Opel Corsa to rozhodně nemá na našem trhu nijak lehké. Důvodem není jen silná konkurence, ale i cena, která ji řadí mezi dražší malé automobily - 278 900 Kč za třídveřovou verzi v základní výbavě s motorem o objemu jeden litr rozhodně není málo.
Může se hoditNové i ojeté automobily Opel Corsa můžete koupit na www.automodul.cz |
VNĚJŠÍ VZHLEDCorsa se vyrábí se tří nebo pětidveřovou karosérií typu hatchback. Redakčním testem prošel vůz v pětidveřovém provedení. Nadčasová karoserie nezaujme divokými křivkami, ale sazí spíše na líbivá zaoblení.
Nejvýraznějším prvkem celé karoserie vozu jsou bezesporu přední a koncová světla.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ta jsou umístěná ve sloupcích pátých dveří. Pozorovatelovo oko upoutá i chromová maska vozu. Vzhled automobilu oživují černé lemy blatníků a kryty prahů z téhož materiálu. Zrcátka jsou vyvedena v barvě karoserie.
INTERIER A KUFRInteriér vozu je dobře přístupný jak pro cestující vpředu, tak pro cestující na zadních sedadlech. Palubní deska je designérsky zdařilá, přehledná a dílensky dobře zpracovaná.
Řidič má všechny ovládací prvky po ruce, přístrojový štít je přehledný a volant dobře padne do rukou. Menší výtku máme k umístění řadicí páky, která je příliš blízko řidiče. Její posun vpřed (ke středovému panelu) by vedl k vyššímu komfortu řazení.
Někteří řidiči, paradoxně ti menší, kteří si nastaví sedadlo blíže k volantu, mohou pociťovat menší prostor mezi hlavou a napojením střechy na čelní sklo.
Sedadla jsou dobře tvarovaná, přední poskytují dostatečné boční vedení těla v zatáčkách a nabídnou dostatek pohodlí i pro delší cesty. Cestující na zadních sedadlech se musí smířit s malým prostorem v oblasti kolen.
Zavazadlový prostor je dobře přístupný, pojme 260 litrů v základním uspořádání. Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1050 litrů.
MOTOR A SPOTŘEBANový přeplňovaný vznětový agregát, vybavený vstřikovacím systémem Multi-Injection, o objemu 1,3 litru disponuje výkonem 51 Kw (70 k). Maximálního točivého momentu 170 Nm dosahuje v rozmezí 1750 až 2500 otáček za minutu. Corsa 1.3 CDTi akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 165 km/h. Maximální tachometrová rychlost dosažená během testu je 170 km/h.
Multi-Injection využívá vstřikovače s pětiotvorovými tryskami ovládanými magnety. Vstřikovací tlaky dosahují až 1400 barů. Během jednoho pracovního taktu je možné do spalovacích prostorů válců vstříknout až pět dávek paliva. To přispívá nejenom k hospodárnosti nového motoru, ale i k čistotě výfukových plynů (motor plní emisní limity normy Euro 4). Takzvaný pilotní předvstřik malého množství paliva zaručuje bezproblémové spouštění i studeného motoru.
Corsa 1.3 CDTi si řekne podle údajů výrobce o 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu, mimo město o 3,7 a při jízdě po městě o 5,5 litrů nafty na 100 km jízdy. V době našeho testování se teplota pohybovala okolo 8 stupňů pod nulou a vůz byl zcela nový, tedy nezajetý, což mělo vliv také na spotřebu. Při sportovní jízdě si malá Corsa řekla v průměru o 7,2 litru nafty.
JÍZDNÍ VLASTNOSTICorsa je dobře ovladatelný až hravý automobil, tužší podvozek poskytuje řidiči dobrý kontakt s vozovkou a přitom neubírá na komfortu jízdy. Vůz je dobře čitelný a i méně zdatný řidič dokáže odhadnout kde jsou jeho hranice. Zvolenou stopu drží zdatně i při ostrém průjezdu zatáčkou. Výtku máme k nástupu topení - než se vůz zahřeje a začne topit, lze za dopravní špičky projet půl Prahy.
Motor je tichý a pro běžnou jízdu naprosto vyhovující. Jeho zvuk proniká do interiéru až ve vyšších rychlostech, tedy zhruba od 130 km/h. S malou Corsou však dokáže nečekaně zahýbat a tak sportovně založeným řidičům začnou na klikatých okreskách lehce cukat koutky.
Řízení poskytuje dostatečnou zpětnou vazbu a přispívá k dobré ovladatelnosti vozu. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je snadné, avšak méně pohodlně se řadí sudé rychlosti. To je zapříčiněno umístěním řadicí páky - loket řidiče zamíří, při řazení sudých rychlostních stupňů, hluboko mezi opěradla předních sedadel.
Celkově můžeme říci, že Corsa je dobře ovladatelné a hravé autíčko, se kterým je radost jezdit.
CENATřídveřová Corsa v základní výbavě s motorem o objemu jeden litr vyjde na 278 900 Kč, pětidveřové provedení na 293 900 Kč. Vůz s motorem 1.3 CDTi se prodává v základní výbavě Essentia za 340 900 Kč (355 900 za 5dv. provedení), testovaný automobil ve výbavě Enjoy vyjde na 371 900 s třídveřovou karoserií, nebo na 386 900 Kč v pětidveřovém provedení.
** Příplatek za boční airbagy vč. airbagu spolujezdce / příplatek za hlavové airbagy vč. bočních a airbagu spolujezdce.
*** cena je za akční model Fiesta 1,4 TDCi Ambiente Family. Běžná cena je 393 400 Kč.
Interiér vozu je dobře přístupný jak pro cestující vpředu, tak pro cestující na zadních sedadlech. |
Palubní deska je designérsky zdařilá, přehledná a dílensky dobře zpracovaná. |
Řidič má všechny ovládací prvky po ruce, přístrojový štít je přehledný a volant dobře padne do rukou. |
Cestující na zadních sedadlech se musí smířit s malým prostorem v oblasti kolen. |
Zavazadlový prostor je dobře přístupný, pojme 260 litrů v základním uspořádání. Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1050 litrů. |
Nový přeplňovaný vznětový agregát, vybavený vstřikovacím systémem Multi-Injection, o objemu 1,3 litru disponuje výkonem 51 Kw (70 k). |
Redakčním testem prošel vůz v pětidveřovém provedení. |
Corsa je dobře ovladatelný až hravý automobil, tužší podvozek poskytuje řidiči dobrý kontakt s vozovkou a přitom neubírá na komfortu jízdy. |
Vůz je dobře čitelný a i méně zdatný řidič dokáže odhadnout kde jsou jeho hranice. Zvolenou stopu drží zdatně i při ostrém průjezdu zatáčkou. |
Třídveřová Corsa v základní výbavě s motorem o objemu jeden litr vyjde na 278 900 Kč, pětidveřové provedení na 293 900 Kč. |
Nejvýraznějším prvkem celé karoserie vozu jsou bezesporu koncová světla. |
Vzhled automobilu oživují černé nárazníky, lišty dveří, lemy blatníků a kryty prahů z téhož materiálu. |
Corsa 1.3 CDTi akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 170 m/h. |
Někteří řidiči, paradoxně ti menší, kteří si nastaví sedadlo blíže k volantu, mohou pociťovat menší prostor mezi hlavou a napojením střechy na čelní sklo. |
Nadčasová karoserie nezaujme divokými křivkami, ale sazí spíše na líbivá zaoblení. |