Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

  10:44aktualizováno  10:44
Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Crash test karavanu | foto: TCS

Uvnitř bylo dohromady pět figurín, dvě dospělé vpředu připoutané v sedadlech, přičemž spolujezdec měl nohy na palubní desce, tři dětští pasažéři vzadu byli umístěni v různých pozicích. Dvě děti ležely v postelích, třetí sedělo uprostřed vozidla. Kromě toho bylo uvnitř auta volně rozmístěné nádobí, zavazadla a další drobnosti.

Crashtest karavanu

Jakmile došlo k nárazu, byly figuríny dětí vymrštěny směrem vpřed a to samé platí i o neupevněném nákladu. Ve svých ukotveních se dokonce pohnul nábytek. Dětští pasažéři by takový náraz nepřežili, těžká zranění hrozí i oběma dospělým (a nejen kvůli krajně nevhodné pozici spolujezdce s nohami na palubní desce). Kromě toho došlo k velkým škodám na věcech.

Poučení z výsledků crash testu, který švýcarský autoklub provedl ve spolupráci s Bieler Dynamic Test Center, je jednoduché: v obytňáku by měli být připoutaní i cestující v zadní části vozu. Převážené věci by také měly být pevně upevněny a uloženy. TCS doporučuje, aby byly umístěny co nejvíc vpředu a nejníže, co to jde.

Crashtest karavanu
Crashtest karavanu

V souvislosti se simulovaným nárazem upozorňuje TCS i na to, že jízda s obytným vozem je o poznání náročnější než s obyčejným osobákem.

Fotogalerie

Je nutné pamatovat na jeho výrazně větší rozměry (šířku, výšku, převisy, které různě nadbíhají). Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy, mizerné pružné zrychlení a při nakládání je nutné dávat pozor, abyste nepřekročili nejvyšší hmotnost 3,5 tuny. Často se k tomuto limitu dostane i posádka s pár zavazadly.

Dlouhou dobu odstavený obytný vůz také vyžaduje péči. Před startem letní sezony je bezpodmínečně nutné zkontrolovat tlak v pneumatikách a ideálně nechat v servisu prověřit stav vedení provozních kapalin. Případná netěsnost by vás na dovolené mohla velice nepříjemně překvapit.

Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Volkswagen Sharan 2,0 TDI FREESTYLE
Volkswagen Sharan 2,0 TDI FREESTYLE

r.v. 2006, naj. 212 000 km, diesel
179 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz