NEPŘEHLÉDNĚTE
CRASHTEST NOVÉ ŠKODY SUPERB
Audi A4
Novinka se čtyřmi kruhy na čumáku si odváži maximální pětihvězdičkové hodnocení za ochranu posádky. K ochraně posádky neměli technici žádné připomínky. Čtyři z pěti hvězdiček dostala A4 za ochranu dětí v doporučené autosedačce. Když dojde ke střetu s chodcem, má neoplechovaný účastník provozu dvouhvězdičkovou šanci, což je průměr (maximum jsou 4 hvězdy).
CRASHTEST | Audi A4 |
ochrana posádky (max 5*) | 5***** |
ochrana chodců (max. 4*) | 2** |
ochrana dětí (max. 5*) | 4**** |
doporučená autosedačka pro dítě (1,5 roku) |
G0/1 ISOFIX |
doporučená autosedačka pro dítě (3 roky) |
G0/1 ISOFIX |
Citroën Berlingo
Oproti předchozímu berlingu, které prošlo crashtesty v roce 2005, si francouzská dodávka polepšila o pouhou jednu hvězdu. Tu získala navíc v disciplíně ochrany dětí.
Dospělou posádku ochrání se čtyřhvězdičkovým bezpečím. Stejný počet hvězd dostalo berlingo za ochranu dětí v doporučené autosedačce. Dvě hvězdy si berlingo odváží za ochranu chodců.
Pro řidiče a vedle sedícího spolujezdce může být nebezpečná konstrukce přístrojové desky, kde hrozí zranění kolen a stehenních kostí. Stojí za pozornost, jak si berlingo vedlo při bočním nárazu. Ač nemá boční airbagy, dosáhlo na 15 bodů ze 16 možných.
VIDEO CRASHTESTU CITORËNU BERLINGO
CRASHTEST | Citroën Berlingo |
ochrana posádky (max 5*) | 4**** |
ochrana chodců (max. 4*) | 2** |
ochrana dětí (max. 5*) | 4**** |
doporučená autosedačka pro dítě (1,5 roku) |
Romer Baby safe |
doporučená autosedačka pro dítě (3 roky) |
Romer Duo Plus |
Ford Kuga
Kuga obdržela pět hvězdiček za ochranu dospělých, čtyři hvězdičky v testu bezpečnosti dětských pasažérů a tři hvězdičky za ochranu chodců.
Kuga si vysloužila zvláštní pochvalnou zmínku za tuhost skeletu v protokolu z bočního nárazu, který absolvovala se stoprocentním bodovým ziskem. Testované auto naopak lehce zaváhalo při čelním nárazu. Malý tlak při plnění airbagu šoféra způsobil, že jeho hlava přišla do kontaktu s volantem.
Jedním z nejobtížnějších úkolů, před jaké byli konstruktéři postaveni, bylo vyvinout přední nápravnici, která by se při čelním nárazu kontrolovatelně oddělila od karoserie. "Tím, že se nápravnice při určeném zatížení oddělí, dochází k oslabení akcelerace uvnitř prostoru pro cestující – ti potom nejsou vystaveni tak velkým silám," vysvětluje Ford.
CRASHTEST | Ford Kuga |
ochrana posádky (max 5*) | 5***** |
ochrana chodců (max. 4*) | 3*** |
ochrana dětí (max. 5*) | 4**** |
doporučená autosedačka pro dítě (1,5 roku) |
Roemer Baby-safe ISOFIX |
doporučená autosedačka pro dítě (3 roky) |
Roemer Duo |
Hyundai i10
Miniaturní korejské auto si vedlo v crashtestech dětí a chodců velmi dobře. Za ochranu dětí dostal Hyundai i10 čtyři a za "chodce" tři hvězdičky. Za ochranu posádky obdržel hvězdičky čtyři, což je v této kategorii průměr.
Model, který nahradil hranatý Atos, měl motor 1,1 l. Slabě chráněný je hrudník řidiče, přední cestující také ohrožují některé části přístrojovky.
CRASHTEST | Hyundai i10 |
ochrana posádky (max 5*) | 4**** |
ochrana chodců (max. 4*) | 3*** |
ochrana dětí (max. 5*) | 4**** |
doporučená autosedačka pro dítě (1,5 roku) |
Britax Römer Baby safe Plus |
doporučená autosedačka pro dítě (3 roky) |
Britax Römer Duo Plus |
Seat Ibiza
Španělská novinka si odváží pět hvězdiček za ochranu cestujících, čtyři za ochranu dětí a tři hvězdičky v oblasti bezpečnosti chodců.
Testovaným modelem byl Seat Ibiza 1.4 16V Reference vybavený čtyřmi airbagy. Nová ibiza prošla čelními a bočními nárazovými testy a bočním nárazem do sloupu. V hodnocení bezpečnosti cestujících udělili komisaři EuroNCAP nové Ibize 14 ze 16 možných bodů, v obou bočních crashtestech získala nová ibiza dokonce plný počet bodů. V součtu to znamená 34 bodů a pět hvězdiček.
Bezpečnost dětí byla ohodnocena 38 body a čtyřmi hvězdičkami EuroNCAP. Výborné tři hvězdičky EuroNCAP dostal malý seat za zisk 19 bodů v oblasti ochrany chodců.
CRASHTEST | Seat Ibiza |
ochrana posádky (max 5*) | 5***** |
ochrana chodců (max. 4*) | 3*** |
ochrana dětí (max. 5*) | 4**** |
doporučená autosedačka pro dítě (1,5 roku) |
Fair G0/1 Isofix |
doporučená autosedačka pro dítě (3 roky) |
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX |
Volkswagen Transporter T5
Posledním autem rozbíjeným v nejčerstvější várce crashtestů EuroNCAP byl VW Transporter. Dodávka od Volkswagenu není právě novinkou, na trhu je už od roku 2003.
Nohy posádky vpředu ohrožuje přístrojovka, v nebezpečí je také hrudník spolujezdce. Skvěle si naopak transporter vedl v bočním nárazu. V konečném účtování dostal za ochranu posádky 4 hvězdy. Stejné hodnocení si T5 odváží za ochranu dětí, v obou případech je to o hvězdu méně, než je možné maximum. Ochrana chodců v případě střetu je ovšem velmi špatná, transporter dosáhl v laboratořích EuroNCAP pouze na jednu hvězdičku.
VIDEO CRASHTESTU VW TRANSPORTER
CRASHTEST | Volkswagen Transporter T5 |
ochrana posádky (max 5*) | 4**** |
ochrana chodců (max. 4*) | 1* |
ochrana dětí (max. 5*) | 4**** |
doporučená autosedačka pro dítě (1,5 roku) |
Bobsy G0/1 ISOFIX |
doporučená autosedačka pro dítě (3 roky) |
Bobsy G0/1 ISOFIX |