Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

  10:44aktualizováno  10:44
Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Crash test karavanu | foto: TCS

Uvnitř bylo dohromady pět figurín, dvě dospělé vpředu připoutané v sedadlech, přičemž spolujezdec měl nohy na palubní desce, tři dětští pasažéři vzadu byli umístěni v různých pozicích. Dvě děti ležely v postelích, třetí sedělo uprostřed vozidla. Kromě toho bylo uvnitř auta volně rozmístěné nádobí, zavazadla a další drobnosti.

Crashtest karavanu

Jakmile došlo k nárazu, byly figuríny dětí vymrštěny směrem vpřed a to samé platí i o neupevněném nákladu. Ve svých ukotveních se dokonce pohnul nábytek. Dětští pasažéři by takový náraz nepřežili, těžká zranění hrozí i oběma dospělým (a nejen kvůli krajně nevhodné pozici spolujezdce s nohami na palubní desce). Kromě toho došlo k velkým škodám na věcech.

Poučení z výsledků crash testu, který švýcarský autoklub provedl ve spolupráci s Bieler Dynamic Test Center, je jednoduché: v obytňáku by měli být připoutaní i cestující v zadní části vozu. Převážené věci by také měly být pevně upevněny a uloženy. TCS doporučuje, aby byly umístěny co nejvíc vpředu a nejníže, co to jde.

Crashtest karavanu
Crashtest karavanu

V souvislosti se simulovaným nárazem upozorňuje TCS i na to, že jízda s obytným vozem je o poznání náročnější než s obyčejným osobákem.

Fotogalerie

Je nutné pamatovat na jeho výrazně větší rozměry (šířku, výšku, převisy, které různě nadbíhají). Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy, mizerné pružné zrychlení a při nakládání je nutné dávat pozor, abyste nepřekročili nejvyšší hmotnost 3,5 tuny. Často se k tomuto limitu dostane i posádka s pár zavazadly.

Dlouhou dobu odstavený obytný vůz také vyžaduje péči. Před startem letní sezony je bezpodmínečně nutné zkontrolovat tlak v pneumatikách a ideálně nechat v servisu prověřit stav vedení provozních kapalin. Případná netěsnost by vás na dovolené mohla velice nepříjemně překvapit.

Autoři:


Témata: Dovolená, karavan

Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.