Co určí cenu hráče

POPTÁVKA Základní kritérium.
POPTÁVKA Základní kritérium. Podle toho, jaký je o hráče zájem, šroubuje prodávající jeho cenu.

KLUB Ve Spartě se každý zviditelní víc než třeba v Blšanech. Když je ale někdo extratřída, zpravidla už v Blšanech není.

KOMPROMIS Představa mateřského celku: dostat co nejvíc. Představa kupujícího: vydat co nejméně. Při vzájemných jednáních se oba ideály zpravidla mění.

PERSPEKTIVA Veterán je logicky k mání levněji než mladý talent, po zdravém je dračka mnohem víc než po věčně zraněném.

VIDINA VÝNOSU Vyhlídka na ještě lepší zpeněžení hráče je podstatná. Občas je zahrnuta i v právě realizovaném kontraktu: prodávajícímu jsou slíbena procenta z následujícího přestupu.

VĚHLAS Proskočit do evropského poháru, nejlíp i do reprezentace, a cena letí nahoru.

FORMA Klub, držící hráče s fazonou, hraje vabank: buď půjdou jeho výkony i cena ještě nahoru, nebo úplně naopak.

POST Brankáře těžko prodáte za tolik jako špílmachra nebo střelce.

POVĚST Někdo si zjistí rodinné zázemí hráče, jeho povahu i inteligenci. Fotbalista s pochybnou pověstí, byť ojedinělý talent, se prodává hůř.

REKLAMA Evropou rotují videokazety se zápasy stovek fotbalistů. Když se některý zalíbí, skočí se po něm.

FINTY Jeden z českých manažerů se přiznává k pocitu: Čím vyšší cenu prodávající nasadí, tím větší zájem vzbudí u ostatních.

SMÍRČÍ KOMISE FIFA Nakluše se před ni, když se nedohodne na ceně. Stává se to ve výjimečných případech.