Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro svoji rodinu, protože SUV jsou bezpečná. Nárazový test amerického institutu pro bezpečnost IIHS odhalil, že to příliš neplatí. Bez chyb totiž prošla jen dvě auta z osmi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VB

SUV jsou bezpečnější už jen proto, protože jsou mnohem pohodlnější, po 10 nových nízkých autech jsem koupil jíž druhé SUV a ten rozdíl je fakt dost velkej, při mých cestách třeba do Řecka je to už fakt poznat a to jsem starší, co se týká vlastní zkušeností s bezpečností, tak možná díky SUV žiju, skočila mně v rychlosti 120 km v hodině před SUV srna, v autě, kde řidič sedí 5 cm nad vozovkou by to mohl být docela problém, SUV srnu nenabralo, ale přeskočilo, po zjištění nějakých šrámů bylo možno pokračovat v jízdě, dokonce ta srna utekla. jestli jsou SUV jen móda, která opadne, tak za sebe můžu říct, že u SUV zůstanu bez ohledu na módu až do své motoristické smrti

0 0
možnosti
VZ

Aha, ve 120 jste ve svém SUV "přeskočil" cca 3/4 metru vysoké zvíře tak dobře, že odběhlo po svých? No nic, tady je asi jakákoli diskuse marná.

3 0
možnosti
TJ

Tak SUV si lidi kupujou hlavne kvuli pohodli, protoze se v tom sedi rozhodne lip nez v nizkem aute. O daleko lepsim, cili bezpecnejsim, rozhledu ani neni treba mluvit. No a taky samozrejme kvuli bezpecnosti. Nejvetsi SUV jako GL ma 2.3 tuny, Q7 bezmala 2 tuny, coz oproti treba superbu (1.3) nebo oktavce (1.2) nebo tunove fabii je trochu nepomer. U celniho narazu je to uz mozna vyrovnane (hlavne u novejsich SUV, starsi zas nebyly tak pevne), ale u bocniho je stale kompatibilita s malymi vozy velmi spatna, takze tam je male auto nebezpecne. Ale at je to jak chce, SUV je proste pohodlnejsi, prostornejsi (pokud treba clovek vyslovene nenarazi na nejaky paskvil jako BMW x6, kde i pres obri vnejsi rozmery, je min mista nez v jednickove oktavce), bezpecnejsi, zkratka lepsi, taky bych radeji SUV;) Ale vzpominam na ty billboardy v USA:) https://content.govdelivery.com/attachments/ORDOT/2014/02/04/file_attachments/268149/ODOT_BuckleUpBB_Small.jpg

2 5
možnosti
JS

tak srovnávat GL nebo Q7 se Supem nebo dokonce s Fabií za pětinovou cenu je nesmysl. Nízký mercedes nebo BMW za 2-3 miliony váží možná o 100-200 kilo méně a nejsou o nic méně bezpečnější než výše uvedená SUV.....

1 0
možnosti
LN

L14u41k33á95š 61N16o71v92ý

22. 6. 2018 23:34

Z SUV je lepší výhled přes ty ostatní SUV, líp se s ním projíždějí retardéry, tramvajové pásy a rozbité silnice, lépe se s ním parkuje na chodníku nebo na trávě. SUV má mnoho výhod a do města je to jasná volba. :D

6 2
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
6 1
možnosti
LF

Setkávám se s tím, že řidiči SUV běžně nemají například tušení, že existuje něco jako přednost zprava. Takže jezdím s očima na šťopkách a na křižovatkách, kde není přednost upravená dopravními značkami ani semafory, dávám přednost SUV, i když ji mám ve skutečnosti já, protože je mi jasné, že řidič/ka 1) můj Auris nejspíš ani nevidí, 2) i kdyby viděl/a, pojede dál jako tank.

Ano, dělají to i řidiči v jiných autech, ale u řidičů SUV je toto chování (v mé vlastní zkušenosti) takřka stoprocentní.

0 0
možnosti
PA

P67e44t23r 34A48l61t69m78a64n

22. 6. 2018 23:04

Zabit se muzu v cemkoliv, presto jsem v mem 3tunovem GL pomerne imunni vuci vsem spechajicim dealerum v oktavkach, kteri jezdi jako magori... nikdy se SUV nevzdam!

1 3
možnosti
DJ

Statistiky ALE mluví celkem jasně - nejnebezpečněji jezdí ti co mají pocit "bezpečného" auta .... a jen na okraj fyziku neokecáš ale to ty asi nepochopíš ....

6 0
možnosti

Tak to je zas clanek o nicem. Ze zadne auto neni bezpecne, asi uz vime vsichni. Naivne jsem cekal, ze se aspon dozvime, o kolik jsou SUV bezpecnejsi nez nizka auta, ale ne. Jen jsem se dozvedel, ze ani SUV neni 100% bezpecny. Fakt prekvapko. Dik, redakce.

1 0
možnosti
VZ

No, ono to totiž není tak snadné stanovit a ještě obtížnější je výsledky prezentovat tak, aby se machři v SUV moc neurazili. Pokud to totiž vezmeme skutečně globálně, tak o nic. Když to dobře půjde. On každý vidí výhody vyššího těžšího auta při střetu. Ale pokud si projdete statistiky, tak zjistíte, že velká většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucím autem, ale nárazy do pevných překážek po nedobrovolném opuštění vozovky. A tam jsou SUV s vyšším těžištěm a horšími jizdními vlastnostmi naopak v nevýhodě. Na internetu najdete x příkladů situací, ve kterých se SUV dostala vážných potíží, zatímco normální automobily je ustály bez problémů. Automobiláři vám mimo kamery řeknou, že SUV byl hlavně marketing. Vzniklo to původně jako hračka pro zbohatlíky a ostatní automobilky se začaly opičit.

6 0
možnosti
PS

A stejně si koupím SUV (kompaktní). Já prostě nechci sedět zadkem skoro na zemi :D

1 2
možnosti
PH

P22e21t92r 24H89o97r50á46k

22. 6. 2018 22:21

Nějaká fobie? O asfalt nikdo nedrhne v žádném autě.

2 1
možnosti
RP

Reálný crahtest tu byl minulý týden, kdy ve Švédsku Volvo vzalo kamion na okresce. řidič z Volva se oklepal a vystoupil s oděrkami...

JInak nic světoborného.... Tyhle nárazy jsou průserové pro všechny auta...

1 0
možnosti
ZJ

Jako o kolik se posunula ta zeď? :-)

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
VV

Mozna podobne jako kdyz se v roce 1973 u Ceskeho Brodu celne srazilFiat 128 s policejni Volhou.

Hadejte ktera posadka dopadl hur.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...