová automatická převodovka je ovládána dvěma ovladači pod věncem volantu. Na konzole přístrojové desky nalezneme dotykový displej spolupracující s modulem satelitní navigace GPS, tachometr a sklonometr. Pokud nám nepostačí řev dvou motorů, které hoggar pohání, o zábavu se postará přehrávač souborů MP3. Všechna světla využívají led diod. Zatímco zpětná zrcátka jsou tradiční, o kvalitní přehled řidiče o dění těsně před vozem se stará instalovaná kamera. Dalšími pomocníky jsou různé senzory informující řidiče o vzdálenosti od překážky.

Pro zvídavé na závěr doplňme, že ze zmíněných otáčkoměrů pravý ukazuje otáčky zadního a levý předního motoru.

Peugeot 206 RC

Peugeot 206 RC - profil

Peugeot 206 RC - zezadu

Peugeot 206 RC - interiér

Peugeot 206 RC - motor

Peugeot 807 Grand Tourisme

Peugeot 807 Grand Tourisme

Peugeot 807 Grand Tourisme - profil

Peugeot 807 Grand Tourisme - přístrojová deska

Peugeot 807 Grand Tourisme - interiér

Peugeot 807 Grand Tourisme - detail

Peugeot 807 Grand Tourisme - interiér

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar - profil

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar - interiér

Peugeot Hoggar - detail

Peugeot Hoggar - dveře

Peugeot Hoggar - zavěšení kola

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot Hoggar

Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC - zezadu

Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC - interiér

Autoři:






Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.