Spada Codatronca | foto: Spadaconcept

Corvette Codatronca: kovboj po italské plastice zadku

  • 12
Legendární tvůrce aut, která dodnes obdivujeme, se odvázal při přestavbě americké ikony jménem Corvette. Spadaconcept Codatronca se bude vyrábět ve třech verzích, nejsilnější pojede 350 km/h.

Ercole Spada se narodil ve stejný rok jako Giorgetto Giugiaro. Dokonce je stejně jako on narozený v srpnu. A právě Giugiara v osmdesátých letech Spada často porážel v designérských soutěžích, to působil ve studiu I.DE.A. Z jeho tužky pochází Fiaty Tipo a Tempra, Lancie Delta II a Kappa nebo Alfa Romeo 155. Vytvořil například i Nissan Terrano II.

Jeho tvorba je však hlavně svázána se Zagatem, ke kterému nastoupil v roce 1960 a byl zde později šéfdesignérem. Pod jeho vedením vznikly skvosty jako Alfa Romeo Giulia GTZ, Lancia Fulvia, Fiat 850 nebo Alfa Junior Z. Po krátkých epizodách u Fordu a Audi zakotvil u Mnichově.

Pro BMW vytvořil nezapomenutelné karoserie pro řadu 5 a 7 přelomu 80. a 90. let (E32 a E34). Nyní pracuje se svým synem, který prošel mimo jiné automobilkami Smart a Honda, ve vlastním studiu Spadaconcept.

Jejich nejnovější kreace se jmenuje Codatronca. Což se dá z italštiny přeložit asi jako "useknutý zadek". A právě tak záď auta vypadá. Už v v 60. letech vznikla Alfa Romeo Giulietta SZ coda tronca, Spada má na netradičně tvarované zadečky aut "patent".

Spadaconcept Codatronca má připomínat, co to znamená "Carozzeria Italiana", duch klasické italské designérské školy. Postavili si ho pro radost.

Codatronca je plavně aerodynamická a nepřipouští kompromisy. Zároveň z ní ale čiší retroduch designérské školy, ve které ještě neexistovaly aerodynamické tunely, počítače a snahy co nejvíce ušetřit. 

Codatronca ale není jen designérským cvičením. Ve spolupráci se společností UKGarage, která do Itálie vozí britskou klasiku, jako jsou například Lotusy a Ultimy, chce Spada postavit limitovanou sérii.

Základ pochází z nejameričtějšího sporťáku pod sluncem - z corvetty. Podvozek, motor a zbytek mechaniky ale samozřejmě projde úpravami pro zvýšení výkonu. Bude k mání ve třech výkonových verzích: TS - "Turismo Sportivo" (512 koní/376 kW), TSV - "Turismo Sportivo Veloce" (513 koní/377 kW) a TSS - "Turismo Super Sportivo" (700 koní/515 kW, 950 Nm, 350 km/h, zrychlení 0-100 km/h 2,7 s). 

Spada Codatronca