Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corsa 1.0 má levné pojištění, ale líný motor

aktualizováno 
Tříválcový motor pod kapotou nejlevnějšího Oplu Corsa má svá pro i proti. Jeho méně než litrový objem řadí malého opla do nejlevnější třídy povinného ručení. Zato brumlavý agregát dává vozu pouze podprůměrnou dávku hbitosti, bez které se řidič obejde ještě ve městě. Na venkově či na dálnicích už vozu chybí dostatek síly k rychlému předjetí.

Za Opel Corsa 1.0 zaplatí majitel ročně na povinném pojištění 1188 korun. Většina konkurentů patří díky objemu motoru o třídu výš a letos se za ně na pojistném platí 2682 korun. A konečně - v tuzemsku nejprodávanější malý vůz, kterým je Škoda Fabia 1.4, patří v tabulkách pojišťoven ještě o skupinu výš: povinné ručení stojí 3837 korun.

Může se hodit

Nabídku nových i ojetých automobilů Opel Corsa 
můžete nalézt na serveru www.automodul.cz

Mezi nejlevnější fabií a Corsou 1.0 tak zeje rozdíl 2649 korun, který při ceně benzinu 26 korun za litr a průměrné spotřebě paliva šest a půl litru na 100 kilometrů představuje ročně téměř 1600 kilometrů zdarma ve prospěch oplu. O žalostné hbitosti Corsy 1.0 vypovídají výsledky měření ze zkušebny pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD): ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost potřeboval testovaný vůz bezmála 21 vteřin, malou schopnost zrychlovat pracovníci zkušebny konstatovali zvláště u pátého rychlostního stupně.

Typickým znakem pro litrový motor pod kapotou malého oplu je i nepříliš kultivovaný projev, který se hlásí chvěním a větší hlučností, než jaká je u moderních benzinových pohonů obvyklá. Konkurent Volkswagen Polo 1.0 však před časem na zkušební ploše ÚSMD nedopadl lépe než nyní testovaný litrový opel.

Naopak o poznání úspěšnější v měření byla Škoda Fabia 1.4 (44 kilowattů), která se na stovku rozjela za 17 vteřin stejně jako Fiat Punto 1.2, Renault Clio 1.2, Ford Fiesta 1.3 nebo Seat Ibiza 1.4 (všichni rovněž 44 kilowattů). Tyto vozy zrychlovaly z nuly na 100 kilometrů v hodině srovnatelně. Spotřeba Oplu Corsa 1.0 se během testu pohybovala od pěti a půl litru při ekonomické jízdě až po maximálně osm litrů, které z nádrže motor odsával při jízdách ve městě.

Na dálnici byla spotřeba sedmilitrová. Nabídka vnitřního prostoru corsy patří k lepšímu ve třídě malých aut. Oproti svému předchůdci nabízí nový model vpředu více místa do šířky, vzadu zhruba stejně jako v minulosti. Podle výsledků měření v ÚSMD předstihne corsu v prostoru pro kolena na zadních sedadlech pouze duo Škodovek Felicia a Fabia, zatímco ostatní konkurenti zaostávají.

Kufr novinky pobere 260 litrů a patří k průměru třídy. Výborné hodnocení získává Opel Corsa za bezpečné a komfortní jízdní vlastnosti. Ovládání je bezproblémové. V základní verzi chybí vnitřní cirkulace vzduchu, která je garantem pohodlí při jízdách ve městě plném kouřících aut.

Martin Kovář, který pro MF DNES hodnotí testované automobily pohledem řidiče-vozíčkáře, se tentokrát věnoval motoru: "Doporučuji naftový pohon 1.5. Imobilní řidiči totiž obvykle najedou hodně kilometrů, takže vyšší investice se brzy vrátí. A hlavně - malý záběr litrového motoru může ještě omezit pomalejší reakce elektronického ručního řízení."


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 4
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 8
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 20,8
Zrychlení 0-400 m (s) 21,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 17,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 58,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,5
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Opel Corsa má atraktivní tvary karoserie a německy konzervativní interiér. Design exteriéru je harmonicky vyváženým celkem, který do první ligy povyšuje výtečné zpracování zadních skupinových svítidel. Ty jsou přirozenou dominantou vozu, ale také jeho největší slabinou. Masivní sloupky totiž omezují výhled. Minus zaslouží i dveřní výplně. Popírají tradici výborné ergonomie, kterou se vždy firma Opel chlubila.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Ceny Oplu Corsa jsou na trhu ojetin dlouhodobě stabilní a motoristé se nemusí obávat, že po několika letech běžného užívání vůz za dobrou cenu neprodají. Platí to pro celou republiku. A jaký motor zvolit - benzinový, nebo naftový? Nejméně ztratí diesel, i když odstup benzinových verzí bude nepatrný. Provedení s litrovým motorem garantuje majiteli nízké provozní náklady a hodnota takové corsy klesne po pěti letech a zhruba 50 tisících kilometrech přibližně na 144 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Opel Corsa 1.0

Zavazadlový prostor Opelu Corsa

Litrová Corsa s inovovaným designem

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.