Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

  14:08aktualizováno  14:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari, Lamborghini, ani McLarenu, ale v potemnělé expozici značky Corbellati.

Fotografie rudého supersportu italské značky Corbellati obletěly automobilový svět před pár týdny. Model Missile (italsky „raketa“, „střela“) na nich tehdy působil jako moderní interpretace krásné Alfy Romeo Tipo 33 Stradale ze šedesátých let (prohlédněte si ji zde).

Ale na ženevském stánku společnosti, která má tradici především ve výrobě šperků, místo avizovaného silničního klenotu čeká návštěvníky automobil, který vzhledem vzbuzuje spíše rozpaky. Navzdory očekávání tu Corbellati neprezentuje svojí prvotinu oděnou do sytě červeného laku, ale v barvě, která má asi nejblíže k betonové podlaze výstavní haly Palexpo a to doslova. Matný šedozlatý lak totiž překvapí i svou hrubostí, srovnatelnou se smirkovým papírem číslo 100. Horší lakování pro svůj výstavní debut Corbellati asi zvolit nemohlo.

Corbellati
Corbellati

Model Missile ovšem šokuje i technikou. Supersport s délkou 467 cm, šířkou 204 cm a výškou jen 117 centimetrů totiž pohání vidlicový osmiválec o objemu 9 litrů, který za pomoci dvojice turbodmychadel dosahuje výkonu 1 800 koní a kroutícího momentu 2 350 Nm. Tím Corbellati deklasuje nejen supersporty od Pagani, Koenigseggu a Hennessey vystavující opodál, ale o 300 koní poráží i extrémní Bugatti Chiron.

Obří agregát se čtyřventilovou technikou a čtveřicí vačkových hřídelí je umístěn za sedadly pasažérů a svůj brutální výkon přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na zadní kola. Deceleraci supersportu zajišťuje čtveřice brzd složená z karbon-keramických kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 394 mm a šestipístových třmenů.

Fotogalerie

Impozantně působí i údaje o maximální rychlosti, i když zatím jen teoretické. Snem automobilky Corbellati je pokořit s modelem Missile magickou hranici 500 km/h a stát se výrobcem nejrychlejšího automobilu na světě. Otázkou zůstává, který výrobce pneumatik bude schopen vyrobit obutí pro tak extrémní rychlosti. Supersport představený v Ženevě měl zatím konvenční pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 265/35 vepředu a 345/30 vzadu.

Corbellati Missile tvoří skelet z uhlíkových vláken, ze stejného materiálu jsou vyrobeny i rozměrné panely karoserie. Podvozek využívá nezávislého zavěšení všech kol a adaptivního pneumatického odpružení.

Budoucnost tohoto ambiciózního projektu je zatím ve hvězdách.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

Návrat dinosaura: Hypersport ze 70. let ožívá, má mít až 2000 koní

Vector WX8

Asi jen velcí motorističtí fanoušci znají jméno americké značky Vector. Ta se snažila vyrobit supersport evropského...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Najdete na iDNES.cz