První sérii crashtestů v roce 2003 absolovovalo tentokrát 5 vozů především vyšších cenových kategorií a jedna žhavá novinka.
Hodnoceny byly: kabriolety Audi TT Roadster a MG TF, terénní BMW X5 a Mitsubishi Pajero Pinin, malá MPV novinka Opel Meriva (na bázi Opelu Corsa) a největší Škodovka - Superb.
Po "návalu pětihvězdičkových" v listopadové várce testů očekávalo motoristickou veřejnost malé zklamání. Žádný z testovaných vozů na maximální ohodnocení nedosáhl, dva z testovaných vozů navíc neobdržely ani bod v hodnocení bezpečnosti při střetu vozu s chodcem.
"Výtečníci", před které není radno se na přechodu vrhat, jsou Škoda Superb a Audi TT. - Jak vidno koncern VW to s péčí o ostatní účastníky silničního provozu příliš nepřehání.
V ochraně cestujících jsou na tom všechny automobily o poznání lépe. Nejméně hvězdiček (3) obdrželo Mitsubishi Pajero Pinin, všechny ostatní vozy pak zůstaly u "standardních" čtyř hvězdiček. Poznamenejme, že BMW se svým luxusním offroadem na vysněnou pátou nedosáhlo pouze "o fous".
Co nás čeká v superbu? |
Z výsledků, zpřehledněných v následující tabulce, můžeme vyčíst obecný trend ve vývoji automobilů. Naši plechoví miláčci nás dokážou stále lépe ochránit před následky havárií - pokud v nich cestujeme. S péčí o bezpečnost chodců, kterým jsou však ulice především určeny, jsou na tom automobilky o poznání hůře.
Vůz/foto crash testu |
bezpečnost cestujících |
bezpečnost chodců |
Audi TT Roadster /test |
**** |
0 |
MG TF/test |
**** |
*** |
Škoda Superb/test |
**** |
0 |
**** |
* | |
*** |
* | |
**** |
* |
Audi TT |
BMW X5 |
BMW X5 |
Opel Meriva |
MG TF |
Mitsubishi Pajero Pinin |
Opel Meriva |
Mitsubishi Pajero Pinin |
Škoda Superb |