Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co s ojetinou? Prodat nebo pohřbít!

  11:50aktualizováno  11:50
Překáží vám v garáži nebo před domem staré auto a nevíte co si s ním počít? Pokud nevyužijete nabídku jedné nejmenované automobilky "k výměně staré za novou", můžete se inspirovat u excentrických američanů a auto pohřbít na svém dvorku.

Je vám vaše "plechovka" tak drahá, že nemáte srdce ji nechat sešrotovat a nikdo ji už nekoupí? Vystrojte jí pěkný pohřeb.

Vykopejte jámu a auto do ni pošlete, pokud zůstane kus čouhat, tím lépe. Originální náhrobní kámen je na světě a můžete přidat také trefný epitaf.

Takto pobízela po celý jeden týden čtenáře novin Los Angeles Times a Philadelphia Inquirer americká automobilka Dodge.

Ti, kdo se k takovému činu odhodlali a ještě k tomu napsali esej, mohli vyhrát nový americký highway-křižník Dodge Magnum s legendárním motorem HEMI V-8.

Dodge Magnum

Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut). 

Býčí síla
Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů. Historie tohoto motoru sahá až do roku 1963 (více v angličtině ZDE).

Motor spolupracuje s automatickou  pětistupňovou převodovkou a pohání zadní nápravu. Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link.

Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory.

Dodge Magnum - sen chatařů
Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí. Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů. (Rozvor = 3048 mm)

Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4).

V našich zeměpisných šířkach se automobily používají do chvíle, kdy buď samo auto nebo majitel nevypustí duši.

Dvě vítězné americké rodiny, které nakonec z více 350 přihlášených své auto opravdu pohřbily, se však na svých dvorcích loučily s nijak starými vozy.

Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se takto "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.

Doonersovi z Philadelphie pak pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.

"Vystrojím pohřeb našemu dosluhujícímu autu a vyhraji krásný dárek pro manžela, " pomyslela si paní Doonersová po přečtení inzerátu a příliš se nerozmýšlela.

Rosenfeldovi také nenechali nic náhodě a na náhrobku jejich toyoty se skví slogan RIP.

Namísto Rest In Peace - odpočívej v pokoji, ale znamená Rust In Peace - zrezivěj v pokoji.

O tom, jestli byla po předání klíčků od hlavních cen auta exhumována  a odvezena na vrakoviště, kam správně patří, se zprávy nezmiňují.

Dodgeovo řešení problému autovraků je sice originální, méně nadšené však z něho bude životní prostředí.

Proto svou "stodvacítku" přeci jen odvezte na vrakoviště a na zahrádce raději pěstujte jahody a květák.

Obrovský prostor, obrovský výkon a také obrovská spotřeba, takový je Dodge Magnum typický reprezentant amerických muscle car (svalnatých aut).

Pod dlouhým "čumákem" kapoty bručí osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru s výkonem 340 koní (254 kW) a maximálním kroutícím momentem 525 newtonmetrů.

Auto je v základním provedení vybaveno osmnáctipalcovými ráfky z leštěného hliníku, dvojitou koncovkou výfuku, koženými sedadly, mlhovkami a v neposlední řadě 288 wattovou audiosoustavou se šesti reproduktory.

Za 5021 mm dlouhého, 1881 mm širokého a 1481 mm vysokého "drobečka" zájemce zaplatí 30 tisíc amerických dolarů.

Auto je k mání i s šestiválci 2,7 litru (142 kW) a 3,5 litru (186 kW). V nabídce je i verze s pohonem všech kol (4 x 4).

Sílu osmiválce krotí kotoučové brzdy na všech kolech. Zadní náprava je pětiprvková typu multi-link.

Dodge Magnum - motor HEMI

Za pozornost stojí i obrovský kufr, s nesklopenými zadními sedadly pojme 770 litrů, po sklopení sedadel se do Dodge Magnum vejde 2,03 metru krychlového věcí.

Osmiválec HEMI V-8 o objemu 5,7 litru má výkon 340 koní (254 kW) a maximální kroutící moment 525 newtonmetrů.

Doonersovi z Philadelphie pohřbili Mercury Mountaineer z roku 1997.

Rodina Rosenfeldových z Los Angeles se "zbavila" Toyoty Camry ročník 1998.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.