Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta nevypadají, jak si představoval. Fáro budoucnosti postavil sám

aktualizováno 
Jen těžko byste v něm hledali BMW Z3, ze kterého Cosmotron ve skutečnosti pochází. Fialové vozítko je splněným snem amatérského kutila, který si právě takto představoval vzhled aut jako malý kluk.

Martin Smith říká, že o pozornost na silnicích rozhodně nemá nouzi. "Vzbudím rozruch všude, kam s Cosmotronem přijedu." | foto: Profimedia.cz

Angličan Paul Bacon z Leicesteru strávil prací na Cosmotronu 18 měsíců ve své kůlně na zahradě. Při výrobě použil šasi starého roadsteru BMW Z3, ze kterého odmontoval úplně všechny kusy karoserie.

Skelet pak zpevnil a na něj začal lepit polystyrén a montážní pěnu až do výsledného tvaru, který pokryl sklolaminátem. K pohonu použil šestiválec o objemu 2,8 litru od BMW z roku 1998. Kosmický automobil může dosáhnout rychlosti až 220 km/h a má povolení pro běžnou jízdu na silnici.

Podobný design se objevoval u návrhářů v šedesátých letech v Americe. Paul si...

„Snažil jsem se každý den na projektu pracovat a nikdy ho nenechat ´vychladnout´,“ říká Paul Bacon. „Když každý den uděláte malý kousek, pak svůj záměr vždycky dokončíte.“

Nad nápadem vytvořit podobný „bubble car“ přemýšlel už od dětství. „Podobné automobily se objevovaly v 60. letech minulého století ve Spojených státech. Vždycky jsem si říkal, že právě tak budou auta vypadat na začátku 21.století. Takže jsem teď trochu zklamaný, protože tak opravdu nevypadají,“ směje se.

Fotogalerie

Paul už pracuje na dalším projektu, protože jak sám říká, je pro něj důležitější pracovat na nějakém automobilu, než ho pak vlastnit. Po dvou letech předvádění Cosmotronu na různých show ho od něj koupil automobilový nadšenec Martin Smith.

„Koupil jsem ho, protože jsem vždy chtěl jiný typ automobilu, než jsou běžné vozy,“ říká Smith. „Líbí se mi jeho design, barva, ten šílený kosmický vzhled ze šedesátých let. Celé to auto je perfektní. Čím déle ho řídím, tím více si to uvědomuji,“ říká současný majitel Cosmotronu.

Autor:


Témata: práce, silnice, BMW, Leicester

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

Vědci zkoumají únavu řidičů: Britové analyzují hlas, Ford má čepici

Bezpečnostní čepice Ford

Únava za volantem je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Přitom sami řidiči nejsou schopní posoudit, zda už...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.