Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Americe posadí crashtestové figuríny i na zadní sedadla. Kvůli Uberu

aktualizováno 
Americký úřad pro bezpečnost na silnicích NHTSA plánuje posadit crashtestové figuríny i na zadní sedadla. Není to proto, že by až teď zjistil, že prodaná auta jsou většinou více než dvoumístná. S očekávanými změnami pojetí motorismu totiž čeká, že zadní sedadla budou obsazena častěji než dosud.

Crashtest | foto: www.youtube.com

Hlavním důvodem je rozmach alternativních taxislužeb typu Uber a Lyft. Ty vedou ke zlevňování služeb a k jejich popularizaci. Dá se tedy čekat, že na zadní sedadla tak budou lidé jako klienti nájemních řidičů usedat častěji. NHTSA reaguje tím, že chce v hodnocení bezpečnosti aut při crashtestech více zohledňovat ochranu pasažérů na zadních sedadlech. Testovací figuríny se tak přesadí na zadní místa.

První hodnocení zohledňující ochranu cestujících vzadu by mělo podle serveru Automotive News být představeno v roce 2019. Systém hodnocení ochrany cestujících odstartoval NHTSA v roce 1978, od té doby se zaměřoval jen na hodnocení bezpečnosti na předních sedadlech. Podobný systém hodnocení používají i další světové metodiky, včetně té evropské EuroNCAP.

“Lidé si myslí, že hvězdičkové hodnocení bezpečnosti se týká všech sedadel, ale není tomu tak,“ vysvětluje Kristy Arbogast z centra pro výzkum nehod při dětské nemocnici ve Filadelfii.

NHTSA se chce nyní zaměřit na výchovu motoristů, aby se poutali. Právě nepoutání se na zadních sedadlech je velmi rozšířený prohřešek, který je především velmi nebezpečný. Nepřipoutané tělo, které se nekoordinovaně pohybuje pro kabině, je nebezpečné nejen pro sebe, ale i pro zbytek posádky. Pohyb nepřipoutaného cestujícího v kabině při nehodě také nelze dostatečně přesně nasimulovat. Automotive News uvádí, že podle průzkumů se v USA poutá 87 procent lidí.

Odborníci i automobilky už také vědí, že nový druh měření bude znamenat velké náklady na víc. Jak na samotné testy, tak na vývoj, ke kterému systematické hodnocení automobilky nasměruje.

Podle Glorie Bergquistové, mluvčí aliance výrobců automobilů, je jediný a nejlepší bezpečnostní systém na zadních sedadlech bezpečnostní pás. Aliance sdružující 13 velkých značek na americkém trhu, mimo jiné GM, Ford nebo Toyotu, doporučuje NHTSA, aby tedy do hodnocení zahrnula připomínače zapnutí zadních pásů.

Oznámení NHTSA přichází v době, kdy Toyota ohlásila spolupráci právě se službou Uber a General Motors se rozhodl zainvestovat do Lyftu.

Podle Bergquistové by bylo velmi náročné umístit na zadní místa ochranné prvky používané vpředu, jako jsou čelní airbagy. Dnes už u většiny aut chrání zadní místa boční airbagy, některé značky dokonce nabízejí airbagy v zadních bezpečnostních pásech.





Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.