Toyota Avensis

Toyota Avensis | foto: Toyota

Co se kazí na toyotách? Nic

  • 70
Králem letošních statistik německých technických kontrol TÜV se sice stala Mazda 3, ale ani zájemci o japonské toyoty nemusí mít obavy z koupě nekvalitního auta. Toyoty patří v nejnovějším TÜV Reportu k absolutní špičce neboli mezi vozy s nejmenším počtem závad. Ojeté toyoty jsou zkrátka sázka na jistotu.

Mezi auty maximálně tři roky starými, která přijíždějí na předepsanou technickou prohlídku poprvé od opuštění výrobních pásů, je nejhorší toyotou zástupce nižší střední třídy Corolla. Patří jí lichotivá 22. příčka ze 116 sledovaných aut. To předznamenává výborné vysvědčení pro japonskou značku. Toyota Avensis je ve stejném žebříčku šestnáctá, yaris zabral 13. místo a RAV4 je devátá.

Módní SUV s označením RAV4, které patří k průkopníkům této kategorie, dokonce nenachází přemožitele a vítězí mezi auty šest až sedm let starými.

Vůbec nejhorší umístění mezi sledovanými toyotami přináší nadprůměrné 25. místo avensisu mezi auty ve stáří čtyři až pět let. Všechny ostatní modely japonského výrobce jsou výše. Ještě jeden důkaz kvality výrobků Toyoty přináší přehled vítězů statistik TÜV za jejich desetiletou historii.

Toyota Yaris

V roce 2000 měla nejméně závad ze všech sledovaných vozů Toyota Starlet a o tři roky později její nástupce yaris. Podle TÜV Reportu mohou právě malé toyoty sloužit jako příklad pro ostatní. Starlet odhaluje na technických prohlídkách jedinou menší slabinu v opotřebovanějších kotoučích brzd. Obě malá auta však ve srovnání s většinou konkurentů vítězí. Výjimku znamenají někdy se vyskytující úniky oleje a nedostatky na brzdách tříletých yarisů.

Toyota Yaris z roku 2005 s komfortní výbavou včetně klimatizace v českých bazarech stojí okolo 200 tisíc korun. Nová generace yarisů vyráběná od roku 2006 se ve statistikách německých stanic technické kontroly zatím neobjevuje.

O něco větší vůz Toyota Corolla TÜV Report označuje za synonymum spolehlivosti - nenáročné, ale také docela nudné auto. Loni corollu z prodejen vytlačil nový auris.

Pravděpodobnost, že majitel Toyoty Corolla odjede z technické kontroly bez oprávnění k další jízdě, je minimální. To platí dokonce také pro vozy staré 11 let. S vážnou závadou, která brání dalšímu ježdění bez servisního zákroku, se musí i v tomto na auto už pokročilém věku vyrovnat výjimečně. A víc než polovina jedenáctiletých vozů Toyoty Corolla nemá při prohlídkách ani jednu závadu.

Za kvalitu se platí, což je znát na cenovkách v bazarech. Corolla z roku 2005 přijde v závislosti na motoru a výbavě na 260, ale také 330 tisíc korun. Dražší je samozřejmě kombík.

Poutavý design nepatří ani k ještě větším toyotám, dříve nosily na zádi nápis Carina, dnes už ve druhé generaci Avensis. TÜV Report si všímá u modelů Avensis občasných závad světel a ruční brzdy.

Stárnoucím carinám začíná v některých případech rezivět brzdové vedení a určité problémy mívají zadní nápravy. Ale celkově vzato jde o ojedinělé úkazy. Zájemci o ojetého avensise vyrobeného v roce 2005 při prohlídkách českých bazarů narazí nejčastěji na cenu mezi 360 a 400 000 korun.

To nejlepší však uvádí TÜV Report až nakonec. "Je až s podivem, jak se toyoty určené pro volný čas a do terénu málo kazí," uvádí ročenka německých technických kontrol na adresu Toyoty RAV4.

A vzápětí chválí podvozek. U aut s pohonem všech kol a zvýšenou karoserií dostává od nejednoho majitele dost zabrat. Na SUV od Toyoty však není znát nic, co by ovlivnilo bezpečnou jízdu. "Nelze než doporučit, tady se při koupi nedá nic zkazit," uzavírá komentář k Toyotám RAV4 letošní TÜV Report.

Toyota RAV4


Témata: klimatizace, Mazda, Toyota