Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Coda moc krásy nepobrala, ale jezdí na elektřinu ze zásuvky

aktualizováno 
Americká společnost Coda Automotive spolu se svým čínským partnerem začne od příštího roku nabízet čistě elektrický sedan nižší střední třídy, který lze dobíjet z běžných zásuvek. V přepočtu za necelých 800 000 korun to ale bude mít na trhu velmi těžké.

Coda | foto: Coda Automotive

Propagační materiály mluví v superlativech. Sedan střední třídy pro pět pasažérů s čistě elektrickým pohonem a s dobíjením z běžných elektrických zásuvek. Výdrž na plně nabité baterie až 190 kilometrů a šestihodinové rychlonabíjení. Coda by tedy měla být prvním opravdu použitelným elektromobilem pro každodenní ježdění především ve městě a jeho okolí.

Coda

Jenže Coda plánuje cenu svého sedanu na 45 000 dolarů, což je v přepočtu asi 900 000 korun. Z této částky lze v některých amerických státech odečíst příspěvek na ekologická vozidla ve výši 7 500 dolarů. I tak ale bude coda stát dvojnásobek toho, co stojí jiná auta obdobné velikosti.

Výrobce si je tohoto nedostatku vědom a uvádí, že za pět let provozu lze ušetřit až 10 000 dolarů oproti konvenčnímu autu. V poznámkách ale uvádí, že to platí ve srovnání s autem, jehož spotřeba je 20 mil na galon paliva a při ceně paliva 3 dolary za galon. Jenže nyní stojí v USA galon přibližně o dolar méně a uváděná spotřeba platí pro opravdové žrouty benzinu. Běžné vozy velikosti cody mají spotřebu 30 až 40 mil na galon. Navíc záruka na codu bude poměrně omezená. Tři roky omezuje nájezd necelých 60 000 kilometrů.

Elektromotor podává maximální výkon 100 kW a točivý moment dosahuje 300 Nm. Nové elektroauto dosahuje maximální rychlosti 129 kilometrů v hodině. Coda by však zvládla i víc, maximální rychlost je však elektronicky omezena. Na 96 km/h by měl nový elektrický sedan vystartovat pod 11 sekund.

Na délku coda měří 4,47 metru, na šířku potom 1,75 metru. Elektromobil je vysoký 1,46 metru.

Za codou stojí stejnojmenná kalifornská společnost, která na automobilu spolupracuje s čínskou společností Tianjin Lishen Battery Joint-Stock Co., Ltd. z Lishenu. Ta má na starosti vývoj lithiových akumulátorů a bude automobil také vyrábět. První vozy se na trhu objeví za rok a podle dostupných informací se bude coda prodávat zpočátku jen v USA.

K výbavě automobilu výrobce zatím mnoho podrobností neuvádí. Čtyřdvéřový sedan prý nabídne standardní prostor pro auta této třídy, plnou elektrickou výbavu (okna, zrcátka), rádio s MP3 a přípojkou na iPod a také Bluetooth pro připojení telefonu. Do standardní výbavy budou patřit i litá kola.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.