Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crash test ojetiny: nové auto nemusí být bezpečnější

aktualizováno 
Že za určitých okolností může být bezpečnější deset let staré auto než mnohem novější vůz, dokázala dvojice crash testů, kterou provedla Technická univerzita Berlín.

Ilustrační foto | foto: ADAC

Tamní výzkumníci poslali proti betonové bariéře v rychlosti 50 km/h nejdříve Renaulta 19. Auto staré přes deset let.

Nato se proti kusu betonu rozjel tři roky starý Renault Mégane. Obě auta měla za sebou přes 200 tisíc kilometrů.

Výsledky byly pro zkušební techniky nečekané. Chtěli totiž demonstrovat, o kolik jsou moderní auta bezpečnější než staré vozy.

Novější mégane však ochránil řidiče v nárazovém testu hůře. Důvodem je skutečnost, že se před jeho řidičem nenafouknul airbag.

Síla, s jakou bezpečnostní pásy udrží posádku na svých místech, je u aut bez airbagů vyšší. U aut s airbagy se účinek rozkládá mezi nafukovací vak a pásy.

Co vše se s tři roky starým renaultem dělo a zda neměl za sebou už nějakou havárii nebo poruchu řídicí jednotky airbagu, zaměstnanci univerzity nevěděli. Ve stejné situaci se však ocitá majitel jetého vozu z bazaru. Také může jen doufat, že jeho vůz netrpí "dobře“ ukrytou vadou.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.