Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

aktualizováno 
Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí, rychlokamery běží, auto se rozjede, pak rána a kostky lítají. To auto bylo z lega.

Crashtesty jsou nezbytnou součástí vývoje nového auta, testovací centrum ADACu v Landsbergu běžně provádí nárazové testy pro vlastní potřeby, ale například i pro oficiální zkoušky nezávislé organizace EuroNCAP udělující známé hvězdičkové hodnocení novým vozům. V loňském roce takto v Landsbergu rozbili 74 aut. A mezi nimi jedno celoplastové.

Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega
Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega
Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega

Více než 2700 dílku stavebnice Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 v ceně 300 eur (v Česku ho seženete od sedmi tisíc korun) nejdřív museli inženýři německého autoklubu seskládat. Při nárazu do bariéry v rychlosti 47 km/h (dnes se oficiální crashtesty provádějí v 64 kilometrové rychlosti), která je oproti plné velikosti pro opravdová auta patřičně zmenšená, se plastové kostky rozlétly na všechny strany. Plastovému autu z Lega samozřejmě chybějí patřičné výztuhy a deformační zóny, o hodnocení bezpečnosti tedy nemůže být řeč. Inženýři ADACu udělali test jen tak pro radost, ale jako technici oceňují, jak na sestaveném modelu všechno funguje a věrně ukazuje, jak některé věci na dospělých autech fungují.

Fotogalerie

Lego o svém modelu z řady Technic pro starší a pokročilé stavitele tvrdí, že ho vyvinulo přímo ve spolupráci s automobilkou. Má propracovaný kokpit se závodními sedadly, detailní přístrojovou desku a v ní odkládací přihrádku, v níž je unikátní sériové číslo, které každý kus tohoto porsche od Lega dostává. Parádní je funkční převodovka a plochý šestiválec, kterému vidíte do útrob, jak pracuje.

„Stavěl jsem ho asi 10 hodin, nespěchal jsem, užíval jsem si to,“ líčí nadšeně Jan Kamenský, manažer, kterému přesně takové oranžové porsche nadělil Ježíšek o uplynulých Vánocích.

Crashtest Porsche 911 GT3 RS v měřítku 1:18 z lega

„Je mnohem lepší než jakákoliv jiná ze stavebnic řady Technic. Opravdu to ukáže, jak se vyrábí auto a jak všechno funguje a spolupracuje. Je to pro opravdové ortodoxní fanoušky. Oproti menším modelům možná nevpadá na pohled tak vymazleně, protože je hodně věcí odhalených, aby byla zdůrazněna funkčnost. Je to orientovaná hlavně na toho, kdo auto staví, aby si to užil,“ popisuje Kamenský.




Nejčtenější



Další z rubriky

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

I v roce 2040 bude v Německu většina aut na spalovací motor

(Ilustrační snímek)

Ještě v roce 2040 budou v Německu navzdory současnému boomu alternativních pohonů jezdit dvě třetiny aut na spalovací...

Najdete na iDNES.cz