Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co umí luxusní tank pro prezidenty

  16:11aktualizováno  16:11
Vozy pro vysoké státníky během summitu NATO v Praze musí ujet i s prostřelenými pneumatikami. K rychlému úprku jim v případě Audi A8 pomáhá i benzinový agregát 4.2!Bush jezdí po Praze v impozantní koloně...

Automobily určené pro ty nejstřeženější osobnosti, které právě v těchto dnech přijíždějí do Prahy na summit NATO, musí být na jedné straně luxusní a na druhé straně mají odolat i pokusu o atentát. Páteří limuzínové flotily desítek státníků jsou vozy Audi  A8. Část z nich je pancéřovaná. "To však neznamená, že se mají zúčastnit pouličních bojů. Tyto vozy jsou určeny k pohodlné přepravě státníků a v případě napadení musí dokázat co nejrychleji z místa střetu ujet," říká za značku Audi Jan Klíma. Připomíná, že ani ta nejdokonalejší technika není moc platná, pokud ji neřídí dobře trénovaný řidič.

Auta zapůjčená pro transfer prezidentů dokáží pokračovat v jízdě například i po rozstřílených penumatikách. Zmizet z nebezpečného místa dostatečně rychle umožňuje benzinový motor 4.2 V8, který akceleruje z klidu na  stokilometrovou rychlost za 6,3 vteřiny. Bleskově je přitom možné přestavit palubním počítačem pérování celého auta z luxusního na vysloveně sportovní.

Cena každého z vozů určených pro prezidenty není nižší než tři miliony korun.

Technické dokonalosti:

PODVOZEK: Stálý pohon všech kol, pneumatické pérování a systém dofukování rychle ucházejících pneumatik.
DAKTYLOSKOPICKÝ SENZOR: Podle otisku prstu pozná konkrétního řidiče a nastaví sedadla, volant i režim jízdy podle předchozího uložení.
PANCÉŘOVÁNÍ: Okna z neprůstřelného skla a ve dveřích kevlarové výplně.
TELEFON: Hands free systém a pro důvěrné diplomatické hovory i bezdrátový přístroj.
PREZIDENTSKÉ KŘESLO: K dispozici je zvláštní osvětlení, klimatizace, přihrádka pro dokumenty, clona zadního okna, telefon.
PALUBNÍ POČÍTAČ: Obsahuje mimo jiné satelitní navigaci, telefon, bezpečnostní a kontrolní systémy, televizi a trechnická data o provozu.


 

Stálý pohon všech kol, pneumatické pérování a systém dofukování rychle ucházejících pneumatik.

Palubní počítač obsahuje mimo jiné i satelitní navigaci, telefon, bezpečnostní a kontrolní systémy, televizi a technická data o provozu.

Daktyloskopický senzor podle otisků prstů pozná konkrétního řidiče a nastaví sedadlo, volant i režim jízdy podle předchozího uložení.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.