Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mr. Bean a jeho Mini k sežrání. Jsou z čokolády, ale vydrží desítky let

  16:44aktualizováno  16:44
Čokoládový Mr. Bean i jeho vůz jsou k vidění v Táboře. Oba modely jsou v životní velikosti. Staly se součástí výstavy čokoládových a marcipánových modelů historických a filmových dopravních prostředků. Výstava o víkendu otevřela v táborském muzeu čokolády a potrvá minimálně do dubna příštího roku.

Hlavním exponátem je postava Mr. Beana a jeho Mini v životní velikosti. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Součástí výstavy je populární citroën zvaný kachna, auto od stejného výrobce, v němž jezdil legendární filmový Fantomas, taxi z New Yorku a z Londýna či vůz agenta Jamese Bonda Aston Martin. Počet modelů se momentálně zastavil na čísle 20, ale podle manažerky muzea Lenky Želivské není konečný. „Budeme expozici ještě doplňovat, rádi bychom vyrobili ještě třeba populární Škodu R,“ řekla Želivská.

Výstava aut a dopravních prostředků z čokolády a marcipánu otevřela v Táboře....

Výstava aut a dopravních prostředků z čokolády a marcipánu otevřela v Táboře. Jedním z exponátů je slavný autobus Škoda 706 RTO.

Od všech exponátů se liší postava Mr. Beana a jeho Mini. Zatímco ostatní modely jsou z marcipánu, Bean a jeho auto je z čokolády. Navíc se liší rozměrem. Většina vystavovaných výrobků dosahuje rozměrů kolem 50 centimetrů, Bean a jeho vůz však odpovídají rozměrům reálným.

Fotogalerie

Model postavy, kterou ztvárnil britský komik Rowan Atkinson, váží 65 kilogramů, vůz 300 kilogramů. Nejde však pouze o jednolitou čokoládu. Vnitřek obou modelů tvoří korpusy z polystyrenu a montážní pěny. Autor exponátů, cukrář Jan Kopecký, je potáhl vrstvou čokolády.

„Výroba Mr. Beana a jeho auta mi trvala 420 hodin. V přepočtu na pracovní dobu jde o dva a půl měsíce,“ řekl Kopecký. Dodal, že na oba modely spotřeboval dohromady 70 kilogramů čokolády. Jejich životnost prý může trvat desítky let. „Modely jsou potaženy speciálním lakem, a tím pádem jsou odolnější,“ uvedl.

Praga V3S
Své auto má i Večerníček, značka je bohužel neznámá.

Exponáty na výstavu vybírali v hlasování na webu a Facebooku návštěvníci muzea. Příprava expozice trvala několik měsíců. „V minulosti jsme tu měli výstavu čokoládových panenek. Tak jsme si řekli, že by bylo dobré udělat nějaké téma pro chlapy, a vybrali jsme auta,“ řekla Želivská. Připustila možnost, že výstava potrvá déle než do avizovaného dubna. „O její prohlídku mají zájem školy a některé se nám hlásí na květen a červen. Tak možná akci prodloužíme,“ uvedla.

Autoři: ,



Nejčtenější

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Další z rubriky

Škody do opravdového terénu mívaly smůlu, dnes jsou oporou značky SUV

Škoda 903. Přestavěný hasičský vůz ze Střílek na Kroměřížsku

Dnes je módní pořídit si SUV s pohonem 4x4 a pak s ním jezdit hlavně po silnici. Před pár desítkami let ale v českých...

Čeští motoristé přezouvají do zimního svědomitě

Testování systému BMW xDrive v Peci pod Sněžkou

Čeští řidiči přezouvají svá auta na zimní pneumatiky velmi odpovědně. Podle výzkumu agentury IPSOS pro leasingovou...

Vědci zkoumají únavu řidičů: Britové analyzují hlas, Ford má čepici

Bezpečnostní čepice Ford

Únava za volantem je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Přitom sami řidiči nejsou schopní posoudit, zda už...



Najdete na iDNES.cz