Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší motorka má nádrž s okénkem. Stojí tři miliony

aktualizováno 
Tuto motorku mají v garáži Brad Pitt, Tom Cruise, Bruce Springsteen i David Beckham. Americký Confederate je nejdražší a nejextravagantnější sériově vyráběnou motorku na světě a výrobce právě ukázal novou verzi Combat Fighter G2 P51. V přepočtu stojí skoro tři miliony korun.

Confederate Combat Fighter G2 P51 | foto: Confederate Motors, Inc.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

Výjimečné tvary, jejichž tvůrcem je výjimečný designér Pierre Terblanche, skrývají jedinečná technická řešení na každém detailu motocyklu. Mohutný rám obklopující motor je u této nejnovější limitované verze G2 (Generation Two) vyroben z karbonu, nebo vyfrézovaný z leteckého hliníku 6061.

Uvnitř se skrývá mohutný vzduchem chlazený V-twin motor o objemu 2 163 ccm s výkonem přes 200 koní a skoro až neuvěřitelným kroutícím momentem 230 Nm. Motor vychází ze základu další americké značky S&S, ovšem Confederate si jej dále upravuje a hlavně převrtává na vyšší objem i výkon. I kvůli tomu je motor osazený speciální dragsterovou pětistupňovou převodovkou CX4.

Confederate Combat Fighter G2 P51

Kromě jedinečného zavěšení předního i zadního kola se může Combat Fighter pochlubit také netradiční benzinovou nádrží, ukrytou v horní části rámu a opatřenou oboustranným okénkem. Kolik benzinu zbývá, tak snadno zkontrolujete pohledem na hladinu v průhledu. V horním „akváriu“ pak můžete ověřit stav vzduchového filtru a sání. Průhledné je i pravé víko motoru s výhledem na rozvody OHV, na levé straně se zase můžete pokochat pohledem na otevřenou spojku.

Fotogalerie

Speciální jsou samozřejmě i brzdy Beringer 4D Aerotec, které jsou na zadním kole s plným diskem upevněny úplně vzadu společně s držákem espézetky. I přes mohutné rozměry a obrovský motor je celá motorka relativně lehká a díky masivnímu využití odlehčených materiálů váží pouhých 226 kg.

Každý Combat Fighter přitom bude jedinečný a bude postaven přesně na míru podle postavy a dalších přání zákazníka. Na svět přijde pouze 61 kusů této speciální série, z toho bude 30 v černé anodizované barvě a 31 v čistém hliníkovém provedení. A cena? Necelých 120 tisíc dolarů by se při přepočtu a případném dovozu tohoto exkluzivního stroje do ČR určitě vyšplhalo přes tři miliony korun.

Confederate Combat Fighter G2 P51

Rám: CNC obráběný rám z leteckého hliníku 6061-T6, nádrž, airbox a olejová náplň součástí rámu
Motor: vzduchem/olejem chlazený dvouválec 56°
Zdvihový objem: 2 163 ccm
Převodovka: pětistupňová
Rozvor: 1 588 mm
Objem nádrže: 14 litrů
Hmotnost: 226 kg
Odpružení: Double Wishbone Girder s možností nastavení předpětí i útlumu
Kola: karbonová kola, přední pětipaprskové s pneumatikou Pirelli 120/70-ZR19, zadní plné s pneumatikou 240/45-ZR17 Pirelli

Autoři:



Nejčtenější

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Do Česka zamíří ve velkém ojeté diesely ze západní Evropy

(Ilustrační snímek)

Stejně jako roste poptávka po nových autech, zvyšuje se i prodej ojetin. Klesá však prodej nových aut s dieselovými...



Občerstvená Škoda Fabia už jezdí v Česku, máme první fotky

Prototyp faceliftované Škody Fabie třetí generace při testech na českých...

Ve čtvrtek 18. ledna v osm ráno Škoda oficiálně oznámila, že chystá představení inovovaného modelu Fabia. Čtenář...

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes...

Další z rubriky

Zbrojař Janeček se narodil před 140 lety, Jawu založil náhodou

Jawa 350

Průmyslník a konstruktér František Janeček, který se narodil před 23. ledna 1878, se proslavil jako zakladatel firmy...

Dakarský bivak je město na kolech. Dobré je mít záchod na doběh

Bivak na Dakaru

Každý den závodníci i všechny asistence vyrážejí do etap závodu, aby se zase večer mohli sejít ve společném táboře,...

Navigace na Dakaru: výpočetní středisko, které jezdce hlídá a špicluje

Navigace na rally Dakar

Navigaci má dnes díky chytrému telefonu v kapse skoro každý, ale na Dakaru to nestačí. Právě navigace tento přetěžký...

Najdete na iDNES.cz