Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

aktualizováno 
Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí, rychlokamery běží, auto se rozjede, pak rána a kostky lítají. To auto bylo z lega.

Crashtesty jsou nezbytnou součástí vývoje nového auta, testovací centrum ADACu v Landsbergu běžně provádí nárazové testy pro vlastní potřeby, ale například i pro oficiální zkoušky nezávislé organizace EuroNCAP udělující známé hvězdičkové hodnocení novým vozům. V loňském roce takto v Landsbergu rozbili 74 aut. A mezi nimi jedno celoplastové.

Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega
Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega
Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega

Více než 2700 dílku stavebnice Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 v ceně 300 eur (v Česku ho seženete od sedmi tisíc korun) nejdřív museli inženýři německého autoklubu seskládat. Při nárazu do bariéry v rychlosti 47 km/h (dnes se oficiální crashtesty provádějí v 64 kilometrové rychlosti), která je oproti plné velikosti pro opravdová auta patřičně zmenšená, se plastové kostky rozlétly na všechny strany. Plastovému autu z Lega samozřejmě chybějí patřičné výztuhy a deformační zóny, o hodnocení bezpečnosti tedy nemůže být řeč. Inženýři ADACu udělali test jen tak pro radost, ale jako technici oceňují, jak na sestaveném modelu všechno funguje a věrně ukazuje, jak některé věci na dospělých autech fungují.

Fotogalerie

Lego o svém modelu z řady Technic pro starší a pokročilé stavitele tvrdí, že ho vyvinulo přímo ve spolupráci s automobilkou. Má propracovaný kokpit se závodními sedadly, detailní přístrojovou desku a v ní odkládací přihrádku, v níž je unikátní sériové číslo, které každý kus tohoto porsche od Lega dostává. Parádní je funkční převodovka a plochý šestiválec, kterému vidíte do útrob, jak pracuje.

„Stavěl jsem ho asi 10 hodin, nespěchal jsem, užíval jsem si to,“ líčí nadšeně Jan Kamenský, manažer, kterému přesně takové oranžové porsche nadělil Ježíšek o uplynulých Vánocích.

Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega

„Je mnohem lepší než jakákoliv jiná ze stavebnic řady Technic. Opravdu to ukáže, jak se vyrábí auto a jak všechno funguje a spolupracuje. Je to pro opravdové ortodoxní fanoušky. Oproti menším modelům možná nevpadá na pohled tak vymazleně, protože je hodně věcí odhalených, aby byla zdůrazněna funkčnost. Je to orientovaná hlavně na toho, kdo auto staví, aby si to užil,“ popisuje Kamenský.





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.