Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co se kazí na toyotách? Nic

aktualizováno 
Králem letošních statistik německých technických kontrol TÜV se sice stala Mazda 3, ale ani zájemci o japonské toyoty nemusí mít obavy z koupě nekvalitního auta. Toyoty patří v nejnovějším TÜV Reportu k absolutní špičce neboli mezi vozy s nejmenším počtem závad. Ojeté toyoty jsou zkrátka sázka na jistotu.

Toyota Avensis | foto: Toyota

Mezi auty maximálně tři roky starými, která přijíždějí na předepsanou technickou prohlídku poprvé od opuštění výrobních pásů, je nejhorší toyotou zástupce nižší střední třídy Corolla. Patří jí lichotivá 22. příčka ze 116 sledovaných aut. To předznamenává výborné vysvědčení pro japonskou značku. Toyota Avensis je ve stejném žebříčku šestnáctá, yaris zabral 13. místo a RAV4 je devátá.

Módní SUV s označením RAV4, které patří k průkopníkům této kategorie, dokonce nenachází přemožitele a vítězí mezi auty šest až sedm let starými.

Vůbec nejhorší umístění mezi sledovanými toyotami přináší nadprůměrné 25. místo avensisu mezi auty ve stáří čtyři až pět let. Všechny ostatní modely japonského výrobce jsou výše. Ještě jeden důkaz kvality výrobků Toyoty přináší přehled vítězů statistik TÜV za jejich desetiletou historii.

Toyota Yaris

V roce 2000 měla nejméně závad ze všech sledovaných vozů Toyota Starlet a o tři roky později její nástupce yaris. Podle TÜV Reportu mohou právě malé toyoty sloužit jako příklad pro ostatní. Starlet odhaluje na technických prohlídkách jedinou menší slabinu v opotřebovanějších kotoučích brzd. Obě malá auta však ve srovnání s většinou konkurentů vítězí. Výjimku znamenají někdy se vyskytující úniky oleje a nedostatky na brzdách tříletých yarisů.

Toyota Yaris z roku 2005 s komfortní výbavou včetně klimatizace v českých bazarech stojí okolo 200 tisíc korun. Nová generace yarisů vyráběná od roku 2006 se ve statistikách německých stanic technické kontroly zatím neobjevuje.

O něco větší vůz Toyota Corolla TÜV Report označuje za synonymum spolehlivosti - nenáročné, ale také docela nudné auto. Loni corollu z prodejen vytlačil nový auris.

Pravděpodobnost, že majitel Toyoty Corolla odjede z technické kontroly bez oprávnění k další jízdě, je minimální. To platí dokonce také pro vozy staré 11 let. S vážnou závadou, která brání dalšímu ježdění bez servisního zákroku, se musí i v tomto na auto už pokročilém věku vyrovnat výjimečně. A víc než polovina jedenáctiletých vozů Toyoty Corolla nemá při prohlídkách ani jednu závadu.

Za kvalitu se platí, což je znát na cenovkách v bazarech. Corolla z roku 2005 přijde v závislosti na motoru a výbavě na 260, ale také 330 tisíc korun. Dražší je samozřejmě kombík.

Poutavý design nepatří ani k ještě větším toyotám, dříve nosily na zádi nápis Carina, dnes už ve druhé generaci Avensis. TÜV Report si všímá u modelů Avensis občasných závad světel a ruční brzdy.

Stárnoucím carinám začíná v některých případech rezivět brzdové vedení a určité problémy mívají zadní nápravy. Ale celkově vzato jde o ojedinělé úkazy. Zájemci o ojetého avensise vyrobeného v roce 2005 při prohlídkách českých bazarů narazí nejčastěji na cenu mezi 360 a 400 000 korun.

To nejlepší však uvádí TÜV Report až nakonec. "Je až s podivem, jak se toyoty určené pro volný čas a do terénu málo kazí," uvádí ročenka německých technických kontrol na adresu Toyoty RAV4.

A vzápětí chválí podvozek. U aut s pohonem všech kol a zvýšenou karoserií dostává od nejednoho majitele dost zabrat. Na SUV od Toyoty však není znát nic, co by ovlivnilo bezpečnou jízdu. "Nelze než doporučit, tady se při koupi nedá nic zkazit," uzavírá komentář k Toyotám RAV4 letošní TÜV Report.

Toyota RAV4

Autoři:


Témata: klimatizace, Mazda, Toyota


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.