Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co s autem, které nefunguje? Sešrotovat do krychle

  17:11aktualizováno  14. února 20:28
Mark Fell-Crook měl navzdory řevnivosti zemí na březích lamanšského průlivu rád francouzská lví auta. Po dobrých zkušenostech s malým Peugeotem 206 a kupé-kabriu CC si pořídil větší 307. Dnes už je o jednoho britského fanouška peugeotů méně. Mladý Brit se po několika pokusech o reklamaci rozhodl nechat auto sešrotovat. Přispějete mu?

Dvacetiosmiletý počítačový specialista Mark Fell-Crook z Prestatynu v hrabství Denbigshire má rád rychlá malá a hezká auta.

Nejprve se proháněl v luxusní verzi malého Peugeotu 206 (Roland Garros) a krátce na to další drahou dvěstěšestku, tentokrát CC.

Byl velmi spokojený, a tak v září 2002 opět zavítal ke lví značce a odjel v Peugeotu 307 XSi za 16 tisíc liber (680 tisíc korun).

Pochvaloval si znamenité vlastnosti nového auta, jenže ouha, už první den začaly problémy; zprvu drobné - ve voze chyběly objednané koberečky a loketní opěrka - pak trochu větší.

Zpočátku pomáhala aktualizace software v řídicí jednotce, kterou příslušný dealer ochotně prováděl.

Další problémy však už byly větší a především se velice často opakovaly; prakticky každý měsíc volal Mark servis kvůli samovolně vybité baterii, nesmyslným varovným hláškám palubního počítače nebo problémům s elektrickými okénky. Když ale vůz během složité dopravní situace v únoru 2004 vůz nezareagoval na sešlápnutí plynového pedálu a málem kvůli tomu došlo k havárii, napsal Mark první dopis s oficiální stížností Peugeotu a seznamem dosavadních závad.

Další dopis následoval po čtyřech měsících, v něm Mark v souladu se zákony požadoval vrácení peněz nebo výměnu vozu za bezvadný kus. Neuspěl, a tak poslal postupně ještě dalších 12 dopisů. Mezitím vozu, který neujel ani 30 tisíc km, upadl výfuk, několikrát selhalo startování motoru a začaly se ozývat pazvuky z přední nápravy. Vůz se dostal do stavu, kdy si jeho nešťastný majitel ráno nebyl jistý, zda odjede.

Za dva roky se mladý Brit s Peugeotem nedokázal dohodnout. Fell-Crook se tedy rozhodl s automobilou bojovat po svém a rozhodl založit si web s názvem Sešrotuj mou 307 na níž mohou diskutovat a dát o sobě vědět další majitelé problémových třistasedmiček, ovšem hlavním účelem této stránky je prosba majitele vůči návštěvníkům, aby mu poslali finanční příspěvek na sešrotování jeho peugeota do tvaru krychle, kterou pak chce následně dovézt zpět k dealerovi.

Z výnosu si chce Mark Fell-Crook zakoupit jiné auto a zbylé peníze věnovat na výzkum léčby rakoviny. Ke stejnému účelu bude vybraná suma použita také pokud nebude stačit na zamýšlenou akci a tamtéž skončí peníze z dražby na eBay, kde se vydraží všechny odmontovatelné součásti vzniklého slisovaného tělesa.

Stránku Sešrotuj mou 307 Mark Fell-Crook založil 16. ledna 2006, za první měsíc ji navštívilo přes 24 tisíc návštěvníků, kteří na sešrotování třistasedmičky přispěli dohromady 204 liber. Na shromáždění 13 199 liber na novou pětidveřovou Toyotu Corollu, po které touží, má jeden rok.

Autoři:




Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.