Co s autem, které nefunguje? Sešrotovat do krychle

  • 249
Mark Fell-Crook měl navzdory řevnivosti zemí na březích lamanšského průlivu rád francouzská lví auta. Po dobrých zkušenostech s malým Peugeotem 206 a kupé-kabriu CC si pořídil větší 307. Dnes už je o jednoho britského fanouška peugeotů méně. Mladý Brit se po několika pokusech o reklamaci rozhodl nechat auto sešrotovat. Přispějete mu?

Dvacetiosmiletý počítačový specialista Mark Fell-Crook z Prestatynu v hrabství Denbigshire má rád rychlá malá a hezká auta.

Nejprve se proháněl v luxusní verzi malého Peugeotu 206 (Roland Garros) a krátce na to další drahou dvěstěšestku, tentokrát CC.

Byl velmi spokojený, a tak v září 2002 opět zavítal ke lví značce a odjel v Peugeotu 307 XSi za 16 tisíc liber (680 tisíc korun).

Pochvaloval si znamenité vlastnosti nového auta, jenže ouha, už první den začaly problémy; zprvu drobné - ve voze chyběly objednané koberečky a loketní opěrka - pak trochu větší.

Zpočátku pomáhala aktualizace software v řídicí jednotce, kterou příslušný dealer ochotně prováděl.

Další problémy však už byly větší a především se velice často opakovaly; prakticky každý měsíc volal Mark servis kvůli samovolně vybité baterii, nesmyslným varovným hláškám palubního počítače nebo problémům s elektrickými okénky. Když ale vůz během složité dopravní situace v únoru 2004 vůz nezareagoval na sešlápnutí plynového pedálu a málem kvůli tomu došlo k havárii, napsal Mark první dopis s oficiální stížností Peugeotu a seznamem dosavadních závad.

Další dopis následoval po čtyřech měsících, v něm Mark v souladu se zákony požadoval vrácení peněz nebo výměnu vozu za bezvadný kus. Neuspěl, a tak poslal postupně ještě dalších 12 dopisů. Mezitím vozu, který neujel ani 30 tisíc km, upadl výfuk, několikrát selhalo startování motoru a začaly se ozývat pazvuky z přední nápravy. Vůz se dostal do stavu, kdy si jeho nešťastný majitel ráno nebyl jistý, zda odjede.

Za dva roky se mladý Brit s Peugeotem nedokázal dohodnout. Fell-Crook se tedy rozhodl s automobilou bojovat po svém a rozhodl založit si web s názvem Sešrotuj mou 307 na níž mohou diskutovat a dát o sobě vědět další majitelé problémových třistasedmiček, ovšem hlavním účelem této stránky je prosba majitele vůči návštěvníkům, aby mu poslali finanční příspěvek na sešrotování jeho peugeota do tvaru krychle, kterou pak chce následně dovézt zpět k dealerovi.

Z výnosu si chce Mark Fell-Crook zakoupit jiné auto a zbylé peníze věnovat na výzkum léčby rakoviny. Ke stejnému účelu bude vybraná suma použita také pokud nebude stačit na zamýšlenou akci a tamtéž skončí peníze z dražby na eBay, kde se vydraží všechny odmontovatelné součásti vzniklého slisovaného tělesa.

Stránku Sešrotuj mou 307 Mark Fell-Crook založil 16. ledna 2006, za první měsíc ji navštívilo přes 24 tisíc návštěvníků, kteří na sešrotování třistasedmičky přispěli dohromady 204 liber. Na shromáždění 13 199 liber na novou pětidveřovou Toyotu Corollu, po které touží, má jeden rok.