Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corvette Codatronca: kovboj po italské plastice zadku

aktualizováno 
Legendární tvůrce aut, která dodnes obdivujeme, se odvázal při přestavbě americké ikony jménem Corvette. Spadaconcept Codatronca se bude vyrábět ve třech verzích, nejsilnější pojede 350 km/h.

Spada Codatronca | foto: Spadaconcept

Ercole Spada se narodil ve stejný rok jako Giorgetto Giugiaro. Dokonce je stejně jako on narozený v srpnu. A právě Giugiara v osmdesátých letech Spada často porážel v designérských soutěžích, to působil ve studiu I.DE.A. Z jeho tužky pochází Fiaty Tipo a Tempra, Lancie Delta II a Kappa nebo Alfa Romeo 155. Vytvořil například i Nissan Terrano II.

Jeho tvorba je však hlavně svázána se Zagatem, ke kterému nastoupil v roce 1960 a byl zde později šéfdesignérem. Pod jeho vedením vznikly skvosty jako Alfa Romeo Giulia GTZ, Lancia Fulvia, Fiat 850 nebo Alfa Junior Z. Po krátkých epizodách u Fordu a Audi zakotvil u Mnichově.

Pro BMW vytvořil nezapomenutelné karoserie pro řadu 5 a 7 přelomu 80. a 90. let (E32 a E34). Nyní pracuje se svým synem, který prošel mimo jiné automobilkami Smart a Honda, ve vlastním studiu Spadaconcept.

Jejich nejnovější kreace se jmenuje Codatronca. Což se dá z italštiny přeložit asi jako "useknutý zadek". A právě tak záď auta vypadá. Už v v 60. letech vznikla Alfa Romeo Giulietta SZ coda tronca, Spada má na netradičně tvarované zadečky aut "patent".

Spadaconcept Codatronca má připomínat, co to znamená "Carozzeria Italiana", duch klasické italské designérské školy. Postavili si ho pro radost.

Codatronca je plavně aerodynamická a nepřipouští kompromisy. Zároveň z ní ale čiší retroduch designérské školy, ve které ještě neexistovaly aerodynamické tunely, počítače a snahy co nejvíce ušetřit. 

Codatronca ale není jen designérským cvičením. Ve spolupráci se společností UKGarage, která do Itálie vozí britskou klasiku, jako jsou například Lotusy a Ultimy, chce Spada postavit limitovanou sérii.

Základ pochází z nejameričtějšího sporťáku pod sluncem - z corvetty. Podvozek, motor a zbytek mechaniky ale samozřejmě projde úpravami pro zvýšení výkonu. Bude k mání ve třech výkonových verzích: TS - "Turismo Sportivo" (512 koní/376 kW), TSV - "Turismo Sportivo Veloce" (513 koní/377 kW) a TSS - "Turismo Super Sportivo" (700 koní/515 kW, 950 Nm, 350 km/h, zrychlení 0-100 km/h 2,7 s). 

Spada Codatronca

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.