Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

  10:44aktualizováno  10:44
Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Crash test karavanu | foto: TCS

Uvnitř bylo dohromady pět figurín, dvě dospělé vpředu připoutané v sedadlech, přičemž spolujezdec měl nohy na palubní desce, tři dětští pasažéři vzadu byli umístěni v různých pozicích. Dvě děti ležely v postelích, třetí sedělo uprostřed vozidla. Kromě toho bylo uvnitř auta volně rozmístěné nádobí, zavazadla a další drobnosti.

Crashtest karavanu

Jakmile došlo k nárazu, byly figuríny dětí vymrštěny směrem vpřed a to samé platí i o neupevněném nákladu. Ve svých ukotveních se dokonce pohnul nábytek. Dětští pasažéři by takový náraz nepřežili, těžká zranění hrozí i oběma dospělým (a nejen kvůli krajně nevhodné pozici spolujezdce s nohami na palubní desce). Kromě toho došlo k velkým škodám na věcech.

Poučení z výsledků crash testu, který švýcarský autoklub provedl ve spolupráci s Bieler Dynamic Test Center, je jednoduché: v obytňáku by měli být připoutaní i cestující v zadní části vozu. Převážené věci by také měly být pevně upevněny a uloženy. TCS doporučuje, aby byly umístěny co nejvíc vpředu a nejníže, co to jde.

Crashtest karavanu
Crashtest karavanu

V souvislosti se simulovaným nárazem upozorňuje TCS i na to, že jízda s obytným vozem je o poznání náročnější než s obyčejným osobákem.

Fotogalerie

Je nutné pamatovat na jeho výrazně větší rozměry (šířku, výšku, převisy, které různě nadbíhají). Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy, mizerné pružné zrychlení a při nakládání je nutné dávat pozor, abyste nepřekročili nejvyšší hmotnost 3,5 tuny. Často se k tomuto limitu dostane i posádka s pár zavazadly.

Dlouhou dobu odstavený obytný vůz také vyžaduje péči. Před startem letní sezony je bezpodmínečně nutné zkontrolovat tlak v pneumatikách a ideálně nechat v servisu prověřit stav vedení provozních kapalin. Případná netěsnost by vás na dovolené mohla velice nepříjemně překvapit.

Autoři:


Témata: Dovolená, karavan


Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.