Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co se střechou? Uřízněte ji!

  10:51aktualizováno  10:51
Amerika - země automobilových romantiků, si na kabriolety potrpí, tak proč jim nevyjít vstříc, řekli si na obou stranách Atlantiku. Trocha odvahy, pár metrů plátna na střechu a hned byl "o hlavu kratší" britský aristokrat Bentley Arnage, stejně jako americký "spratek" Ford Mustang.

Ford Mustang Convertible

Poté co kvůli němu ztratili hlavu milovníci automobilů, ztratil ji sám. Ford Mustang více než úspěšně navázal na svého dědečka z šedesátých let a přestože už není levným "kočkolapem" pro teenagery, jde na odbyt velmi dobře.

Legenda s hvězdami a pruhy v "techničáku" byla už od počátku zamýšlena ve dvou verzích. A kabriolet samozřejmě musí chvíli počkat, než mu kupé proklestí cestičku.

Přijít mezi kabriolety s rodokmenem s plechovou střechou rovná se společenskému faux pas, mustang convertible si proto s jinou než látkovou střechou mezi lidi vyrazit nemůže. Než ji hydraulika schová do kufru je třeba odjistit dvě pojistky.

Na dědy a pradědy vzpomínali konstruktéři i při projektování podvozku. Ford Mustang bude mít do skonání věků tuhou zadní nápravu, vpředu je pak klasický McPherson...přetáčivé rodeo může začít.

Stejně jako kupé, bude kabrio k mání ve dvou verzích. Základní čtyřlitrový šestiválec s 210 mustangy výkonu (154 kW / 325Nm) k ohromování na promenádě postačí. Kdo zamýšlí v autě také jezdit a občas zavítat třeba na okruh, popřemýšlí o verzi GT s osmiválcovým třísetmustangovým motorem (221 kW). Motor o objemu 4,6 litru má tříventilový rozvod a variabilní časování ventilů.

(Automobilový) Světe div se! Jako základní převodovka, která bude bujné stádo kočírovat, bude pětistupňový "manuál". Americké kovboje neuvyklé řazení uspokojí příplatkový automat se stejným počtem převodových stupňů.

Navenek poznáte dandyho od sportovce (základní verzi od sportovní) podle obutí. Dvousethlavé stádo šestiválce bude trhat pneumatiky 215/65 R16. "GTčkáře" budou v pneuservisech milovat za permanentní odběr pneumatik 235/22 R17. ABS dosatnou do základu obě verze, kontrolu trakce jen ta silnější, u šestiválce se za ní bude připlácet.

Ceny? Jak bývá zvykem, Evropan při pohledu na cenovky v amerických autosalonech bledne závistí. Za Ford Mustang Convertible V6 Yankeeové zaplatí 24 a půl tisíce dolarů, za GTčko bude třeba pět a půl tisíce připlatit.

Bentley Arnage Drophead Coupé

Deštivá Anglie má pro otevřená auta obdivuhodnou slabost. Bentleye beze střechy mají také v oblibě arabští šejci a neotálejí za neskonalý luxus a urozenost zaplatit téměř cokoliv.

Stylový čtyřmístný kabriolet, postavený na základě klasické limuzíny arnage, přetéká luxusem. Kabriolet má jen o něco menší rozvor a je o 3,5 centimetru nižší. Auto dostalo trochu jiné čelní světlomety a masku chladiče, vzadu se usadily LED diody, namísto klasických žárovek světel.

Střecha, která je samozřejmě plátěná, se ovládá zmáčknutím jediného knoflíku. Přece si aristokracie nebude špinit ruce, elektřina to udělá za ní během 25 sekund. Oproti předchůdci Azure Convertible je prý v dřevem a kůží vyloženém interiéru o 20% místa do šířky.

Kdo by z prvního pohledu na mohutné a nesportovní tvary usuzoval, že Bentley Arnage Drophead Coupé bude nudným a líným společníkem, "půjde do kolen" při pohledu pod kapotu. Osmiválec o objemu 6750 ccm biturbo udělá i z bentleye mamutích rozměrů nezkrotného sprintera. Maximální výkon 450 koní (336 kW) a maximum kroutícího momentu 875 Nm vystřelí těžkoatletický kabriolet z nuly na stovku za 5,8 sekund, ručička rychloměru se podívá až někam k 270 kilometrové rychlosti.

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Ford Mustang Cabrio

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.