Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co s ojetinou? Prodat nebo pohřbít!

  11:50aktualizováno  11:50
Překáží vám v garáži nebo před domem staré auto a nevíte co si s ním počít? Pokud nevyužijete nabídku jedné nejmenované automobilky "k výměně staré za novou", můžete se inspirovat u excentrických američanů a auto pohřbít na svém dvorku.

Je vám vaše "plechovka" tak drahá, že nemáte srdce ji nechat sešrotovat a nikdo ji už nekoupí? Vystrojte jí pěkný pohřeb.

Vykopejte jámu a auto do ni pošlete, pokud zůstane kus čouhat, tím lépe. Originální náhrobní kámen je na světě a můžete přidat také trefný epitaf.

Takto pobízela po celý jeden týden čtenáře novin Los Angeles Times a Philadelphia Inquirer americká automobilka Dodge.

Ti, kdo se k takovému činu odhodlali a ještě k tomu napsali esej, mohli vyhrát nový americký highway-křižník Dodge Magnum s legendárním motorem HEMI V-8.

Dodge Magnum

Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut). 

Býčí síla
Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů. Historie tohoto motoru sahá až do roku 1963 (více v angličtině ZDE).

Motor spolupracuje s automatickou  pětistupňovou převodovkou a pohání zadní nápravu. Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link.

Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory.

Dodge Magnum - sen chatařů
Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí. Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů. (Rozvor = 3048 mm)

Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4).

V našich zeměpisných šířkach se automobily používají do chvíle, kdy buď samo auto nebo majitel nevypustí duši.

Dvě vítězné americké rodiny, které nakonec z více 350 přihlášených své auto opravdu pohřbily, se však na svých dvorcích loučily s nijak starými vozy.

Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se takto "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.

Doonersovi z Philadelphie pak pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.

"Vystrojím pohřeb našemu dosluhujícímu autu a vyhraji krásný dárek pro manžela, " pomyslela si paní Doonersová po přečtení inzerátu a příliš se nerozmýšlela.

Rosenfeldovi také nenechali nic náhodě a na náhrobku jejich toyoty se skví slogan RIP.

Namísto Rest In Peace - odpočívej v pokoji, ale znamená Rust In Peace - zrezivěj v pokoji.

O tom, jestli byla po předání klíčků od hlavních cen auta exhumována  a odvezena na vrakoviště, kam správně patří, se zprávy nezmiňují.

Dodgeovo řešení problému autovraků je sice originální, méně nadšené však z něho bude životní prostředí.

Proto svou "stodvacítku" přeci jen odvezte na vrakoviště a na zahrádce raději pěstujte jahody a květák.

Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut).

Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů.

Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory.

Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů.

Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4).

Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link.

Dodge Magnum - motor HEMI

Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí.

Osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru má výkon 340 koní (254 kW) a maximální kroutící moment 525 newtonmetrů.

Doonersovi z Philadelphie pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.

Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se mění od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Osmdesátiny velikána designu. Maloval fiaty a Golfa, se Škodou to nevyšlo

Expozice studia Italdesign Giorgetta Giugiara

Patří k nejuznávanějším automobilovým designérům všech dob, vtiskl podobu více než dvěma stovkám modelů, jichž se po...

OBRAZEM: Závody traktorů jsou nečekaný adrenalin

16. ročník závodu traktorů do vrchu v Žebnici na Plzeňsku

Závody zemědělské techniky jsou vždy parádní podívaná. Na tradiční traktoriádě v Žebnici, vsi na západ od Křivoklátu a...

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích,...

Najdete na iDNES.cz