Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crash testy: hyundai horší než kia

  11:15aktualizováno  11:15
Nezávislá organizace EuroNCAP, která pravidelně provádí zkoušky odolnosti aut, podrobila crash testům tentokrát čtyři vozy. Nový Ford Mondeo a kompaktní SUV Volkswagen Tiguan dostaly výborné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Čtyři hvězdičky si v nárazových zkouškách zasloužila dvojice Hyundai i30 a Volkswagen Caddy Life.

Crashtest Hyundai i30 | foto: EuroNCAP

Testovaný hyundai bude vyrábět továrna v Nošovicích, která se právě staví. Ačkoliv je model i30 technicky spřízněn s vozem Kia Cee´d z produkce žilinské továrny, za svým "sourozencem“  v testech odolnosti zaostal.

Blízký příbuzný prvního korejského pětihvězdičkového auta měl díky stejné technice všechny předpoklady úspěch zopakovat. Bohužel mu maximální pětihvězdičkové ohodncoení uniklo.

Na vině je příliš tvrdá přístrojová deska Hyundaie i30 a z toho plynoucí zvýšené riziko poranění pravé nohy řidiče při čelním nárazu. Jinak auto vybavené šesti airbagy dopadlo dobře: riziko poranění dalších částí těla řidiče i spolujezdce je minimální. Výborně si vůz vedl při bočním nárazu, za který získal plný počet bodů.

O hvězdičku méně získal Hyundai i30 i za ochranu dětí. Zatímco kia má čtyři z pěti, hyundai jen tři. O body ho připravil jen nedostatečně viditelný nápis informující, zda je airbag spolujezdce zapnutý, či ne. Chyběla i zřetelná informace o tom, že zadní sedadla jsou vybavena úchyty pro dětskou autosedačku. Za ochranu chodců má stejně jako cee´d hvězdy dvě. Stejně si vedly všechny čtyři vozy v testu.

Malé SUV VW Tiguan má za ochranu posádky plný počet hvězd, stejně tak mondeo. U fordu pochválili technici provádějící zkoušky účinnost kolenního airbagu.

Právě díky němu se nohy řidiče nedostaly do kontaktu se sloupkem řízení, což byl problém i30. Dobrou ochranu nabízí ford dětem v autosedačkách: čtyři hvězdičky z pěti jsou standardním výsledkem, stejně si vedl i tiguan.

Jako nejrizikovější se při nárazu malého auta do přírody ukázal sloupek řízení a zámek zapalování. U nohou řidiče proto bylo naměřeno mírně zvýšené riziko zranění.

VW Caddy vznikl zjednodušením touranu. Z dodávky se ale časem vyvinula i levnější osobní alternativa svého praotce (touranu). Z crash testů si odváží čtyři bezpečné hvězdičky, což vůbec není špatný výkon, vzhledem k tomu, že auto nemá hlavové airbagy.

Ukázalo se, že při nárazu je kromě nohou řidiče ohrožen i jeho hrudník. Riziko zranění bylo označeno jako střední. Děti ochrání caddy na tři hvězdičky.

CRASHTEST Ford Mondeo Hyundai i30 VW Tiguan VW Caddy
ochrana posádky (max 5*) 5***** 4**** 5***** 4****
ochrana chodců (max. 4*) 2** 2** 2** 2**
ochrana dětí (max. 5*) 4**** 3*** 4**** 3***
doporučená autosedačka
pro dítě (1,5 roku)
Britax Roemer Babysafe ISOFIX Britax-Romer BabySafe Fair “Bobsy” G 0/1 ISOFIX Britax Roemer Baby-safe
doporučená autosedačka
pro dítě (3 roky)
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX Britax-Romer Duo Plus Universal Fair “Bobsy” G 0/1 ISOFIX Britax Roemer Duo

Autoři: , ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.