Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Colt střílí slepými náboji

aktualizováno 
Je nový. Ale zase ne úplně. Mitsubishi Colt přijede po Novém roce.

Mitsubishi Colt Ralliart | foto: Mitsubishi

Když se před lety změnil český herec, který daboval Homera Simpsona, vadilo mi to tak, že jsem se na Simpsonovy prakticky přestal dívat. Na milost jsem je vzal až za několik měsíců. Nezbývalo než si zvyknout. A to samé mě svým způsobem čeká i u nového Mitsubishi Colt.

Mitsubishi Colt Ralliart

Kdo mě bude chtít?

Základ zůstal stejný, ale nastalo několik zásadních změn. Ta hlavní je viditelná na první pohled - colt dostal úplně jinou čelní masku. A to hezké, malé a "ženské" auto je najednou pryč. Přede mnou je nějaký malý střízlík, který si hraje na Mikea Tysona v dobách jeho největší slávy.

Proboha proč, říkám si. Ženy-řidičky to odradí a chlapi na tuhle kamufláž neskočí. U modelu Lancer, z něhož základní prvky designu pochází, má sportovní agresivita smysl, ale k čemu je tenhle styl u pojízdné nákupní tašky, vážně nevím. Zástupci japonské automobilky říkají, že malých aut s roztomilými tvary je na trhu spousta, proto je lepší se vydat jinudy. No když si to myslí...

Mitsubishi Colt Ralliart

Podle mě se řidičky dál budou rozplývat nad zakulacenými auty typu Mazda 2 nebo Ford Fiesta. A kdo z chlapů-řidičů bude chtít něco svižnějšího, jen sportovně tvarované plechy ho nezlákají. Obzvlášť, když bude mít peníze jen na to, aby si koupil základní verzi s tříválcovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonem 55 kW (75 koní). Ceny dovozce ještě nezveřejnil, ale u pětidveřové verze počítejte přibližně s částkou 230 až 240 tisíc korun. Třídveřová verze bude o dvacet tisíc levnější.

Ten kufr je ale vážně malý

Přes dvě stovky kilometrů jsem s novým coltem najezdil v okolí Barcelony. Když jsem se přenesl přes první dojem týkající se nového designu, otevřel jsem víko zavazadlového prostoru, abych si do něj dal věci. A přišlo nepříjemné překvapení číslo dva. Objem kufru nového coltu se totiž zmenšil na pouhých 183 litrů. To je u auta této třídy s prominutím k smíchu. Pro srovnání: Mazda 2 - 250 litrů, Hyundai Getz - 254 litrů, Toyota Yaris 272 litrů, Nissan Micra - 251 litrů. Velikostí kufru se colt dostává na úroveň aut o třídu menších, jako je například Toyota Aygo.

Mitsubishi Colt - vlevo s novou tváří

Mitsubishi Colt - vlevo s novou tváří

Předchozí colt, který se nyní doprodává, na tom byl mnohem líp. Díky posuvné zadní sedačce měl jeho kufr objem 220 až 315 litrů. Jenže teď je zadní sedadlo pevné. Na druhou stranu cestující vzadu mají spoustu prostoru pro nohy, plocha v kufru je po sklopení zadních sedadel zcela rovná.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mitsubishi můžete koupit na www.automodul.cz

Dobrý sprinter, jenže drahý

Při testech jsem vyzkoušel verzi s motorem, který se zřejmě bude prodávat nejvíc, se čtyřválcem o objemu 1,3 litru s výkonem 70 kW (95 koní). A ani tady colt nijak extrémně nebodoval. Jedním z hlavních problémů jsou sedačky. Třeba s těmi, které jsou ve fabiii, se vůbec nedají srovnat. Na popojíždění ve městě stačí, na delší cestu vážně ne. Když jsme jezdili po Katalánsku, měl jsem dojem z coltu docela dobrý.

Ovšem ihned po návratu jsem přesednul do Mazdy 2. A v tu chvíli jsem si uvědomil, jaké z těchto aut bych rozhodně nechtěl. A mazda to není. Colt je oproti ní hlučnější, ačkoliv mají obě auta motor se stejným objemem, mazda jezdí mnohem líp a palubní deska působí hodnotněji.

Mitsubishi Colt

Pochvalu si ale colt zaslouží za převodovku. Řazení jednotlivých stupňů je naprosto přesné. Ovšem to samé můžu říct i o malé mazdě.

Jiné to bylo, když jsem za Barcelonou přesedl do "ostré" verze s názvem Ralliart. Motor o objemu 1,5 litru s výkonem 110 kW (150 koní), který z nuly na sto zrychlí za 7,4 sekundy, sportovní sedadla, tužší podvozek a mnohem příjemnější zvuk motoru, který nemusíte tolik vytáčet. Jenže verze s tímhle motorem bude stát odhadem více než 350 tisíc korun.

Celkový dojem z upraveného coltu? Když nepočítám nejsilnější verzi, jízdu v něm přežijete. Ale neužijete si ji. A ten malý kufr... Takže chcete malé auto? Já radím: běžte si pro něj jinam.

Mitsubishi Colt v číslech
základní motor tříválec 1.1 čtyřválec 1.3 přeplňovaný čtyřválec 1.5
max. výkon (kW/k) 55/75 70/95 110/150
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8 11 7,4
max. rychlost (km/h) 162 178 210
prům. spotřeba (l/100 km) 5,5 5,8 6,9
délka/šířka/výška/rozvor v mm 3 880/1 695/ 1 550/ 2 500
objem kufru 186 l
cena nebyla stanovena





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.