Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Na večírku nejvybranější automobilové šlechty světa

aktualizováno 
Bugatti, Duesenberg, Voisin, samozřejmě Ferrari, Maserati, Lancia, Pininfarina a mnoho dalších slavných automobilových jmen každoročně zdobí nejvěhlasnější přehlídku automobilové elegance, která se koná na břehu jezera Como v městečku Cernobbio. Místu, kde se nadšení pro krásné stroje snoubí s vytříbeným stylem.

Poprvé se zde obdivovatelé automobilové krásy setkali už v roce 1929 a po dlouhé odmlce, která nastala po druhé světové válce, se nadšencům z místního automobilového klubu podařilo v roce 1995 akci oživit. Do kalendářů největších sběratelů aut z celého světa se ovšem Cernobbio dostalo až o čtyři roky později, kdy BMW Group převzalo patronaci nad celou akcí a dnes je Concorso d’Eleganza Villa d’Este nejprestižnější přehlídkou svého druhu.

Démoni rychlosti a Goodbye Jazz

Letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se neslo v duchu motta: „Okolo světa za 80 dní – cestování érou rekordů“ a jako vždy byly automobilové šperky rozděleny do několika poeticky znějících kategorií od Démonů rychlosti až po Goodbye Jazz, Hello Radio. K vidění byla více než stovka unikátních veteránů, ale i několik nejnovějších konceptů včetně BMW řady 8, které se zde představilo veřejnosti úplně poprvé a mluví se o něm jako o předzvěsti nového designu vozů z Mnichova.

Program celého víkendu se odehrává na dvou místech. Prvním je areál mondénního hotelu Villa d’Este, který je během soboty vyhrazen pouze pro majitele soutěžících vozů, zvané hosty („friends of Concorso“) a limitovaný počet novinářů. Zatímco během dopoledne jsou zde vystavená auta volně přístupná a jejich majitelé nervózně vyhlížejí skupinku porotců, kteří pečlivě zkoumají a vyptávají se na každý detail, odpoledne auta rolují na terasu hotelu, kde moderátor seznámí publikum s historií daného vozu.

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Porsche 911 Carrera RSR z roku 1973

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň...

Corrado Lopresto je jedním z největší italských sběratelů a zároveň nekorunovaným králem Concorsa. Každý rok zde představí některých ze svých skvostů.

Šťastlivci z řad majitelů si rovnou odvážejí i některé z řady ocenění. Vyvrcholením odpoledne je předání ceny Coppa d ́Oro, které se uděluje na základě hlasovaní publika.

Italská neděle

Nedělní program pokračuje v sousedním neméně krásném, ovšem podstatně rozlehlejším areálu Villa Erba, na jehož terase si mimochodem ve známé reklamě vychutnává svou italskou kávu George Clooney. Asi nepřekvapí, že hollywoodská megastar má vlastní vilu hned na druhé straně jezera.

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Porsche 911 Carrea RSR z roku 1973 a Ferrari 365 GTB4 Spyder NART

Ale rychle zpátky k autům. Oproti sobotní části je nedělní program přístupný široké veřejnosti a kromě přehlídky soutěžících veteránů jsou k vidění navíc i další tematicky zaměřené výstavy. U příležitosti premiéry konceptu řady 8, to letos byl předchůdce v nabídce BMW a své místo na Concorsu má už několik let i výstava motocyklů všech značek i stáří. Další lahůdkou byla výstava vozů z aukce, která proběhla na stejném místě o den dříve. Víkend v areálu Villa Erba uzavírá opět defilé vozů před publikem a předání dalších cen.

Jestli jsme vás dostatečně naladili, poznačte si v kalendáři na příští rok poslední květnový víkend. Právě v tento termín se do Cernobbia sjedou největší automobiloví elegáni.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři:




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.