Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtest motocyklisty: Pomůže airbag

aktualizováno 
Revoluční novinka, kterou je airbag zabudovaný v přední části motocyklu, opravdu může zachraňovat životy a snižovat následky zranění. Potvrdily to zkoušky německého autoklubu ADAC.

Crashtest motorky vybavené airbagem | foto: ADAC

První bude japonská Honda. Jako vůbec první výrobce motorek nabídne letos na podzim k luxusnímu cestovnímu modelu Gold Wing nafukovací vak.

Že jde o přelomový okamžik v bezpečnosti jezdců na motocyklech, potvrdila série crashtestů německého autoklubu.

Při většině nejnebezpečnějších srážek narazí motorka do boční části automobilu. ADAC proto vyslal Hondu Gold Wing s testovací figurínou v sedle proti předním dveřím Volkswagenu Sharan.

A udělal to dvakrát, jednou se kolize účastnil stroj bez airbagu a při druhém pokusu s ním. Jestliže při srážce bez airbagu byla figurína vystavena takovému nárazu, který by zcela jistě vedl ke ztrátě života, stejný střet s nafouknutým airbagem dopadl mnohem lépe.

Figurína zaznamenala jen zranění nohou. Hlava by z takové nehody vyvázla bez zásadních poranění.
Nárazový test se odehrál při rychlosti motocyklu 72 km/h.

Stroj narazil do auta kolmo, hlavu figuríny chránila helma. Airbag vytvořil mezi jezdcem a karoserií auta polštář, který výrazně omezil zranění motocyklisty.

Experti autoklubu zjistili, že airbag ochrání řidiče jednostopého stroje, i když jede v předkloněné pozici.
Nafukovací vak by neměl ztratit účinnost ani při střetu, kdy motorka nesvírá s autem úplně přesně pravý úhel.

Přínos airbagů motorek proto může být značný. ADAC se domnívá, že až u třetiny nehod motocyklistů by vaky zmenšily jejich poranění.

Nakonec autoklub všechny výrobce jednostopých strojů vyzval, aby následovali příkladu Hondy a airbagy neváhali montovat i do strojů svých značek.

Autoři:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.