Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Continental Supersports: nejrychlejší bentley všech dob pije líh

  11:00aktualizováno  11:00
Automobilka Bentley pokračuje v tradici opulentních a velmi rychlých kupé. Úpravou modelu Continental GT vznikl unikátní dvoumístný supersport. Ten navíc může spalovat palivo E85.

Bentley Continental Supersports | foto: Bentley Motor Cars

Model Continental GT, konkrétně jeho varianta Continental GT Speed, byl doposavad nejrychlejším bentleyem všech dob. Již v Ženevě ale automobilka odhalila upravený model s příznačným názvem Continental Supersports.

Na nedávném festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu pak měli návštěvníci možnost tento vůz poprvé vidět v akci. Za volantem se přitom předvedla závodnická legenda, Derek Bell. A ten ukázal, že Continental Supersports není jen nějaká předražená hračka.

Continental Supersports pokračuje v tak trochu nenápadné tradici velkých dvoumístných kupé Bentley. Podobnou speciální edicí se totiž před lety s výrobou loučilo výjimečné kupé Continental T. Speciální model Personal Commision tehdy inženýři Bentleye zbavili zadních sedadel, ubrali na hmotnosti některých částí a zvýšili mu výkon motoru. Výsledkem byl tehdy nejvýkonnější a nejrychlejší bentley všech dob.

Stejným receptem se řídili konstruktéři i v případě Continental Supersports. Zadní sedadla šla ven a spolu s dalšími úpravami tak bylo dosaženo úspory 110 kg hmotnosti. Výkon šestilitrového dvanáctiválce vzrostl na 630 koní (463 kW) a točivý moment na 800 Nm. To je o 20 koní a 50 Nm více než u modelu Continental GT Speed a dokonce o 70 koní a 150 Nm více, než u základního modelu Continental GT.

Díky této porci výkonu navíc zrychluje Continental Supersports z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 329 km/h. Těchto parametrů dosahuje vůz i díky tomu, že motor je upraven pro spalování paliva E85 – tedy směsi 85 % etanolu a 15 % benzinu. S Continentalem Supersports lze samozřejmě jezdit i na běžný vysokooktanový benzin. Stejné možnosti tankování by měla poskytnout do roku 2012 celá modelová řada výrobce.

Continental Supersports není jen nejvýkonnější a nejrychlejší bentley, jaký byl kdy vyroben. Směle se může postavit všem svým konkurentům. Supersports je rychlejší než kterýkoli sériový Aston Martin, kromě extrémně limitované edice One-77. Jen velmi těsně zaostává za Ferrari 599 GTB Fiorano – to je o kilometr rychlejší na top-speed a o dvě desetiny sekundy rychlejší při akceleraci. Continental přitom má automatickou převodovku.

V případě Continental Supersports opět platí známé pořekadlo, že kdo se ptá na cenu, zaručeně na něj nemá. Automobilka oficiální ceník nezveřejnila, nicméně na americkém trhu se supersports prodává za cenu kolem 270 000 dolarů. Běžný Continental GT tam stojí 200 000 dolarů. Příplatek je tedy výrazný, ale kromě navýšení výkonu dostane zákazník v základu třeba i keramické brzdy, za které se běžně připlácí 16 500 dolarů.







Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Transit 2.2/92kw L2H3...
Ford Transit 2.2/92kw L2H3...

r.v. 2013, naj. 396 000 km, diesel
216 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.