Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

  14:08aktualizováno  14:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari, Lamborghini, ani McLarenu, ale v potemnělé expozici značky Corbellati.

Fotografie rudého supersportu italské značky Corbellati obletěly automobilový svět před pár týdny. Model Missile (italsky „raketa“, „střela“) na nich tehdy působil jako moderní interpretace krásné Alfy Romeo Tipo 33 Stradale ze šedesátých let (prohlédněte si ji zde).

Ale na ženevském stánku společnosti, která má tradici především ve výrobě šperků, místo avizovaného silničního klenotu čeká návštěvníky automobil, který vzhledem vzbuzuje spíše rozpaky. Navzdory očekávání tu Corbellati neprezentuje svojí prvotinu oděnou do sytě červeného laku, ale v barvě, která má asi nejblíže k betonové podlaze výstavní haly Palexpo a to doslova. Matný šedozlatý lak totiž překvapí i svou hrubostí, srovnatelnou se smirkovým papírem číslo 100. Horší lakování pro svůj výstavní debut Corbellati asi zvolit nemohlo.

Corbellati
Corbellati

Model Missile ovšem šokuje i technikou. Supersport s délkou 467 cm, šířkou 204 cm a výškou jen 117 centimetrů totiž pohání vidlicový osmiválec o objemu 9 litrů, který za pomoci dvojice turbodmychadel dosahuje výkonu 1 800 koní a kroutícího momentu 2 350 Nm. Tím Corbellati deklasuje nejen supersporty od Pagani, Koenigseggu a Hennessey vystavující opodál, ale o 300 koní poráží i extrémní Bugatti Chiron.

Obří agregát se čtyřventilovou technikou a čtveřicí vačkových hřídelí je umístěn za sedadly pasažérů a svůj brutální výkon přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na zadní kola. Deceleraci supersportu zajišťuje čtveřice brzd složená z karbon-keramických kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 394 mm a šestipístových třmenů.

Fotogalerie

Impozantně působí i údaje o maximální rychlosti, i když zatím jen teoretické. Snem automobilky Corbellati je pokořit s modelem Missile magickou hranici 500 km/h a stát se výrobcem nejrychlejšího automobilu na světě. Otázkou zůstává, který výrobce pneumatik bude schopen vyrobit obutí pro tak extrémní rychlosti. Supersport představený v Ženevě měl zatím konvenční pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 265/35 vepředu a 345/30 vzadu.

Corbellati Missile tvoří skelet z uhlíkových vláken, ze stejného materiálu jsou vyrobeny i rozměrné panely karoserie. Podvozek využívá nezávislého zavěšení všech kol a adaptivního pneumatického odpružení.

Budoucnost tohoto ambiciózního projektu je zatím ve hvězdách.




Nejčtenější



Další z rubriky

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

Hyundai Santa Fe

Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová...

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

Nissan Pulsar

Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a...

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Najdete na iDNES.cz