Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Karoq dostala od Euro NCAP pět hvězdiček za bezpečnost

  14:50aktualizováno  14:50
Nové SUV Škoda Karoq dostalo od organizace Euro NCAP za bezpečnost pět hvězdiček, tedy maximální hodnocení. Za ochranu dospělých cestujících získal Karoq 93 procent, tedy o procento více než druhé nové SUV značky Kodiaq, které je oproti Karoqu větší.

Lepšího výsledku dosáhl Karoq oproti Kodiaqu také v ochraně dětí, kde získal o dvě procenta více a dosáhl 79 procent.

Karoq se začal oficiálně prodávat v říjnu, do té doby přijala automobilka přes 3500 předobjednávek. Škoda je tak díky hodnocení Karoqu jednou z automobilek, jejichž celou modelovou paletu organizací Euro NCAP hodnotí pěti hvězdami. Kromě Karoqu Škoda nabízí také model Kodiaq, Octavia, Fabia, Rapid, Superb a Citigo.

Fotogalerie

Nezávislé zkoušky hodnotily úroveň ochrany dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Úroveň ochrany chodců dosáhla 73 procent, aktivní bezpečnosti 58 procent. Vůz má systém nouzového brzdění, který chrání posádku i chodce. Podle Škody fungoval při testech spolehlivě i při nízkých rychlostech běžných v městském provozu a zabránil téměř všem kolizím. Plný počet bodů udělila Euro NCAP za ochranu nohou chodců.

„Kontinuálně pracujeme na optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich modelů a důsledně zdokonalujeme ochranu posádky, chodců i asistenční systémy. V modelu Karoq je k dispozici řada asistenčních systémů, se kterými je možné se setkat jen ve vozech vyšších tříd,“ řekl člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube.

Karoq za svůj výsledek podle automobilky vděčí vysoké torzní tuhosti, velkým deformačním zónám, extrémně pevnému bezpečnostnímu skeletu kabiny i použití vysokopevnostních ocelí, například v oblasti podélníků. Karoq také disponuje sedmi sériově montovanými airbagy. Při nárazu zezadu snižují speciálně konstruované hlavové opěrky na předních sedadlech riziko poranění krční páteře řidiče a spolujezdce. Proaktivní systém ochrany posádky v případě kolize také přitáhne zapnuté bezpečnostní pásy na předních sedadlech a zavře otevřená okna, popřípadě i střešní okno až na malou štěrbinu (je to proto, aby se airbagy mohly dostatečně rychle nafouknout - velkoobjemové vaky vytlačí pootevřenými okny vzduch z kabiny, který by jinak musel „přetlačit“). Tento systém je pro řadu trhů součástí sériové výbavy.

V nejnovější várce crashtestů byly kromě škodovky ještě další vozy, vesměs také SUV a z nich odvozené crossovery: Citroën C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Volvo XC60, Volkswagen Polo a Volkswagen T-Roc. Všech sedm vozů si ze série testů odvezlo maximální počet hvězd.

Vůbec nejlepší dojem pak zanechalo Volvo XC90. „Za ochranu dospělých pasažérů dostalo málo vídaných 98 % a skvělý byl tento model také po stránce aktivní bezpečnosti. Systém autonomního krizového brzdění si vysloužil maximální možný počet bodů,“ uvádí Hana Hoffmannová ze spotřebitelské organizace dTest.

„Když se zaměříme na nedostatky sedmera testovaných vozů, tak model Citroën C3 Aircross dostal nevyhovující známku za špatnou ochranu krku cestujících na zadních sedadlech při nárazu zezadu. Stejné výtky jsme měli rovněž u Opelu Crossland X. Mitsubishi Eclipse Cross chrání dětské pasažéry převážně dobře nebo přijatelně, v případě čelního nárazu však bylo po stránce ochrany krku desetiletého dítěte slabé,“ vyjmenovává mínusy Hoffmannová.

Organizace Euro NCAP založená v roce 1997 je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace dělá nárazové testy aktuálních modelů, kromě vyhodnocení nárazových zkoušek se do celkového hodnocení zahrnují i systémy aktivní bezpečnosti.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.